HTML

Birka nép

A birka nép istenére esküszünk, esküszünk, hogy mindig birka nép leszünk! Küldjetek történeteket a birkanep@lajt.hu-ra!

Friss topikok

  • Foldes Gazda: @uni1002: Így igaz . Velem megtörtént ,hogy a munkaadóm ukázára orosz katonai járművel kellet utaz... (2014.04.24. 17:52) Hagymaszárat a birkának!
  • elkeseredett.polgar: Szerencse, hogy legalább blogok szintjén ismerjük egymást, így egyszerűbb volt ennek a kis "oktatá... (2013.05.08. 22:10) A birka házhoz száll
  • zellerlevél: Több, mint három év eltelt a poszt megjelenésétől, és semmi sem történt? (2013.03.24. 20:36) A koponyahiányos birka és az Optimális Családtervezési Modell
  • Gáb-orom: Jól esett volna egy kis forrás. Azt hiszem innen vannak, nem? puafesztival.hu/ (2012.08.31. 22:21) A birka párzik
  • Reactor: Ne is. Még a végén érvelned kellene. (2012.07.07. 16:20) Büdös birka

Linkblog

Birkák párban

2009.10.04. 16:47 Strici

Nem jó egyedül, mert az ember társas lény. Mivel az ember főemlőstől származik, ezért ráadásul párkapcsolatot is szeretne, abban érzi igazán jól magát.

Minden nemzedék azt hiszi, hogy ő találta föl a szerelmet. Mert persze, a szerelmet mindig elölről kell feltalálni, attól szép és teljes. A szerelem az első olyan kapcsolatunk, amit titkolunk a szüleink elől – ők, akik azt se tudják, micsoda is ez, nem is értenék meg, milyen is a holdvilág nézés bambulási korszaka. Ugyanakkor nagyon keveseknek adatik meg, hogy a szerelmük ne egyoldalú, hanem kölcsönös és beteljesülő legyen.

A szerelem, a boldogság nem jár. Persze, minél szabadabb egy társadalom, annál több ember tud szerelmes lenni, mert a két fél együttlétét nem korlátozzák társadalmi előítéletek, anyagi különbségek vagy kettőjük közös, mindent beárnyékoló nyomorúsága.

Ahhoz, hogy a szerelem tartós kapcsolattá, úgynevezett családdá fajuljon, látszólag sok feltételnek kell egyszerre teljesülnie. Érzelmi érettség, tapasztalat, stabil egzisztencia, közös érdeklődés, hasonló gyökerek, s ki tudná az összest felsorolni, amiből ha egy is hiányzik, borul a bili.

Ám ha a világ igazán nagy, kölcsönösen beteljesült szerelmeit nézzük, ideértve akár a lágerszerelmeket is, megállapíthatjuk, hogy szinte minden hiányzott. Mondhatjuk, hogy ezek a vadregényes vagy tragikus szerelmek éppen azért voltak mégis igazán igaziak, mert nem törődtek a nyomorúsággal, a társadalmi különbségekkel, az egzisztenciával, a közös érdeklődéssel, az anyagi viszonyokkal, a gyökerekkel: a két fél csakis egymással törődött.

Minden korban voltak ilyen igazán igazi szerelmek.

Biztosan vannak ma is.

Csak azt hisszük, felelősebben gondolkodunk annál, mintsem „csak úgy” belemenjünk a dologba komolyan. Jobb az egyéjszakás kaland, a járogatás, egymás használata – kerüljük a bonyodalmakat, igyekszünk megfelelni ebben is a környezet elvárásainak, talán észre se vesszük, mennyire, milyen kisstílűen igyekszünk, nehogy megszóljanak. S ha mégis választanunk kell, nem azt az igazán igazi, nagyon nagyot választjuk, hanem a megbízhatót. Párt választunk, és nem társat.

Lehet, hogy régebben is gyakorta így volt, csak manapság sokkal feltűnőbb.  Sokkal feltűnőbb, hogy milyen kevés nő szül fiatalon gyereket – ha egyáltalán rászánja magát. Mert a gyereknek mindent meg kell adni: az ötvenezer forintos babakocsitól a különórákig mindent, és akkor a sokszor szidott játék-ócskaságokat nem is említem.  El se tudjuk képzelni például, hogy nincs gyerekszoba, mert anélkül biztosan érzelmi sérült, bunkó lenne a szemünk fénye.

Szegények vagyunk, de nagyurat játszunk. Pedig játszhatnánk sokkal édesebbet is.

Ti mit játszotok?

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://birkanep.blog.hu/api/trackback/id/tr491427116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.04. 19:28:22

én még mindig várom a választ, aztán elmesélem az én történetemet.

2009.10.04. 19:29:38

"Sokkal feltűnőbb, hogy milyen kevés nő szül fiatalon gyereket"

Tényleg, van erről valami statek kimutatás? Mert én úgy veszem észre ismerősi körömben, hogy ez főleg urbánus körökben igaz, ott meg ugye felsőoktatás, karrier, multikulti, esetleg vállalkozás, profittermelés :))), tehát nincs ideje, meg gyakran egzisztenciája sem a párnak ahhoz, hogy gyereket vállaljon. (Utóbbi esetben szvsz sokkal felelősségteljesebb, mint világra fosni gyerekeket, aztán verni az asztalt segélyért a gyámügyön, bár ez külön poszt lehetne, hacsak nem túl forró téma.)
Vidéken (falun) viszont egy 25+ korú gyermektelen hölgy már igencsak vénlánynak számít, aki mögött összesúgnak a vénasszonyok az utcán. Persze a tapasztalatom egyáltalán nem reprezentatív mintán alapul.

psmith 2009.10.04. 21:48:19

@tff:
Megkérdezhetem hány gyereket szültél? Vagy nevelsz (ha férfi vagy)?

2009.10.04. 22:49:27

@psmith:
Megkérdezheted, csak nem kapsz rá választ. Nem hiszem, hogy ez rád tartozna.

psmith 2009.10.04. 23:48:19

@tff:
mondjuk azok után, hogy szerinted a gyereket "világra fossák", sejtem.

"főleg urbánus körökben"
Mert szerinted egy falusi csak sötét lehet, hogy menne már ő a felsőoktatásba.
"karrier"
:))))
Százból egynek. Mert az íróasztalnál excel táblák szerkesztése nem karrier.
"multikulti"
Ezt fejtsd már ki légyszives!
Ugye nem azt jelenti, hogy addig nem jön a gyerek, míg egy feka pasival nem jön össze?
velvet.hu/blogok/randi/2009/10/03/5_dolog_ami_hianyozni_fog_amikor_mar_nem_leszel_facer/
"tehát nincs ideje, meg gyakran egzisztenciája sem a párnak"
Való igaz. Mert csak azzal van elfoglalva, hova, mennyiért menjen szórakozni.

Mert nyilván kellemesebb hallgatni a Rammstein üvöltését, mint a csecsemőét.

Egyszerűen bulizni jobban szeretnek, kütyüket gyűjteni is, mint gyereket nevelni.
Nincs is ezzel semmi baj, én is jobban szeretek a haverokkal sörözni, mint szaros pelenkát cserélni.
De ne fogjuk a karrierre, pénzhiányra, időhiányra a gyerektelenséget.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.05. 07:19:10

@Strici: a férfiak felelősségérzetére. Ugyan a MT blogon kérdeztem, de ott sem kaptam választ.

2009.10.05. 07:25:33

@psmith:
"mondjuk azok után, hogy szerinted a gyereket "világra fossák", sejtem."

Nem általánosságban írtam, hanem konkrétan a megélhetési gyerekgyártásra. Aki csak a segélyért szül, aztán gumikalapáccsal veri a pocakját (ha hinni lehet a híreknek), az igen, sokak szerint nem szül, hanem fossa a gyereket.

"Mert szerinted egy falusi csak sötét lehet, hogy menne már ő a felsőoktatásba."
Nem vagy te egy kicsit kabbeafaszom mostanában? :)) Szándékosan provokálod itt a népeket, vagy tényleg ennyire nem érted??? Igen, azt tapasztaltam, hogy mások vidéken a társadalmi elvárások, felsőoktatástól teljesen függetlenül. Az urbánus-népi megkülönböztetés teljesen elfogadott, semmi köze a lenézéshez, meg hogy egy falusi sötét lenne.

"Mert az íróasztalnál excel táblák szerkesztése nem karrier."
Attól függ, melyik cégnél. Mert azért sokan közülünk szívesen szerkesztgetnének bruttó négyszázért excel táblákat, azt azért adjuk meg. :)

"multikulti"
Multinacionális cégek szervezeti kultúrája, túlórák, csapatépítések, ami nem igazán kedvel a gyerekvállalásnak.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.05. 08:34:01

@tff: és mindenki
Minden gyerek a jövőnk záloga. Akár várták, tervezték, akár csak úgy "gyütt". Többek között a gyerekellenesség miatt van olyan kevés gyerek. Ezt már n+1-szer megírtam, és azt is, hogy ez nem újkeletű dolog, gondoljunk csak a 19. századi egykézésre.
Viszont meglehetősen öngyilkos dolog egy nép részéről.

igaziatommaki 2009.10.05. 08:39:29

sajnos 1 nőnek bizony hátrány munkakereséskor, ha:
-szülőkor előtt áll
-szülőkorban van
-kisgyereke van
-nagygyereke van
-egyáltalán gyereke van.
Nem szívesen veszik vissza a nőt, gyes- gyed után, a multikultiban este 9ig bent kell lenni, az ovi 5kor zár...,táppénzt,hiányzást nem nézik jó szemmel...soroljam?

2009.10.05. 08:43:20

@miriamele:

Viszont a megszületett gyereket fel is kell nevelni...

igaziatommaki 2009.10.05. 08:44:37

"nem azt az igazán igazi, nagyon nagyot választjuk, hanem a megbízhatót"

Nagynéném azt szokta volt mondani, hogy 1 lány nem akkor megy férjhez, mikor akar, hanem mikor kérik. És nem ahhoz, akihez akar, hanem, ahhoz, aki kéri.
mI van akkor, ha azok halmaza, akik nekem az igazi, nagyon nagyok, nem állnak metszésben azok halmazával, akik viszont engem gondolnak igazinak, de én őket nem tartom annak.
Nagyon szép dolog a szeretet, de bizony pénz is kell a gyerekhez..lassan az eügy-ünk bedől, fizetős lesz. Szeretetért meg nem adnak semmit a boltban. Próbálj meg Strici a Sparos kisasszonyra rámosolyogni, szeretetet sugározni felé és cserében kisétálni a 20ezer Ft-os áruval...

igaziatommaki 2009.10.05. 08:48:13

@tff: Veled értek egyet: ha már gyerek van, fel kell nevelni, az meg pénzbe kerül. Oké, a szeretetteljes családi légkör rajtunk áll, de ha a gyerek miatt anyuka elveszti mhelyét és sehova se veszik fel, apuka meg minimálbért keres, meg munka után próbál feketézni is, mert kell az a tetves pénz: a vízre, villanyra, távhőre. Ha gyerek van: fürdetetni kell, fűteni kell,etetni kell, orvoshoz kell vinni, ha nincs a rokonságban gyerek ruhát kell venni (a turi se olcsó már)...

igaziatommaki 2009.10.05. 09:06:16

@miriamele: :-))) egyetértek, van egy 36 éves bnőm, gyerekimádó, szeretne gyereket, de amint kiejti a gyerek, házasság, tartós kapcsolat szavakat, a ffiak pánikszerűen elmenekülnek, mintha leprás lenne, pedig 40-45 éves ffiak, nem 18 évesek...a válaszuk: még nem akarok elkötelezettséget, nem vagyok érett egy gyerekhez,tartós kapcsolathoz,vagy csak szó nélkül eltűnnek...
Ennél rosszabb, mikor 3 gyerekkel hagyja ott a nőt a 35 éves ffi, mert egy 16 éves mellett keresi önmagát. Tartást nem fizet, veszteséges vállalkozó, nincs miből vonni...

psmith 2009.10.05. 09:42:06

@igaziatommaki:
"mI van akkor, ha azok halmaza, akik nekem az igazi, nagyon nagyok, nem állnak metszésben azok halmazával, akik viszont engem gondolnak igazinak, de én őket nem tartom annak."

Egyre inkább elhiszem majompásztor szavait ( szakitshabirsz.blog.hu/ ) aki szerint, madjar pitsa túl magasra teszi a mércét vagy legalábbis nem oda ahol ő maga áll. (és itt nem csak a külsőre gondolt)

"Ennél rosszabb, mikor 3 gyerekkel hagyja ott a nőt a 35 éves ffi, mert egy 16 éves mellett keresi önmagát. Tartást nem fizet, veszteséges vállalkozó, nincs miből vonni..."
Biztosan van ilyen is. Meg olyan nő is aki váláskor beárazza a gyereket és azt mondja "x millió, ha te akarod nevelni", mert "pénzt nehéz keresni, de gyereket még bármikor szülhetek".

Ráadásul az én ismeretségi körömben, (majdnem) mindenhol az asszonyka baszott félre, és vált.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.10.05. 12:37:06

Majompásztor... Régi, szép idők...

Ámde Psmith:

Egyszer hosszan levelezgettem egy ifjú társkeresővel, aki mozgássérült volt, enyhén. Akkor hagyta őt el a csaja, aki szintén mozgássérült volt, de jobban. A srác nem értette, miért nem kellett a lánynak, amikor pedig...
Hosszasan magyaráztam, hogy azért, mert mindketten mozgássérültek vagytok, nem kell egymásnak tetszenetek.

igaziatommaki 2009.10.05. 13:11:04

@psmith: Hahaha... fordítva is igaz. Kánya Katának több társkereső irodája, ill. párkereső rádióműsora volt. Ő mondta, h a magyar ffi külsőre Kelemen Annát keres, esze legyen Marie Curie-é, és gazdag, mint 1 Rotschild lány. Akkor is, ha ő köpcös, pocakos, kopasz, 8 általánost végzett árokásó munkás és több füle, mint foga.

Ha valaki hűséges ffit keres és nem olyant, aki mellette 8 másik nőt tart-az miért magas mérce? És a külföldi pitsa hova teszi magát? Ismerkedtél már nyugati blokkból származó lánnyal? netán amerikaival? ott tudod mi a mérce?

psmith 2009.10.05. 13:37:28

@igaziatommaki:
Külföldi pitsának a magyar férfi nem partner. Mármint a nyugatinak.

Pont ahogyan romániai magyar férfi és magyar nő nem szokott összejönni, ellenben a romániai magyar nő és magyar férfival.

Férfiak nagy igényei?
Válassz ki egy átlagos férfi képet és egy nőt (kb 30 éves, nő 165/58, férfi 178/70) regisztráld őket egy társkereső oldalon és figyelj!
Aztán korban, súlyban listázd ki a lehetséges partnereket, és az első 20-nak írj ismerkednék levelet.

Aztán ha ezzel megvagy, értékeld az eredmény és gyere vissza elnézést kérni tőlem. :)))

igaziatommaki 2009.10.05. 13:50:45

@psmith: Nem ismerkedem többé társkereső oldalon. 1 hétig voltam fent 1 magyaron: kamukirályokkal volt tele és 2 hétig külföldi honlapon: az meg még rosszabb volt, mert messziről jött ember azt mond, amit akar.
A magyarról a tapasztalat: vagy 18 éves srácok írogattak, vagy nagypapik 55 év felett (34/170/63 vagyok), a korban hozzám passzolóknak (33-45), nem jöttem be. :-)))

igaziatommaki 2009.10.05. 13:54:06

@psmith: van 1 barátném, aki viszont 5 éve fent van, majdnem az összesen, 1 hónapnál hosszabb kapcsolata még nem adódott onnan.Viszont volt sok egyéjszakás kalandja, meg sok-sok sírás a vállamon LOl

2009.10.05. 13:54:45

@psmith:

Ez a kísérlet szerintem ott torzítana, hogy a férfiak szívesebben benne vannak alkalmi kapcsolatban is, nemcsak komoly partnert keresnek. Tüzet oltani pedig a moslék is jó. :))
De azért komoly partner terén szerintem is rengeteg férfi elrugaszkodik a valóságtól az igazit illetően, szóval ez nem feltétlen nem-specifikus.

2009.10.05. 14:02:25

@igaziatommaki:

Látod, velem sem találkoztál személyesen, pedig szívesen megismerkedtem volna veled. Bezzeg "egyesekkel"... :DD

Egyébként szvsz ennyi tapasztalatból, amit írsz, nem sok derül ki, lehet, h egyszerűen rossz portálon próbálkoztál, és mindenképpen rövid ideig. Bár csodát nyilván a netes ismerkedés sem hoz, ez is csak egy módszer a sok közül, ugyanúgy, mint az irl ismerkedés, ehhez is idő és szerencse kell.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.05. 17:11:30

Megcsinálom a dolgomat, és komolyabban kifejtem az álláspontomat. Addig csak annyi, igen a gyereket fel kell nevelni, de nem annyiból, amennyit a 'babaipar' rajtunk akar keresni.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.05. 18:05:16

Szóval. A 20. század egyik nagy átverése volt az, hogy az anyukákat a szoptatásról lebeszélték, a tápszergyárak profitját maximálandó. Generációk nőttek fel, magam is ideértve, anyatej és szoptatás nélkül.Pedig a gyereknek anyatej kell, amit ingyen ad a természet.
Második tévhit, a gyerekholmi divatcikk, és csak a drágább a jobb. Anyáink ezt jobban tudták, és valóságos gyerekholmi-bankot hoztak létre, aki amit kinőtt, tovább adta. Bizonyos korig teljesen mindegy, hogy milyen babaholmit tejez össze szemünk fénye, hogy mást ne mondjak. Babakocsi sem feltétlenül kell, sőt, és a külön szoba meg teljesen felesleges, inkább káros a babának és fárasztó a szülőknek.
Minden drága gyerekholmi a külvilágnak üzen, és persze a gyártó hasznát gyarapítja.
Viszont, és itt jön a felelősség a képbe, időt, energiát kell a családba, a gyereknevelésbe fektetni. Nemcsak az anyukának, hanem az apukának, a nagyszülőknek, a rokonoknak és az egész társadalomnak.
Mind a fiatal nők, mind a fiatal férfiak hamis képet gyártottak maguknak arról, ha gyerek van a családban, vége a világnak. Erről a hamis képről a társadalom gyerekellenessége is tehet.
Én mindenkinek azt javaslom, hogy ne féljen a gyermekvállalástól, csodálatos dolog a világot egy gyereknek megmutatni. És magunk is másként nézünk a világra, ha van gyerekünk.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.05. 18:06:45

Még mindig várom Strici válaszát a felelősségről, hogy a saját történetemet elmondhassam.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.10.05. 18:53:03

@miriamele: de hát elmondtam már... A pasik uralkodnak, minden pasiszabású, ráadásul az valahogy úgy van biológiailag, hogy a nők akkor szeretik a pasit, ha a pasi jó apa, a pasi meg azért szereti a picit, mert attól a nőtől van, akit szeret.

A Tyne folyó déli partja 2009.10.05. 20:17:33

@tff: meg pláne: persze, h. fiatalon szültek akkor, amikor még nem nagyon jártak felsőoktatásba, azért egy kicsit nehézkes lenne vizsgázni, órákra járni a gyerek(ek) mellett. régen meg 18 évesen elkezdett dolgozni, 23 éves korára már öt éve dolgozott, a férj szintén, mostanában meg még csak akkor kezd el dolgozni, persze, h. kitolódott. és nem azért, mert ötvenezer forintos babakocsi kell, hanem azért, mert még a számlákat is épphogy ki tudják fizetni...

A Tyne folyó déli partja 2009.10.05. 20:20:08

@igaziatommaki: na, erről (is) beszéltem a másik posztban (a munkahelyiterroron), a felelősséggel kapcsolatban...

A Tyne folyó déli partja 2009.10.05. 20:22:05

@Strici: pedig a másikon pont te kérdezted, h. miért jó X. pasi másoknak, Y. nőnek meg nem...na ezért. az egy kicsit nekem úgy hangzott, mintha azt mondanád vele, ha Jucikának jó, akkor neked is jó kellett volna, h. legyen, mi az, h. válogatsz, Jucika is nő, te is az vagy...

A Tyne folyó déli partja 2009.10.05. 20:25:12

@miriamele: ezzel is tökéletesen egyetértek. főleg a drága cuccokról írtakkal. utálom, mikor azzal jön anyuka, (meg a nagymama), h. megveszi a gyereknek a drága, márkás ruhát, könyörgöm, nem tökmindegy, miben homokozik??? meg pláne,úgyse fogja évekig hordani, úgyhogy azzal se leheet jönni, h. de mert minőség, tartósabb...

A Tyne folyó déli partja 2009.10.05. 20:26:29

@Strici: hát, ezzel a biológiai indokkal én vitatkoznék, túl sokszor hallottam olyat, h. apuci úgymond megsértődött a gyerekre, merthogy anyuka inkább a babával foglalkozott...

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.10.05. 20:39:19

@Animacs: Te mindenbe beletrafálsz...
Igen, azt gondolom, a legtöbb kisgyermekes pár beleütközik ebbe a problémába. mert az még okés, hogy az első néhány hónapban az anya (és jobb helyeken az apa is) úgyszólván csak a kicsivel foglalkozik, hiszen alig van ideje/jük másra. De egy idő után észre kéne venni, hogy attól még a két felnőtt egymásé is. A nők jelentős része ezt nem tartja már fontosnak, kizárólag a szülői szerep válik számára fontossá. Ezért lesznek az apák féltékenyek a gyerekre. És - sokszor - ezért is bomlik meg a kapcsolat.
De erről már íródik egy másik poszt, csak még küzdök vele(m).

psmith 2009.10.06. 00:03:16

Írtam egy jó hosszút, de töröltem. Tulajdonképpen nekem teljesen mindegy, ki milyen kifogást talál ki rá, miért nem szül gyereket...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.06. 06:09:50

@Strici: Aki uralkodik annak felelőssége is van. Aki vezetni akar, az felelősséggel tartozik azokért, aki vezet. ezt már a Terrorblogon kiveséztük párszor.
Ha a férfiak uralkodni akarnak a nők felett, akkor ennek a felelősség-oldalát is viselniük kellene. A hagyományos társadalmak, a hagyományos szerepekkel ezért működtek. Az nem működik, hogy a hagyományos szerepek úgymond előnyeit meg akarja valaki tartani a nehezebb dolgokat meg a modernitás szellemében eldobni.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.06. 06:10:59

@Strici: Azt is írd bele, hogy ez azért van, mert az ilyen férfiak nem tudják eldönteni, hogy felnőttek-e, vagy gyerekek.
Saját gyerekre féltékenynek lenni!!!!!!!!!
És ez is a nők hibája, nem?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.06. 06:38:34

Szóval, az én történetem dióhéjban, mert egyébként olyan, mint egy 2000 folytatásos brazil szappanopera.
Egész tinédzserkoromban attól szenvedtem, hogy a kutya sem néz rám. Nagyon más voltam, mint az akkori szépségideál, de szépnek tartottam magam. A nagy fogyatékosságom az volt, hogy okos voltam, és átláttam a szitán. (Így születtem, már az óvodában sem lehetett manipulálni.) Majd később, amikor már teljesen letettem arról, hogy valaha is férjhez megyek, és családom lesz, (igen vén voltam, 23 éves) megláttam az én emberemet. Nem az jutott róla eszembe, hogy milyen helyes, vagy jó lenne vele járni, vagy ilyesmi, hanem az, hogy ott megy a gyerekeim apja. Attól a perctől kezdve 'elveszett' ember voltam. Valahogy így volt vele ő is az első másodperctől kezdve, meglátott, odajött hozzám és kész. Viszont nagyon nem vagyunk a külvilág számára egymásnak valók. Az ő családja is, és az én családom is megtett mindent, hogy szétválasszon bennünket, először teljesen sikertelenül. Összeházasodtunk, megszülettek a gyerekeink. Igen sikerült gyermekek, a természet jól választott. Viszont a kétoldali áskálódás, és persze a barátok szíves tanácsadása is, folytatódott tovább. Ő megroppant miatta, én egyedül maradtam a két lánnyal, a hároméves naggyal, aki imádta az apját, és a csecsemő kicsivel.Felneveltem a lányokat úgy, hogy minden nap egy kicsit beledöglöttem az ő hiányába, meg persze abba is, hogy egyedül kell mindent csinálnom, közben hallgatnom a saját családom azóta sem szűnő vádaskodásait, meg hogy milyen jó is nekem így nélküle.
Ő, miután rájött, hogy nem tud nélkülünk élni, és elkövette élete legnagyobb baklövését, jó szokás szerint a fejét a homokba dugta, csendesen szenvedett és csúszott egyre lejjebb és lejjebb.
Negyvenéves voltam, amikor az egészségem felmondta a szolgálatot. Miután visszakecmeregtem az innenső partra, úgy döntöttem, hogy mielőtt elmegyek Földvárra deszkát árulni, megmondom neki, hogy nem tudtam megtanulni, hogyan kell kiszeretni valakiből. Megkerestem az ország túlsó végében, elmondtam neki, és ő is elmondta, hogy ugyanúgy van ő is, mint én, csak nem mert közeledni.Mivel ott folytattuk, ahol 16 évvel azelőtt abbahagytuk, párszor meglátogatott bennünket, megküzdött a lányok haragjával, és összeköltöztünk megint. Hála istennek, a lányok, miután elmondták neki, hogy részletesen mit gondolnak az ilyen viselkedésről, elfogadták és szeretik, és élünk már majdnem egy évtizede megint, mint Tuba és Tubáné. Az ő családtagjai meghaltak, az enyémek nincsenek felvilágosítva, így nem esz bennünket senki.

mldrv 2009.10.06. 07:57:04

@miriamele: hát ez nagyon megható sztori :) bár én sose értettem, hogy tud a család bármit is befolyásolni. a kulcsszó hogy meg kell őket nevelni :) én is azt tettem anno (pedig ez egy olyan hihetetlen mindenbe beleszóló család, legtöbb embernek szerintem fogalma sincs milyen az :) ).

mldrv 2009.10.06. 07:59:19

@miriamele: igen, a nők hibája is, nemcsak gyerekszülésért kellene férjhez menni. a társad mindig a társad kell legyen, fontos ő is. de a férfiak hibája is lehet, lehet hogy korábban hanyagolták a nőt, és ezért inkább a gyerektől várják az örömöt, ill. elegük lett pár dologból a kapcsolatban - csak tippelek, nem voltam még ilyen helyzetben :)

mldrv 2009.10.06. 07:59:56

@psmith: kár, úgy utálom amikor azt olvasom, hogy valamilyen okból nem fogunk látni vmi jó kis hozzászólást (szeretem a hosszú írásokat) :)

Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2009.10.06. 08:19:12

Ez a post ritka kivétel manapság. Mindenki panaszkodik, nyafog, szitkozódik, lehet jogosan. Mindenkinek vannak problémái, de egyszerűen nem hiszem el, hogy nincsenek szép élményei.
Az ehhez hasonló blogok általában tele vannak fröcsögéssel, kéretlen tanácsadókkal. A hozzászólások nagy része most is panasz. "A nők ilyenek, a pasik olyanok..."
Pedig a post érzésekről szólt! Köszönöm.

mldrv 2009.10.06. 08:21:06

egyébként tff beletrafált itt: "Ez a kísérlet szerintem ott torzítana, hogy a férfiak szívesebben benne vannak alkalmi kapcsolatban is, nemcsak komoly partnert keresnek. Tüzet oltani pedig a moslék is jó. :))"

bár viccesnek találom, hogy társkereséskor a kor és a magasság szerint szeretnek szűrni... még a súlynak van értelme, én sem bírom az elhízott ffiakat. (sovány még lehet)

na, de, olvastam én is h a nők válogatósabbak külsőre. igaz, ez ennél bonyolultabb lehet, mert máshol meg azt olvastam, hogy nem a külső számít a nőknél, hanem pl. anyagi helyzet. akkor most mi van, mi számít? :) áááá.

hogy nyújtsak itt egy kis nem reprezentatív statisztikát; részemről fontos a kinézet *IS*, nem szeretem az elhízott ffiakat, mint feljebb azt írtam is. azonban kinézetügyileg nem standard az ízlésem, mert valamiért nem tetszenek a "túlságosan" jóképűek-kigyúrtak-stb, azt hiszem érthető itt mire gondolok. egészen konkrétan van egy averzív reakcióm az ilyenekre, ami nem tudom miért alakulhatott ki :) pedig amúgy el tudom képzelni, h biológiailag buknék ezekre de emiatt mégsem.
azonban volt, h valaki jól nézett ki (nem volt annyira eltúlozva, így oké volt), tetszett is, én is neki, de agyilag volt mit javítani az illetőn, ezért nem lett belőle semmi.
más: anyagi helyzet nem fontos, akikkel eddig volt hosszú kapcsolatom, azok mind szegények voltak mint a templom egere, mikor összejöttünk, max. jóval később javult a helyzet; és pl. nekem már van egy gyakorlatilag tehermentes lakásom, úgyhogy az sem feltétel. ház max akkor kell, ha jönnek a gyerekek... :) (a gyerekszoba-témához hozzászólva: kisgyereknek nem kell, sőt; nagy gyereknek kell. szerintem.)

"Érzelmi érettség, tapasztalat, stabil egzisztencia, közös érdeklődés, hasonló gyökerek" - hát, az érzelmi érettség, a tapasztalat és a közös érdeklődés kell. sajnos ma már nem tudok elképzelni egy hosszú távú kapcsolatot közös érdeklődés nélkül, miután volt szerencsém a magasabb színvonalat megtapasztalni (azaz közös érdeklődéssel), nem fogok ebből a színvonalból engedni. :) a többi itt említett tényező annyira nem izgalmas, nem feltétel.

és akkor a végszó.
"S ha mégis választanunk kell, nem azt az igazán igazi, nagyon nagyot választjuk, hanem a megbízhatót. Párt választunk, és nem társat." - ez elkeserítő, ki megy bele ebbe a kompromisszumba? állítólag még bátorság is kell nem belemenni, ez pl. teljesen hihetetlen számomra.
igaziatommaki, nem halmazokban kell gondolkodni, ha valaki neked társ, akkor te is az vagy neki, különben tévedtél :)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.07. 07:01:53

@mldrv: de van. Az enyém nem kiabálós, hanem csöndes lelki terrorozós. Bátyám felesége sem megy a közelükbe, ha nem muszáj.Az unokák közül is csak egy. Csodálkoznak, hogy miért. Nekem azért van két fülem, hogy ami az egyiken bemegy, a másikon kijöjjön, de aki ezt nem bírja, az nagyon be tud darálódni.

a_tom 2009.10.08. 12:04:14

Szerelem a házasság későbbi gyilkosa:
borsonline.hu/news.php?hid=21947

Rabyn 2009.10.08. 12:52:35

Én nagyon szívesen alapítanék már családot, de pont egy hete gondoltam végig, hogy ha most teherbe esnék akkor ezt a tanévet még simán végig tudnám csinálni, de a diplomaévemmel mi lenne? Lehet, hogy nem is tudnám befejezni ezt az évet mert a tavaszi vizsgaidőszakban mindenórás lennék már.
Szóval előbb talán befejezném az egyetemet, ha már állambácsi ennyit költött rám, és munkába állnék mielőtt lebabázom.
Arról nem is beszélve, hogy a gyerekneveléshez két ember kell(ene).

A Tyne folyó déli partja 2009.10.08. 20:14:56

@Rabyn: és két érzelmileg érett, felelősségteljes ember. nem, hogy apuka megsértődik, h. anyucinak nincs energiája vele foglalkozni.

mldrv 2009.10.09. 04:42:43

@miriamele: hmm, akkor te jól kezeled azzal h egyik füleden be, másikon ki. más ötletem nekem se lenne.. hihetetlen azért h mik vannak. írsz egy példát a csöndes lelki terrorra h könnyebben el tudjam képzelni? (az én családomban amúgy kicsit kiabálós, meg simán nyaggatós-beleszólós hajlamúak)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.09. 06:07:00

@mldrv: Édesanyám azt kérdezte tőlem a múltkor, hogy a menye miért kerüli, amikor ő soha nem bántotta. Mondom, nem. Ez igaz. Simán levegőnek nézi, ha mond neki valamit, először körülnéz, hogy jé, a por beszélni is tud, utána úgy válaszol, hogy a szegény csekély értelmű is megértse, és közben úgy mosolyog, hogy a szomszéd ház tetejéről is hullanak a cserepek. És a legaranyosabb az egészben, hogy nem tudatosan csinálja, ilyen, és kész. Atyám még ilyenebb. Vagy hozzá vagy szokva, és tudod kezelni, vagy nem. Én tudom. A gyerekeim nem mindig.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.09. 06:12:00

@Animacs: Aki anya, tudja. Terhesség alatt és szülés után nincs a topon az ember lánya lelkileg. Szülés után meg be is fordul mindenki. Pont akkor lenne legnagyobb szüksége lelki támaszra, és persze segítségre is, amikor az újdonsült apuka
a.) A kocsmában ünnepli a gyereke születését a haverokkal.
b.) Duzzog, hogy ő kimarad valamiből
c.) A munkájába temetkezik, mert otthon ordít a gyerek.

Aki tud jobb forgatókönyvet, írja meg.

psmith 2009.10.09. 16:41:11

@miriamele:
"A kocsmában ünnepli a gyereke születését a haverokkal."
Abban az időben az anyuka még régen a kórházban van.

"Duzzog, hogy ő kimarad valamiből"
Duzzog a fene, rengeteg papás szülés van.

"A munkájába temetkezik, mert otthon ordít a gyerek."
Dehogy üvölt, arra van a pálinkás kenyér. :))))

A Tyne folyó déli partja 2009.10.09. 19:35:45

@miriamele: de pont ez az, h. a férfinek kéne tudnia, vagyis szolidaritást vállalnia...

Rabyn 2009.10.09. 21:49:38

Minimum támaszanak kellene lennie, nem csak a férfinak a nő számára hanem a nőnek is férfi számára.
Manapság azt gondolom ez a legrosszabb, hogy nem számíthatunk a másikra ha betegek vagyunk, fáj valami, vagy együtt szeretnénk örülni.

Bár azt hiszem én kivételes helyzetben vagyok:)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.10.10. 08:42:06

@Rabyn: Örülök, hogy így érzed, és legyen is így.De az én folytatásos szappanoperám több részben is kihozta, hogy nem ugyanazt a forgatókönyvet olvastuk. :-)))))))))

mldrv 2009.10.12. 17:02:40

@miriamele: hát ez durva, jó érzékletesen írtad le, köszi. szerencsére velem még nem viselkedett így senki :) de ha ezt próbálnák velem, a képébe röhögnék az illetőnek :D (gondolom valószínűleg nem ez a helyes módja ezen probléma kezelésének, de ez lenne az önkéntelen reakcióm)
süti beállítások módosítása