HTML

Birka nép

A birka nép istenére esküszünk, esküszünk, hogy mindig birka nép leszünk! Küldjetek történeteket a birkanep@lajt.hu-ra!

Friss topikok

  • Foldes Gazda: @uni1002: Így igaz . Velem megtörtént ,hogy a munkaadóm ukázára orosz katonai járművel kellet utaz... (2014.04.24. 17:52) Hagymaszárat a birkának!
  • elkeseredett.polgar: Szerencse, hogy legalább blogok szintjén ismerjük egymást, így egyszerűbb volt ennek a kis "oktatá... (2013.05.08. 22:10) A birka házhoz száll
  • zellerlevél: Több, mint három év eltelt a poszt megjelenésétől, és semmi sem történt? (2013.03.24. 20:36) A koponyahiányos birka és az Optimális Családtervezési Modell
  • Gáb-orom: Jól esett volna egy kis forrás. Azt hiszem innen vannak, nem? puafesztival.hu/ (2012.08.31. 22:21) A birka párzik
  • Reactor: Ne is. Még a végén érvelned kellene. (2012.07.07. 16:20) Büdös birka

Linkblog

A birka költözködik

2010.12.17. 21:26 Strici

Mondtam már, hogy utálok költözködni?

Pedig szaporázzák szorgosan, milyen jó lesz nekem.
 
Alapvetően panelbuzi vagyok. A panel a legolcsóbban fenntartható lakásfajta. Amikor negyed századdal ezelőtt ebbe a panelba költöztünk, kaptunk egy tájékoztatót a várható költségekről. Ebben – a havi 400 forintos lakástörlesztés mellett, ami az idén futott volna ki, ha nincs rendszerváltás és kamatadó – 460 forintos általános rezsiköltséggel számolt az OTP, ideértve a várható közös költséget is.   Ez a nem egészen havi 900 Ft kettőnk akkori jövedelmének kb. 10%-a volt. A jelenlegi jövedelmünknek viszont már több mint a fele a lakás fenntartásának költsége; igaz, ebben szélessávú internet és kábeltévé is van, és az is igaz, hogy ez a legkisebb tétel: 3 rongy. A panel-létet mesterségesen tették drágává az elmúlt 20 év akarnokai, hiszen panelban lakni sosem volt az urak szórakozása.
 
Mondtam már, hogy utálok költözködni?
 
Pedig szaporázzák szorgosan, milyen jó lesz nekem a hatalmas, kertes házban.
 
Van olyan ismerősöm, aki szeret ide-odaköltözni. Időnként vesz egy új lakást, jól berendezi, és amikor már-már lakhatóvá válna a kégli, eladja, vesz egy másikat. Én viszont már az első költözködést sem értettem. Egy korábbi posztban írtam arról, hogy a lakásváltásnak egészségügyi okai voltak, ezért kötöttünk ki a főváros egyik elit – de legalábbis urizáló – negyedében. Innen költöztünk át egy sokkal kisebb kéróba, ahol sosem éreztem jól magam. Ezt követte az első panel, kb. 35 évvel ezelőtt. Ott már jobban szerettem lenni, mert volt külön szobám. Szobácskám. Hét négyzetméter. S ott volt először igazi fürdőszobánk, ráadásul nem kellett a pincéből hozni a tüzelőt, reggelenként arra ébredve, hogy apám a piszkavassal éleszti a tüzet.
 
Mondtam már, hogy utálok költözködni?
 
Pedig szaporázzák szorgosan, milyen jó lesz nekem a saját, külön szobámban, ahol csaknem optimálisan lehet elhelyezni az 5.1-et.
 
Aztán megismerkedtem leendő gyermekeim anyjával, még aztánabb össze is házasodtunk. Kipróbáltunk két albérletet, majd jött az értesítés a vállalati lakásbizottságtól, hogy gyorsan válasszunk a három panellakás közül. Mi az első emeleti mellett döntöttünk, mert itt a legmelegebb a távfűtés, és erkély is van. Úgy terveztük, nyaranként kiülünk az erkélyre – de egyre inkább lomtárrá vált a lakásnak ez a része. Pedig milyen szép fa volt előtte – ja, erről is írtam, amikor kivágták. Meg azt is terveztük, hogy ez lesz az első lakásunk, és ahogy gyarapodik majd a családunk, úgy költözünk egyre nagyobba. Ennek a tervnek az egyik fele be is jött: a 49 négyzetméteren „békeidőben”, tehát amikor nem rajcsúroztak nálunk a gyermekeink barátai is, öten laktunk. Meg Minerva, az eb.
 
Mondtam már, hogy utálok költözködni?
 
Pedig szaporázzák szorgosan, milyen jó lesz nekem nyáron, a kertben, a medencében hűsölni.
 
A mi panelszaporítónk mindig hűvös, északi fekvésű lakás. Szóval, mi maradtunk, nem tudtunk továbbköltözni. Emlékszem, az első igazi bútorunk egy Kelet-Berlinből csempészett tükrös, világítós fürdőszoba szekrény volt. A feleségemet leitattam a schönefeldi repülőtéren, hogy ne izguljon, amikor a vámvizsgálat lesz. Sosem fogom elfelejteni, milyen hangos örömujjongásban tört ki, amikor egy külön ablakhoz irányítottak minket, mert a futószalagon megakadt a cuccos. Azt hitte, átengedtek a vizsgálaton. Különben tényleg átengedtek, mosolyogva engedtek át, miután megkérdezték, hogy bicaj van-e a csomagban, és én készségesen feleltem, hogy nem, hanem fürdőszoba szekrény. Mindenesetre, ezt a bútort magunkkal visszük az új, gyönyörűen csempézett fürdőszobába. Miként visszük a két Rolli komódot is. A Rollik eredetileg gyerekbútorok voltak, aztán áttapétáztuk őket, de a nagy, piros gombjaik most is díszelegnek rajtuk. Biztosan vannak szebb komódok is Rolliknál, de nyúzhatóbbak és hűségesebbek aligha. Mert például első alvóhelyünk, az emeletes ágy már régen máshová költözött. Annak idején egy csomó ismerősünk hápogott, hogy miért alszik emeletes ágyon egy ifjú pár, mi viszont csak kuncogtunk. Ugyanis ha összezördültünk, lehetett külön vonulni – olyankor én laktam felül –, ha viszont kibékültünk, csak szorosan tudtunk összebújni.
 
Mondtam már, hogy utálok költözködni?
 
Pedig szaporázzák szorgosan, milyen jó lesz nekem, ha nem leszünk folyton egymás nyakában.
 
Nem voltunk mindig egymás nyakában. Különösen a kalandozások korában nem. Ám ebbe a panelba mindig vissza lehetett jönni, mert volt, aki várt rám, és hitt abban, hogy visszajövök. Gyanítom, hogy titkos szövetséget kötött a panelketreccel. Ha két nap múlva átköltözünk, kevesebb lehetőség lesz a csavargásra, mert mindentől picit messzebb van a családi ház, és mert többen fogják észrevenni, ki mit csinál. 
 
Mondtam már, hogy utálok költözködni?
 
Pedig szaporázzák szorgosan, milyen jó lesz nekem, mert lassanként igazi, többgenerációs nagycsalád leszünk.
 
Nekem rossz emlékeim vannak több nemzedék együttéléséről. Igaz, odaát csakis miénk a földszint – külön fürdőszoba, konyha, nem kell találkoznunk sem –, de hát ha szeretjük egymást, miért zárkóznánk be? Minerva mindenesetre izgatottan jár-kel napok óta az összepakolt cuccosok között. Vajon ha őt kérdeznék, mit mondana? Talán azt, hogy neki a panel az otthona, ezt jelölte meg, kerítette körül, itt ő az úr, nem egy másik kutya, akit ismer ugyan, de nem kell osztoznia. A gazdája – a kisebbik lányom – is jön velünk, és Minerva tudja, amit a legtöbb ember gyakorta elfelejt, hogy milyen fontos a hűség.
  
Mondtam már, hogy utálok költözködni?
 
Pedig szaporázzák szorgosan, milyen jó lesz nekem, mert mindent megtesznek, hogy jól érezzem magam.
 
Nagy fúrás-faragás, parkettázás, festés, vízvezeték-szerelés folyik a mi szintünkön, a földszinten. Végre lesz helye a vinyl (bakelit) lemezeimnek is. Van legalább 400 mikrobarázdás nagylemezem, de nehezen férhető hozzá a panelban, mert mindig odakucorog a lemeztartó elé valami. Néhány évvel ezelőtt ABC-sorrendbe raktam a lemezeket. Amikor készen voltam, a fiam pimaszul megszólalt: 
– De jó, hogy most már betűrendben vannak, mert ha már nem leszel, ilyen sorrendben fogjuk a kukába dobni.  
Iszkolt ám a másik szobába. Én egy szót sem szóltam, csak föltettem egy lemezt a lemezjátszóra.
– Mi ez a zene? - üvöltötte a kisszobából a fiam.
– Nem fontos, az ABC elején van, hamar a kukában lesz.
– De mégis, mi ez?
– Mondom, hogy nem fontos…
– De ilyet még nem hallottam. Érdekes. Legalább azt mondd el, ki énekel?
– Juliette Greconak hívják. Sanzont énekel, mint egykor Edit Piaf. Amikor ez a lemez készült, még rangot jelentett, ha egy művésznek nagylemeze lehetett. De csak dobd ki nyugodtan…
 
Mondtam már, hogy utálok költözködni?
 
Pedig szaporázzák szorgosan, milyen jó lesz nekem, mert ismét együtt tölthetjük a karácsonyt, mindhárom gyerek ott lesz, és persze mások is, akik lassanként családtagok. Mondják, ideje megszeretni őket. Az meg legkönnyebben úgy megy, ha együtt lakunk. És gyakran jöhetnek hozzánk barátok, akik az elmúlt hetekben sokat segítettek a csomagolásban itt, a felújításban ott. Nekünk igazi barátaink vannak. Nem birkák.
 
Vasárnap átvisszük a bútorokat. Tudom, hogy még sokáig a panelról fogok álmodni. Pedig jó lesz nekem, szaporázom én is tízpercenként, persze… aha…  Noha nyűgnek tartom a kertet, meg nyáron is utálom a vizet, mert nedves, és különben is, kis lakáshoz vagyok szokva. Panelhoz. De már tudom, hogy jó lesz. Elsősorban rajtam múlik, hogy jó legyen.
 
És karácsonykor, amikor majd megszólal Juliet Greco, talán már érezni is fogom, hogy jó.
 

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://birkanep.blog.hu/api/trackback/id/tr72522820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabyn 2010.12.17. 22:04:29

Én arra leszek kíváncsi, hányszor fogsz a panelba hazamenni:DDD

safranek50 2010.12.18. 07:48:02

Ezt a "hazamenősdit" csak a távolság tudja leküzdeni, ld:én. :) (Grat)

Kartal (rezervált) 2010.12.18. 12:21:16

én most költöztem panelba, de már nézegetem a kertes házakat, melyiket tudom majd megvenni... pedig van külön szobám is :DDD

A Tyne folyó déli partja 2010.12.18. 17:56:08

@Kartal (fekete mellényben): ja, én is azt mondom, hogy legközelebb kertes házat veszek. vagy legalább olyat, ami nálunk volt (már, ahol felnőttem): sorház, elöl a szomszéddal közös, pici virágoskert (kiülni érdekes lett volna, arra a teraszt használtam), hátul egy keskeny, hosszú zöldségeskert. na, oda se szoktam kiülni, nem fértem oda a zöldségektől. erre a célra meg a hátsó teraszt használtam:)
terasz (inkább balkon) itt is van, csak épp sajnos csak délelőtt tizenegyig süt oda a nap, délután már nem. és itt nincs kánikula, mint otthon. (otthon a lakás kelet-nyugati fekvésű, nyári délután nem lehet megmaradni se a konyhában - ez főzésnél különösen jó - se a szobámban. se az elülső teraszon. de itt pont jó lenne, ha nyugatra nézne a terasz. vagy a kert, inkább...
ja, és pl. a biciklik miatt is jobb lenne a kert (egy sufnival, ahova raknánk őket), mert itt ugyan van sufni, de kicsit bonyolult három, magától visszacsapódó ajtón át cipelgetni őket.

kgergo 2010.12.19. 09:20:21

Mellékesen megjegyezném, hogy tegnap vettük meg Juliette Greconak a polcot:)

uni1002 2010.12.19. 09:47:59

Kösz a Juliet Grecoért! Tényleg tetszett.
Edit Piafnál mindig az az érzésem, hogy éneklés közben fojtogatják:-)
Mikor a panelba költöztünk, vettem egy Vidi Apolló sztereo rádiót. Mindjárt át is építettem a végét, 2x30W-ra, kidobálva a TBA810-es szörnyszülött végfok IC-ket. Kipróbálni 35 éve nem sikerült, mert azonnal reklamál valaki a hangerő miatt. Hiába beton a fal, jól vezeti a hangot. Marad a füles a zenehallgatáshoz.
Ezek a bolti 5.1 cuccoknak a látványára is ráz a hideg. Mi lett a régi masszív többutas faládákból. Egy nagyobb doboz, meg 5db műanyag szappantartó...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.12.19. 11:08:59

hú, de öreg vagy!
a panel pedig a legkorszerűbb lakásforma. egy hátránnyal: a zsúfoltság. a többiben: instant fűtés, instant hmv, általánydíjas gáz, olcsó net, olcsó tv viszont bármikor ver egy akármilyen fullos, gázkazános, falusi 100-200 négyzetméteres kecót.
az emelkedő árat meg már leírtad, az sajnálatos, de a farkasok is oda harapnak, ahol nagy a birkanyáj, mert ott nem tűnik fel.

MPL firstlady 2010.12.19. 11:52:09

jó lesz az a kertes ház:))))

először falun laktam, aztán a hetediken, aztán mindig valahányadik emeleten, aztán családom lett és a kertes mellett voksoltunk.

kiülhetsz egy kényelmes hintaszékbe/nyugágyba/padra/stokira akár és hallgatod a madárcsicsergést.

kapirgálhatsz a kertedben, ha jól csinálod van miben gyönyörködni egész évben, ha még jobban, saját zöldséget eszel.

sütögetés a szabadban télen-nyáron, nincs is jobb amikor az egész család, meg barátok várják, hogy feltálald a bográcsgulyást, vagy a slambucot, vagy az ujjnyi vastag, szép zaftos sült húscafatokat.

vagy süthetsz szalonnát tábortűznél, és énekelhetsz közben régi úttörő dalokat:P

a postás mindig kétszer csenget:DD

tény: mindig van valami dolog egy házzal

seperheted a havat
nyírhatod a füvet
irthatod a gazt
szedheted a kutyaszart amit pont a kapud elé helyez el óramű pontossággal minden reggel a harmadik szomszéd kutyája, és hiába szólsz a szomszéd is tojik. rád.
a házat nem úgy kell felújítani, meg újra festeni, mint a panelt, hogy kicsomagolod a tapétából aztán újra be.
néha kilukad az eresz.
elmozdul egy cserép és beázik a tetőnél.
vihar ledönheti a kéményedet
stb.stb.stb.

megannyi teendő, amitől nem leszel tespedt:DDD

elszeparálhatod magad ha megfelelőek a méretek
a kutya sem fogja tudni mit csinálsz;)
kellékek: szomszéd ellen sövény
családtag ellen csukott ajtó (régi házban lakom, fél méteresek a falak)

szemben a panellal, ahol egy laza numera/családi botrány/gyerekbőgés stb. a földszinttől a tizedikig közös élmény:D

költségek: nem vészes, alakíthatsz rajta akár magad is (szigetelés fal ajtó ablak, energaitakarékos cuccok ezmegaz, cserépkályha, kandalló stb.)

szabadságot ad.
nekem legalább is.

jó lesz az Stricikém!

tényleg csak rajtad múlik:))

puszillak és Kellemes Karácsonyt!

A Tyne folyó déli partja 2010.12.19. 12:04:54

@Bachterman: ezt nem igazán értem. a többi hátránya lenne instant fűtés, stb? nálunk (sorházban) lehetett szabályozni, míg a panelban lakó nagymamáméknál központi távfűtés volt, szabályozás semmi, átlagosan 30 fok bent...a helyhiányról nem is beszélve. ismerősömék szülei elváltak, elköltöztek a kétszintes, plusz pincével, garázzsal, padlással és kerttel rendelkező sorházból a panelba hárman, kapásból nem fértek el. hogy hallom, hogy a szomszéd (meg az alattam/felettem lakó) lehúzza a vécét, meg mit néz a tévében, se valami előnyös.

kisa 2010.12.19. 14:53:33

@MPL firstlady: "kiülhetsz egy kényelmes hintaszékbe/nyugágyba/padra/stokira akár és hallgatod a madárcsicsergést."
És hallgathatod a szomszéd:
fűnyíróját reggel hatkor
a másik szomszéd sikítóját vasárnap délben (mert akkor van ideje szétszedni a vas akármit)
a harmadik szomszéd házán végzett lakásfelújítás zajait
a szembeszomszéd egy hobbiból asztaloskodik, hallgathatod a fűrész/lapszabógép/akármi sivítását bármikor, amikor otthon van.
És ha a közvetlen szomszédnak nagy a rokonsága, beráti köre, akkor percre pontos értesüléseid lehetnek bármi őket ért eseményről, ellenben nem tudsz megmaradni a kertben, amikor mindezt kiabálva tárgyalják meg néhány sör mellett.

És persze minden szomszédnak van kutyája, akik vagy szimultán ugatnak, ha elmagy valaki a járdán, vagy felváltva beszélgetnek, ezért nyáron nyitott ablaknál nem tudsz aludni.
Az összes szomszéd egy emberként zár össze, ha valaki sütögetni merészel, mert a füstszag...

A Tyne folyó déli partja 2010.12.19. 15:07:01

@kisa: miért, ugyanezt a panelban nem lehet hallani? kiegészülve a zuhanyzás/vécélehúzás/milyen műsor megy a tévében stb-bel.

kutyákat ott is tartanak, sajnos (egyszer laktam panelban nyolcadikon albérletben, szomszédban két derékmagasságig érő kutya volt, egy szoba külön nekik volt fenntartva). beszélgetés szintén (és még csak nem is az egyik szomszédét hallod, hanem mind a tíz emeletét.

továbbra is a kertes ház vezet.

kisa 2010.12.19. 15:36:01

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): A panelban a vízen kívül mást nem hallok át. Se tévét, se beszélgetést, se kutyaugatást. (merthogy életem másik felét ott töltöm, pont a nyolcadikon) Ott az a legidegesítőbb, hogy a fölöttünk lakó, szerintünk okkultista banya a legváratlanabb időpontokban szokott bútorokat huzigálni, és valszeg járólapos a szobája , mert pont úgy csikorog.
Mióta felváltva lakom kertesben és panelban, kezd a mérleg a panel felé billegni. Ott még éjjel soha nem ébredtem hisztériás kutyaugatásra, és soha nem sikítóztak pünkösd hétfőn hajnali hatkor, valamint a vasárnap déli sziesztámat se zavarta még soha füvet nyíró szomszéd, melyek a kertesben mindennapos bosszúságok. Ha már kertes, akkor inkább egy tanya, de az meg más szempontokból kényelmetlen.

kisa 2010.12.19. 15:38:31

@kisa: Ja, és a hátsó szomszéd pittbullja: ha 6-7 méterre megközelítjük a kerítést - amin nem lát át - vérfagyasztó ugatással reagál a jelenlétünkre, és ezt addig űzi, amíg ott vagyunk.

MPL firstlady 2010.12.19. 20:50:27

@kisa:

ha eldöntöd előre, hogy szarul érzed magad, nincs mit tenni....

biztosan birka nyírta a füvet, aki csak néha bégetett vagy nem volt zöld a kert, a házban nem volt felújítás ami zajjal járt, vagy lábujjhegyen bontott a kőműves, nem jártak emberek vendégségbe vagy ha igen, jeleltek vagy csendben könyvet olvastak stb.

biztos, hogy kizárólag a szomszédok ilyen összeférhetetlenek?

előfordul amiket írsz, persze. hol nem
van amikor nem kellemes a vasárnapi fakivágás, de ha az kell... vagy tőlem hat házzal a vidámfiúk, akik minden hónapban egyszer medencés partit tartanak és ordítozva pingpongoznak:) de ha van kedvünk, átmehetünk;)
vagy mekk elek, aki fúr farag, de tudunk örülni, ha kész, mert akkor abbahagyta.

még soha nem szólt a másiknak senki, hogy húst süt.

ha meg annyira zavar, hogy az életemet megkeseríti, szólunk hogy hagyja abba. és viszont.

tőlem három utcával jár a vonat. egy hétig hallottam meg, hogy dudál az átjárónál (mer ugye az kötelező), azóta észre sem veszem.

sokat ugat a kutya? nahát. az emberek meg az utcán járnak. ez milyen meglepő.

nekem ez jön be, elég szépen tolerálható a "problémás" szomszédság, akik jóval kevesebben vannak itt delta sugarú körben, mint a lakótelepen:)

én is laktam panelban, de nem volt jellemző a döbbent csend:)

nem beszélve az este bandázó fiatalokról, az összefirkált lelakott házakról, a kutyatulajokról, akik képtelenek időben levinni az állatot és az belepisál a liftbe, ahol hatvanegynehány vagy nemtudom hány embernek vagyok kiszolgáltatva egy panelprogramnál, vagy csőtörésnél, hogy bármikor rám verhetik a más tartozását, vagy kikapcsolják a nem fizetők miatt a fűtést, hogy vannak akik b@ccnak fizetni de cigire piára fussa ugyibár, hogy elég egy igénytelen állat és elöntenek a csótányok, hogy a lakóközösség döntsön, nekem melegem legyen vagy fázzak, lerácsozza a folyosót pedig nem lehet, eldugítja a szemétledobót stb. stb. stb.

a sziget zaja jobban zavar pedig elválaszt tőle a Duna és még egy került, de az is csak egy hétig tart, és nem idegelem magam rajta.

szóval ha a lehetséges problémák forrásait összeszámolom eddigi tapasztalataim alapján, mintha itt kevesebb lenne, és a magam ura vagyok a saját tulajdonomat illetően, nem a hányadommal mehetek szavazni, mit akarok vagy amit igen azt nem lehet.

ez is szempont volt.

ahogy Strici is írta, rajta múlik, hogy fogja érezni magát.

részemről ennyi.

kisa 2010.12.19. 21:41:53

Semmit nem döntöttem el előre: a szívemvágyása utcában lakom immár 16 éve, ahol mindig is szerettem volna addig, amíg nem itt laktam. Nyilván ez a kertes környék zajosabb, mint kivülről gondoltam, a lakótelep meg az átlagnál csndesebb. Nincsenek randalírozó fiatalok, nincs csótány, nincsenek részegen ordító szomszédok, van viszont szabályozható radiátor.
És nem: a szomszédok egyáltalán nem összeférhetetlenek, csak kurvára nincsenek tekintettel a szomszédaikra. A telepen hétvégén tilos fúrni, ha valaki mégis lakásfelújít, akkor kiírja a liftbe, hogy sorry, hétvégén zajongani fog. Itt minden hétvégén barkácsol valaki a házán, mert milyen dolog má', hogy szabit vegyen ki az egyhetes felújításra: inkább csinálja hétvégeken. Egész nyáron.
De abban igazad van, hogy pénzügyekben nem függök mástól: saját kizárólagos költségemen hárítom el a szennyvízcsatorna-törést, a beázást, az ereszcsatorna cseréjét, a fűtéskorszerűsítést, a csőtörést, miegymást. Amit vagy vizet a biztosító, vagy nem.
Nem panaszképpen írtam. Csak úgy, hogy a kertes se fenékig hawaii.

kgergo 2010.12.19. 23:58:22

Sok mindent leírtatok, ami már nekem is eszembe jutott, de egy valamit mégiscsak elfelejtettetek. A kertesben, ha bombariadó van, azt te csinálod, és nem valami barom miatt kell hajnali 3kor levonulni a ház elé, és 6ig várni, hogy felmehess átöltözni, és elmehess dolgozni.
Meg persze ott van az is, hogy a kertesben kifekszel a kertbe a nyugágyra a pároddal, fogjátok egymás kezét, és úgy barnultok le minden irányból, ahogy a panel erkélyében biztosan nem.
Ha rácson sült kolbászt akarsz enni, csak a kolbász árát, meg a szenet - amit évente egyszer kell venni, és akkor se drága - és persze a grillt - amit jobb esetben tíz évente egyszer veszel - kell kifizetni, és bármikor, amikor kedved szottyan rá, kimész a kertbe, és megsütöd, nem fizetsz érte 5-600 forintot, helytől függően.
Ha fürdeni támad kedved, egyszeri befektetésként veszel egy kis medencét, és belefekszel abba, hidd el, egy év alatt többszörösen megtérül a strandbelépő, vagy a vonatjegy Balatonra.
Ha neadjisten bulit tartanak a kertben, és átmész, hogy bocsi, kicsit hangos, és a gyerek aludna, hidd el, abba fogják hagyni. Ha te tartasz bulit, és átjönnek, hogy ők pihennének, akkor meghívod őket is, és együtt buliztok, ami azért jó, mert:
Ha beázik a tető, szólhatsz nekik, jönni fognak, együtt buliztatok a nyáron,
Ha beázik a pince detto,
Ha leszakad az eresz detto,
ésatöbbi, ésatöbbi.
A kertes szabadságot ad, mert anélkül tudsz kimenni a természetbe, hogy szabad helyet kelljen keresned az árnyékban, hiszen a kert csak a tiéd, nem kell kimenni a Margitszigetre.
Ha leszakad a polc szombaton este, és vissza kell rakni, nem kell várni, és kerülgetni a könyveket hétfő délutánig, mert felrakod szombaton éjszaka, senkit nem fog zavarni.
Ha elmész otthonról telelni valahova, simán kikapcsolhatod a fűtést, nem fog agyonszámlázni, és a gáz még mindig olcsóbb, mint a főtáv.
Ha valami nem tetszik, egy falat át akarsz rakni valahová, vagy ablakot akarsz cserélni, nem kell végigmenni minden hülye panel-procedúrán, szimplán megfogod magad, és átrakod a falat, vagy kicserélteted az ablakot. Csak meg kell venni.

És ami nagyon fontos: kertesre nagyobb eséllyel fizet a biztosító, ha valami tönkremegy, mert saját biztosításod van, és nem társasházi nembiztosítás...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.12.20. 11:20:22

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): a többi az poizívum. de ez már régen volt, amikor az elvtársak megidealizálták, hogy a népnek jó lesz a korszerű panelban. mizantrópia/filantrópia kérdése az egész. nekem, aki utálom a birkákat, a panel/társasház kész rémálom.

Gukker 2010.12.20. 15:01:40

@kisa: Jaja, és sosem tekerheted a termosztátot 20 fok fölé, mert akkor már nagyon drága kifűteni egy családi házat :)

kgergo 2010.12.20. 15:24:19

@Gukker: A termosztátot 20 fok fölé legrosszabb esetben évente másfél hónapon át kell tekerni, de 22 fokon már vígan el lehet éldegélni, és hidd el, ha rendesen szigetel a ház, akkor még így sem éred el a főtávos számla összegét.

Rabyn 2010.12.20. 19:12:31

Nálunk a panelban nincsen egyedi fűtés mert az öregnénik nem írták alá a papírt annak idején. Ők kikapcsolják a fűtésüket teljesen és elvannak sokpulcsiban, az elsőn lakó csecsemősök meg fizessék a havi 30ezret ha nem akarnak halálra fagyni...
Nálunk hallani ha a kettővel felettem lakó porszívózik (nem is szabad este tíz után se mosni se porszívózni), ha a felettem lakó családhoz megjön a nagymama, mert tisztán hallom mit néz a tvben, ha a szomszéd család üvöltözik egymással, sőt azt is hallom, ha fúrnak-faragnak a házban vasárnap reggel...

Ettől függetlenül szeretek itt lakni, mert ahogy most kinéz azt a két kis kacsómmal csináltam, de ha lenne választásom, inkább laknék a vasútsoron kertesházban.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.20. 21:05:49

@Rabyn: ugye, ugye.
én se vágyom panelra, eszemben sincs. max, ha muszáj, de erkélye akkor is legyen.

kgergo 2010.12.21. 00:38:27

@Rabyn: Na meg persze az én két kis kacsómmal, ugye:)
@Animacs: Ott is van erkély, csak be van építve, és tárolónak használja.
Apropo: Strici kurvajól érzi magát a kertesben:)

A Tyne folyó déli partja 2010.12.21. 20:04:20

@kgergo: úgy értem, olyan erkély, ahova ki tudok ülni napozni, levegőzni.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.12.21. 23:51:06

soha többé társasházat :)
egy darabig mondjuk maradnom kell, de majd lesz nekem is kertes még eccer :)

éjjen Strici, hányjon sokat. havat!

Ugyandehogy (törölt) 2010.12.23. 21:38:04

a változás mindig ijesztő egy kicsit....

jó lesz neked, hidd el.
süti beállítások módosítása