HTML

Birka nép

A birka nép istenére esküszünk, esküszünk, hogy mindig birka nép leszünk! Küldjetek történeteket a birkanep@lajt.hu-ra!

Friss topikok

  • Foldes Gazda: @uni1002: Így igaz . Velem megtörtént ,hogy a munkaadóm ukázára orosz katonai járművel kellet utaz... (2014.04.24. 17:52) Hagymaszárat a birkának!
  • elkeseredett.polgar: Szerencse, hogy legalább blogok szintjén ismerjük egymást, így egyszerűbb volt ennek a kis "oktatá... (2013.05.08. 22:10) A birka házhoz száll
  • zellerlevél: Több, mint három év eltelt a poszt megjelenésétől, és semmi sem történt? (2013.03.24. 20:36) A koponyahiányos birka és az Optimális Családtervezési Modell
  • Gáb-orom: Jól esett volna egy kis forrás. Azt hiszem innen vannak, nem? puafesztival.hu/ (2012.08.31. 22:21) A birka párzik
  • Reactor: Ne is. Még a végén érvelned kellene. (2012.07.07. 16:20) Büdös birka

Linkblog

Palackvizet vedel a birka nép

2009.08.08. 07:26 Strici

Magyarországon a legtöbb településen van vezetékes víz, és ez a víz iható.  A hegységekben keményebb, tehát finomabb a víz, a síkságokon kevesebb ásványi anyagot tartalmaz, ezért nem olyan finom, viszont szebben lehet mosni vele.

Ám a birka nép nem szereti a saját vizét.  Az olyan snassz. Meg van benne klór. Inkább palackvizet szlopál, mert az meg olyan trendi.  A birka nép gazdag, mert sokszoros (állítólag 1500-szoros) áron kapható a palackvíz a boltban, ahhoz képest, mintha csak megnyitná a csapot.

Miután a birka nép megitta a palackból a vizet, eldobja az üres palackot. Ott dobja el, ahol eszébe jut: a villamoson, az utcán, az erdei úton, a kuka vagy a szelektív gyűjtő  mellett.  A kukába ugyanis nem fér már a többi üres palacktól, de ez a birka népet nem zavarja, a birka nép szereti a koszt.

Ha a birka nép a tisztaságot szeretné, akkor nem vedelne palackvizet, nem adna ki sok pénzt környezetszennyező műanyag palackra.  A palackvíznek ugyanis ez a legdrágább és legmaradandóbb összetevője.

A palackvíznek persze több fajtája van;  közöttük vannak gyógyhatású – és hányás nélkül csak kellő hősiességet vállalva fogyasztható, leginkább keserű – epevizek, léteznek továbbá  ásványvizek is, de a legtöbb palackvíz a csapvíz ásványi anyaggal történő turbósításával keletkezik.  Még az is előfordul, hogy semmit nem tesznek a csapvízbe,  csak palackkal veszik körül.  Az „igény” ugyanis sokkal nagyobb a palackvízre, mint amennyit ásványvízből fedezni lehetne, hasonlatosan ahhoz, ahogy közel sem terem annyi narancs, mint amennyi „narancslevet” iszunk.

Elismerem, vannak országok, ahol ihatatlan a csapvíz; ilyen volt az egykori NDK is, ahol amikor a szakmai gyakorlatomat töltöttem, csak arra emlékszem, hogy már odafelé a vonaton, az étkező kocsiban sört kértünk, és ettől kezdve köd az a három hét. Még az „elvi antialkoholista” kísérő tanárunkat is sikerült átnevelnünk néhány hét alatt a lágerben, így mire országjáró utunk során hajnali fél négykor Rostockba értünk, üvöltött a pályaudvar és a kolesz közötti úton: - Milyen egy szar ország, ahol a dolgozónak szomjaznia kell, mert sehol nincs egy nyitott kocsma, baszmeg, Honecker!  (Egyszer azért mégis megírom ennek a fájdalmas-édes három hétnek a történetét is,  ha felfedeztem azt a néhány memória-sejtemet,  ami e csodás időszakból megmaradt.)

De mit tegyen az az ember, aki iható csapvíz mellett  is ragaszkodik a palackvízhez, és nem hiszi, hogy egy néhány évvel ezelőtti reprezentatív rendezvényen használt margitszigeti vizes palackokba töltöttük a pesti csapvizet (a bugyborékkal dúsítottat autoszifonnal állítottam elő), mégsem halt meg senki vízmérgezésben?

Nos, a nagy melegre tekintettel, az ilyen palackvízbuzinak azt javaslom, hogy csináljon házi jeges teát.  Én a Twinings cég tanfolyamán, két évvel ezelőtt tanultam meg,  hogyan kell ilyet készíteni, mert nem ám úgy, hogy felforraljuk a vizet.

Hanem úgy, hogy egy nagy porcelán tálba vagy kancsóba hideg csapvizet engedünk, és ebbe lógatjuk bele a   minőségi, mert különben okádék lesz    teafiltereket.  Kb. másfél decinként egy-egy filtert. Igen, ez egy drága tea lesz, de nagyon üdítő!  A tálat filterestől betesszük dideregni a hűtőbe (nem a fagyasztóba!) kb. fél órára.

Ha kivettük, ízesíthetjük, de pl. a „Twinings Green Tea and Lemon”-t isten őrizz elrontani, az már úgyis aromásított. (Van natúrból is olyan, amit vétek szennyezni, ilyen pl. a „Twinings Celebration 300”, ami az egyik legdrágább filteres tea…  Én is csak ajándékba kaptam, mert akkor volt 300 éves a cég.) Hogy más fimon teát is mondjak, a Teekanne sorozat is csuda jó, de persze az is drága.

Ha nem fogyasztjuk el azonnal a teát, akár palackozhatjuk is, az illúzió kedvéért jól (!), de nem vegyszerrel kimosott Rauch vagy Nestea műanyagba.  Kb. 10-szer használható egy-egy palack.  És akkor trendik is maradtok birkák, meg jól is esik.

 

167 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://birkanep.blog.hu/api/trackback/id/tr41296050

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hasznos Oldalak Víztisztító Témában 2009.12.07. 00:03:51

Cellulit ellen- idejében - Vitaminok, étrendkiegészítők, víztisztító Kérdések és válaszok az Aquarion víztisztítóról - Vitaminok... Víztisztító vásárlás 2 lépésben - Élet Szegeden Ionizált víz, lúgos víz : ház...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uni1002 2009.08.08. 08:35:23

A palackos víz jó. Mert más mint a csapvíz, csinos a csomagolása, minőségi érzetet ad, megdolgoztam érte, hiszen van pénzem rá, és cipelem, megmarad a palackja, amiben csapvizet vihetek le a kocsimhoz, lemosni a rászáradt madársz@art, eltehetem venne a maradék vasklorid oldatot, /ez szakmai indok/, taposhatom laposra, közben gyönyörűen recseg stb.
Betehetem a hűtőbe, nem kell az autoszifont pátyolgatni, áfát fizetek érte, a haza üdvére, pörgetem a gazdaságot, gyengítem a válságot, és csökkentem a vízdíjat, /jól kitolok a vízművekkel/, és még ihatok is belőle.
Akinek ennyi nem elég, az élete végéig csapvízre legyen utalva. :-)))

a_tom 2009.08.08. 08:37:13

Hát ja, mikor gyerek voltam nem volt divat a palackozott víz - biztos akkor is volt ásványvíz, de nem ittunk olyat - helyette szódavíz szifonpatronnal csapvízből, esetleg málna, jaffa vagy kóla!szörppel :) Persze iskolában, napköziben csak simán a csapból ittuk a sima vizet.
Mostanában itthon szinte csak zöld teát iszom, ha dolgozom akkor meg vagy csapvizet vagy csinálok teát.
Egyébként akvaristaként találkoztam tanulmányokkal a hazai csapvízre vonatkozóan, nagyon jónak számít, iható és még finom is.
Ja, és nem nagyon kemény és nem megy tönkre a mosógép fűtőszála sem pár hónap alatt. Hihetetlen hogy a nép még mindíg veszi a Calgont, ami szerintem annyira hasznos mint a varázspor. (asszem egy kis ecet kb ugyanazt a hatást éri el)

Egyébként a palackok útját követve kiderül hogy milyen sokat fizetünk értük(személyesen vagy az államon keresztül adóban);
Mikor megvesszük fizetünk, kidobjuk a kukába - van aki összegyűri, van aki nem, van aki szelektív gyűjti, van aki nem - a térfogattól függően a szemétszállítási díjat is fizetjük. Ha eldobjuk valahol akkor meg a felszedéséért szintén fizetünk a köztisztaságiaknak. Mikor odaért a szeméttelepre a megsemmisítését vagy raktározását szintén fizetjük, ha újrahasznosítják azt nem tudom ki fizeti, a cég aki újratölti vagy mi is adunk bele.
És akkor még nem említettem az előállításával és ide-oda szállígatásával járó rengeteg energia felhasználást és környezetszennyezést amiért valamikor biztos megfizetünk...

tucka 2009.08.08. 09:09:01

Én sem iszom palackos vizet, de hallottam egy eléggé szőrnyű dolgot a csapvízről.
Nem tudom a csapvíz honnan jön, a folyókból, vagy sokkal mélyebbről, de egy ismerősöm mesélte, hogy a folyókba engedett kémiai anyagokat nem tudják teljesen kiszűrni.
Ő konkrétan azt mondta, hogy a nők fogamzásgátlójában lévő hormonokat sem semlegesítik és ez nagyban befolyásolja a férfi lakosság nemzőképességét.
A srácnak egy biológus mondta.

Tea ide, tea oda, ha nem édes én nem tudom meginni, ennyi erővel füvet is legelhetnék.

Ha már víz, hallottam egy nagyon érdekes történetet. Amikor volt a Szerb-Horvát háború, a 92 től 95 ig terjedő embargó alatt, mivel nem jutott be az országba pl benzin stb. a gyárak leálltak.A Tisza annyira megtisztult, hogy ha belementél térdig láttad a lábad teljesen.
El sem hiszem, hogy lehet ilyen tiszta, ha nem hallom a saját fülemmel :)

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.08. 09:13:37

@a_tom: Mosógép: Ahhoz, hogy rendesen vízkőmentesíts egy Bp-i háztartásban átlagosan használt mosógépet, (Strici! Szintén egy tanfolyamon tanultam és ez is beválik!) na szóval ahhoz kb negyedévente üresen, 40 fokra állítva, folyamatosan 2 liter háztartási ecetet kell belefolyatni a gépbe. Ettől kifogástalanul működik. Az ára meg?? Na összehasonlíthatatlan a kalgonnal, Sticikém erről is írhatnál. A mosóporról, kontra mosószódáról, az "öblítőről" és a többi csoda vegy-és kegyszerről.

Érdekes adalék a pille palackról: Egy munkanélküli fószer (asszem eredetileg mérnök) kínjában a tengerparton talált és szanaszét dobált pille palackokat elkezdte ugyanott lelt narancshálókkal összekötözni. 3-4 nap alatt kialakított magának egy kis úszó szigetet, melyet úgy készített, hogy egyes palackokat homokkal, másokat vízzel töltött meg, a többit pedig üresen hagyta, és az fenntartja a víz felett. A palackok fölé földet hordott, erre kalyibát tákolt, majd kisállattartásba, növénytermesztésbe fogott, a szigetét pedig növelte és növelte, a korábban már bevált módon: INGYEN! Időnként tovább "hajózott" vele a part közelében. Ma már turista látványosság a szigete, és méretre elérte azt a nívót, amelynél már gond, hogy mely ország fennhatósága alá tartozik. A pasi még mindig a szigetén él, de már milliomos a bevételekből, amit az oda látogató vendégektől kap.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.08. 09:22:58

@tucka: ezt a fogamzásgátlós marhaságot egy neves víztisztító berendezéseket forgalmazó ügynökhálózat emberei terjesztik. Bocs: Ostobaság! :)

Ja - mi mostanában "szikvizet" iszunk. Gyönyörű, piros tetejű szódafeje van, amit a gyerek imád nyomni, a víz kellemes, az ára minimális, a palack pedig visszaváltható. Nem babrálós, mint a szóda, és 1 perc gyalogútra van a szikvizes.
(Egyébként én is "teafőzős" altípus vagyok, mint Striciék, igaz a teából készült teát nem drágállom, ugyanis a teának nevezett fiterizék többségükben nem teák - de olcsók. Az én tea-receptem a forró menta tea, vagy ugyanez lehűtve és valódi citrommal ízesítve. Menta meg terem a kertben - ha mégsem, veszek olcsón elég jó minőségűt. A teához méz dukál, amit viszont méhészetben vásárolok, vagy onnan kapok. Na ennyi ..)

uni1002 2009.08.08. 09:25:25

@Utcamacska:
A milliárdost kérdezi a riporter:
-Hogyan kezdte a vagyonát megalapozni?
-Vettem egy malacot, az ellett 5 kismalacot.
-És ugye felnevelte, majd eladta...
-A frászt. Három nap múlva meghalt a nagybátyám, és mindenét rám hagyta.

tucka 2009.08.08. 09:29:05

@Utcamacska:
Azon kívül, hogy ostobaság más meggyőzőbb érvet is mondhatnál.

Ha a csapvizet a folyókból nyerik az már sok jót nem ígérhet, lehet szépítgetni, de asszem kár ...

HAL 2009.08.08. 09:43:08

Igenis jo a csapbol folyo ivoviz,a sok barom megveszi az ásványvizet és otthon is fizet a vizért.Hülyeség a palackos vizre költeni,persze ha valakinek ez trendi vegye.

tucka 2009.08.08. 09:49:45

még mielőtt nekem esnétek, írtam, hogy én sem iszom palackos vizet

mondjuk tényleg, az egyik veszi a palackos vizet, másik meg beül a kocsiba és végig szennyezi maga után a várost, most akkor ki a barom ...

bbi 2009.08.08. 09:50:56

Utcamacska, ez nem baromság. Mi az egyetemen szennyvíztisztításból tanultuk. Nincs megfelelő technológia, hogy a gyógyszerekből visszamaradó dolgokat kiszűrjék, elég sok női nemi hormon van benne. Egy csomó más szennyezőt sem tudnak teljesen eltávolítani.

Én is szívesen innék csapvizet, ha olyan víz lenne, mint a Szentendre-sziget csápos kutaiban. Pesten majdnem mindenki onnan kapja a vizet(kőzeten szűrt Duna víz), de annyi klórt nyomnak bele, hogy nem tudom meginni, mire elér hozzánk. Múltkor vendégünk volt valaki, aki megrögzött csapvíz-fogyasztó. Nem tudta meginni, kért ásványvizet. Amúgy ha hazamegyek szülővárosomba, ott én is csapvizet iszom, mert ott iható!!
Szerintem.

Manyizga (törölt) 2009.08.08. 09:51:03

@Utcamacska: "ezt a fogamzásgátlós marhaságot egy neves víztisztító berendezéseket forgalmazó ügynökhálózat emberei terjesztik. Bocs: Ostobaság!"

Nincs és nem is használok víztisztítót, mert hülyeségnek tartom. De mint biológiához némi közzel rendelkező azt mondom, hogy nem hülyeség a hormontartalom növekedése. :(

szelephézag 2009.08.08. 09:51:49

Egyszer volt szerencsém egy pesti víztoronyba felmenni. Nem mondom meg, milyen állapotú víz folyik a csapokba onnan. És azért folyhat olyan, mert senki nem tud róla.

Eszem ágában sincs csapvizet inni.

Taxomükke (UK) 2009.08.08. 09:53:21

Ez most Twinings-reklám?
Mert akkor én most a saját égemet reklámozom, inkább tőlem vegyetek teát.
A vezetékes vízzel persze nincs nagy baj, de én nagyon sokszor a saját kutunkból iszom. Remek víz, tiszta, sokkal finomabb a csapvíznél. Nem hegyyi víz: szigetszentmiklósi.

akrosztikon 2009.08.08. 09:53:29

@Utcamacska: Lehet, hogy csak félreértelek, de ugye tisztában vagy azzal, hogy szóda=szikvíz?


Egyébként a cikk alapgondolatával egyet lehet érteni, bár az ásványvíz tkp. kommersz luxuscikk. Egy aranyórán is ugyanúgy lehet nézni az időt, mint egy kínai vackon, csak vannak akik "trendinek" tartják, ez kb. minden luxuscikkre vonatkozik. Az ásványvíz is ilyen, csak persze jóval olcsóbb.

"Én a Twinings cég tanfolyamán, két évvel ezelőtt tanultam meg, hogyan kell ilyet készíteni, mert nem ám úgy, hogy felforraljuk a vizet."

Felvetődik bennem néhány kérdés:

1. Ez a poszt egy Twinnings reklám?
2. A posztírónak tényleg tanfolyamra kellett járnia ahhoz, hogy megtanuljon jegesteát készíteni?

uni1002 2009.08.08. 09:55:33

"Felhasznált alapanyagok: élelmiszeripari széndioxid és ivóvíz (minősége a 201/2001. (X. 25.) kormányrendelet szerint, időszakos ellenőrzése a szikvízüzemek részéről akkreditált
laboratóriumokban, valamint napi érzékszervi vizsgálat a HACCP programkeretén belül történik."
A szikvíz, szódavíz is csak közönséges csapvízből készül.
A csapvíz nem egyenesen a folyóból, hanem a part mellett fúrt kutakból jön, tk. a folyó vize megszűrve, a kavics és a homok által.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.08. 09:55:52

@akrosztikon: nem, nem az, ezért is említettem meg más teát. A tanfolyam viszont érdekes volt, és tényleg nem tudta ott senki, hogy nem szabad vizet forralni.

Chrisssz 2009.08.08. 09:55:57

A palackos vizeket én is baromságnak tartom, csak külföldön iszunk. Sokáig megittuk a csapvizet is, de egy emlékezetes miskolci botrány óta (2 napig lázunk hasmenésünk volt) csak forrásvizet iszunk. Azóta nem bízok a csapvízben. Szerencsés helyzetben vagyunk, mert 15 percre vannak tőlünk a bükki források.

repecs 2009.08.08. 09:56:26

www.gyogyitoharmonia.hu/?gyogyito=45

www.kisvaros.hu/velemenyek

Gyógyszermaradványok az ivóvízben
Írta: Jens Trautwein (kivonat a A víz életelixír füzetből)
(Részletek - Az írásban szereplő konkrétumok Németországra vonatkoznak.)

Tudta Ön, hogy a német ivóvizet átlagosan már 7 ember itta meg Önt megelőzően?
Tudta Ön, hogy a gyógyszerek nem szívódnak fel teljesen, hanem nagy részben újra kimosódnak a szervezetből?
Tudta Ön, hogy ezek az anyagok a szennyvízen és a víztisztító rendszereken keresztül átjutva újra a csapvízbe, az úgynevezett ivóvízbe kerülnek?

Nem feltétlen új hírek ezek Önnek, mert időről időre felbukkannak ehhez hasonló hírek a médiákban, hogy aztán hamarosan újra feledésbe merüljenek. De - ahhoz hogy elfelejthessük, az ivóvíz témája túl életbevágó!

Az úgynevezett ivóvízben lévő gyógyszermaradványokat, hormonokat és méreganyagokat naponta bejuttatjuk szervezetünkbe, s nemcsak akkor, amikor csapvizet iszunk, hanem teánkkal, kávénkkal, levesünkkel, a vízben kifőtt tésztával, rizzsel, vagy bármely más étellel, melyet víz hozzáadásával készítettünk. Ezek a mérgek, legyenek bár csekély koncentrációban jelen a vízben, hatást fejtenek ki a finom, érzékeny emberi szervezetben.

Terméketlenség a csapvíz miatt
Maga az a tény, hogy a fogamzásgátlókban lévő ösztrogéneket a szervezet kiválasztja és így a hormonokat, melyek a fent említett módon az ivóvízbe újra bekerülnek, az egész népesség "issza", elég elrettentő. Ha gúnyosan fognánk fel a helyzetet, azt mondhatnánk, hogy a fogamzásgátlók hatásának megsokszorozásával állunk szemben: először is, a tabletta megzavarja a nő természetes szervi funkcióit és megakadályozza a terhességet, másodsorban pedig az ivóvízből a férfi szervezetébe jutva annak elnőiesedését idézi elő, amely terméketlenségéhez vezet.

A Süddeutsche Zeitung német lap a következőt írja "Gyógyszertár a csapban" című cikkében:

"(...) a hormonokhoz hasonló anyagokkal végzett vizsgálatok tapasztalatai azt mutatják, hogy a gyógyszerek bizonyítható hatást fejtenek ki a kezelés során felírt töménységük alatt is, tehát hígabb koncentrációban. Ebből adódóan, bár a vízben található ösztrogén jellegű anyagok nem egyenértékűek a fogamzásgátló tabletta teljes hatásával, mégis ahhoz vezetnek, hogy a hím halak nőstényivé válnak, míg más állatoknál egyéb szaporodási problémát okoznak."
További elrettentő példáról is olvashatunk:

"(…)a berlini csatornavízben extrém magas koncentrációban röntgen-kontrasztanyagokat találtak a kutatók. Időközben a csatornavízben talált gyógyszerek listája egyre csak bővül: bétablokkerek, fájdalomcsillapítók, nyugtatók, antibiotikumok, rák, asztma, epilepszia, és reuma ellenes szerek, stb… A vízben feltárt szerek listája legjobban egy alapos gyógyszertári listához hasonlít.
Hessen németországi tartomány környezetvédelmi hivatalának egyik szakembere, Georg Berthold, az elmúlt 2 évben 77 talajvízgyűjtő mérőállomást vizsgált meg, melyek a Rajna-Majna vidéke ivóvízellátásának forrásai. Kevesebb, mint a próbák egyharmadát találta gyógyszer¬maradványoktól mentesnek, majdnem 40 %-ukban nyomokban, míg 30 %-ukban egyértelmű gyógyszerszennyezést fedezett fel. A legtöbbet a koleszterincsökkentő szerekből mutatott ki, de a vízpróbák jóval több mint a felében fájdalomcsillapítókat is kimutatott.
Bertold kutatásának eredményeit így foglalta össze: "Az antibiotikumok jelenléte a felszíni vizekben nem kivételes jelenség, hanem az általános állapot."

Egészségünkre

kanbatu 2009.08.08. 09:57:06

Ügyes Twinings reklám ez a poszt.

grésa 2009.08.08. 09:58:01

@tucka: Az ivóvizet nem a folyókból veszik, hanem a folyók mentén lévő kavicsrétegekből, vagy a több száz méter mély karsztokból. Mindkettő kristálytiszta. Azért klórozzák, hogy menet közben ne fertőződhessen.(több napig állhat a csőben)

Dr Kangörény 2009.08.08. 10:01:52

1. Én tatabányai vagyok, itt ásványvíz folyika csapból is.

2. Nincs annyi narancs, amennyi narancslevet megiszunk? Ez tipikus alaptalan fikázás, mindenféle alap nélkül.

3. Strici, te hogyanmered fikázni a birka népet, amikor egy cég tanfolyamán tanulod meg hogyan kell teát készíteni (és ezt szégyen nélkülle isrod), és bugyog belőled a sznobizmus, amikor egy adott cég külnböző fantázianevű termékeit favorizálod? Pl egy olyan teát, ami aromásított???

Reális Randolf 2009.08.08. 10:04:04

Mem ásványvizet nem iszom sem kocsival nem járok mégis trendinek gondolom magamat. Mások is tehetnének így és meg van oldva a probléma.
Azonban ezt akadályozza a birkaság. Idéznék a klasszikustól :) Dopeman mondta egyszer valami celeb bulin "Faxa a buli, csak sok a kocsog"

Kőváry Orsolya · www.irodatunder.hu 2009.08.08. 10:06:53

@tucka: a csapvizet nem közvetlenül a folyókból nyerik, hanem a folyók mellett vannak un. vízgyűjtők. Ezek kavicsos mélyedések, egyszer mutatták a híradóban. Tökéletesen iható minőségűre szűrik meg a folyóból a vizet.

Bogyó 2 2009.08.08. 10:07:40

Mondjuk, azért ez így hülyeség. Márcsak, hogy ellentmondjak. Speckó, hogy Magyarországon finom a víz, meg egészséges. Mert van ahol igen, van ahol nem. Én pl. a pesti csapvíz ízét nem szeretem, több kerületben kóstoltam már, de vidéken élek és itt se. Marhára vasas, s ez nekem nem jön be. Van ahol tényleg finom a víz, de ez nagyon változó. Ugyanakkor jópár palackos víz nagyon is finom. Nekem, meg annak jópár birkának még. Az egészségességről is annyi, hogy Kormányrendeletben vannak felsorolva azok a települések, ahol probléma van a vízzel. Arzén, ammónium stb. Persze, nem holnap döglesz meg tőle. Csak 15 év múlva diagnosztizálnak valamit, aztán mindenki csak a vállát rángatja, mitől van, s jönnek a szennyezett környezetről szóló vélekedések, s így igaz. Régiós szinten folynak ivóvízminőség-javító programok, nyilván nem azért, mert annyira fene jó a víz. Persze vannak erre is összeesküvés-elméletek, hogy így átverés, meg álprobléma, de akkor is azt mondhatom a csapvíznek nálunk nem jó az íze, néha napokig ihatatlanul sárga vagy klóros. Igya aki akarja, aki csapvízbuzi, én maradok palackvízbuzi.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.08.08. 10:08:38

Nálunk nem igazán jó a csapvíz, ha nagyon muszáj, hirtelen meg lehet inni, de amúgy borzasztó ízű és nagyon kemény.
A fogamzásgátlók és antibiotikumok megjelenése egyáltalán nem hülyeség. Ezek a szerek a vizelettel ürülnek, szűrésük ipari méretekben szinte lehetetlen és borzasztó drága. Egye tanulmányok szerint jórészt ennek köszönhető a lányok borzasztó mértékben felgyorsult nemi fejlődése, illetve a férfiak csökkenő nemzőképességét is eredményezi.

tucka 2009.08.08. 10:09:07

@grésa: ok, elhiszem és tényleg az meredek lenne, ha közvetlen a folyókból nyernénk a csapvizet, de remélem olvastad a többieket is.

Shitting Bull 2009.08.08. 10:11:59

@a_tom: én majd' harminc éve kezdtem dolgozni. Akkoriban "védőital" címszóval kaptuk a Margitszigeti Kristályvizet. És már akkor sem szerettem a házi szódát. (nekem túl apró benne a buborék)

törppapa 2009.08.08. 10:12:06

Attól függően, hogy Budapest melyik részén nagyobb a vízfogyasztás, változik a víz minősége, a kutakból bejövő víz nem egyforma minden területről. Néha olyan fenolos íze-szaga van a víznek, hogy nagyon jót lehet hányni tőle. Ja, hogy papírforma szerint nem ártalmas az egészségre? Kösz'! Mindig visszasírom gyermekkorom friss kútvízét, melyet kerekeskútból kellett húzni.
A hormon meg nem marhaság, bár sajnos azzal az élelmiszereink is teli vannak. A csirkéknek és marháknak adott növekedési hormon már bőven meglátszik a mai fiatalok méretein. A japán emberek átlagmagassága az utóbbi 5o évben 20cm-rel nőtt! De elég körülnézni itt az iskolákban vagy a villamoson: 190 körüli magassággal és 46-50-es lábbal fiatalok sokasága. A fogamzásgátló pedig sajnos a férfiakra is hat! Kedves "strici"!
Ha már amúgy sem vagy szexuálisan aktív, idd csak nyugodtan a csapvízedet!

zorg2 2009.08.08. 10:15:48

Nálunk kellemes posvány szaga és íze van a csapvíznek. Amitől ugyan nem dobod fel a pacskert, de hogy fosni fogsz az biztos! Kívánom a cikk írójának, hogy fogyasszon belőle bőséggel...

a_tom 2009.08.08. 10:15:51

Nem vitatom hogy lehet kis mennyiségű gyógyszer vagy hormon a csapvízben. (bár szerintem jelentéktelen mennyiség, valahogy ezekből a tanulmányokból kihagyják a számokat és egyéb konkrétumokat)
De nem kell mindíg a rossz oldalról közelíteni a problémához, álljunk hozzá pozitívan;
Amúgyis rengeteg gyógyszert fogyasztunk indokolatlanul, ezek szerint már nem kell. Fáj a fejed, hátad, magas a koleszterined, ledöntött az influenza, veszett tigris harapott meg? IGYÁL CSAPVIZET, és egyből meggyógyulsz! Sokat költesz óvszerre, fogamzásgátlóra? Felesleges, mert vagy terméketlen vagy, vagy a csaj bevette már a vízből az adagját!
Eladhatnánk külföldre is a csodavizünket vagy fejleszthetnénk a csapvízturizmust.
Ha citromot kapsz, csinálj belőle limonádét, ha gyógyszeres a vized, gyógyítsd magad vele!

scirokko 2009.08.08. 10:20:12

Arra senki sem gondol , hogy a calgon csupan az elso vizben jut a mosogepbe a tovabbi vizfelvetelekkor (es van jo par egy egy mosas folyaman) a rendes "kemeny" viz tombol a mosogepben. Ennyit a calgon reklamrol meg a "szakikrol" akik jo penzert adjak az arcukat ilyesmihez NEPBUTITAS!!!

zZz 2009.08.08. 10:20:58

Ha valakinek tudományosabb forrás kell:
www.nrdc.org/water/drinking/qbw.asp

uni1002 2009.08.08. 10:23:30

A rendszerváltás óta nagyot romlott a csapvíz minősége.
Rengeteg ipari vízfogyasztó tönkrement, megszűnt, a piaci vízárak miatt a lakosság bőszen takarékoskodik.
Pl. Nyíregyházán eredetileg a vízrendszer sokkal nagyobb fogyasztásra lett méretezve, de miután használaton kívül került egy csomó csőszakasz, a vízpangás miatt, megjelent az algásodás, büdösödés, ami kilencven előtt egyáltalán nem volt jellemző.
A szennyvíz is jóval sűrűbb lett, jóval több energiát igényel a feldolgozása.
Gondolom ez máshol is így van.

Kalória 2009.08.08. 10:24:56

nem igazan ertem, miert kell vitaba szallni azzal, hogy a csapviz tiszta vagy sem. nem tiszta. ez a napnal is vilagosabb. mint ahogy a levego sem "tiszta" amit beszivunk, az etel sem, amit megeszunk. a kornyezetszennyezes mindenutt jelen van, olyan nyomokban, amire nem is gondolnank. szamomra nem elkepzelhetetlen, hogy a vizben szintetikus hormonok vannak. hiszen eloallitottak oket, valaki beszedte, valamennyi kiurul, es ezek nem tunnek el a nagy valamiben, ezek az anyagok megmaradnak. vannak olyan vegyi anyagok, amik artalmatlan osszetevokre bomlanak, mint pl a kornyezetbarat tisztitoszerek nagy resze, de a tobbseg nem ilyet vesz, azokkal vajon mi lesz? felszivja a nap? semlegesiti a hold? nem vilagos, hogy itt marad velunk a foldon, es cipeljuk magunkkal, magunkban? nagoyn jo pelda a regen betiltott ddt erre. jelenleg is vilagszerte fogyasztjak ezt csecsemok nagy szamban, az anyatejjel, mert hiaba nem hasznaljak mar, meg mindig itt van velunk. raadasul az ember csucsragadozo, szepen felhalmoz magaban mindent amit a novenyekben-allatokban talal, igy meginkabb ki vagyunk teve az altalunk eloallitott vegyi anyagok hatasainak.
ennek ellenere, a temahoz visszakanyarodva, mi is csapvizet iszunk. vagy eppen ezert. jo lenne minel kisebb okologiai labnyomot hagyni magunk utan, es minden palack asvanyviznek sokkalta nagyobb a labnyoma, mint egy kancso viznek.

AP! (törölt) 2009.08.08. 10:25:49

az ásványvízzel csak a palack a gond, ennél nagyobb környezetszennyezést nehéz elképzelni. kőolajból, kurva sok víz felhasználásával készül, soha nem bomlik le.

én a cégnél a víztisztító gépből iszok mindig, és viszek belőle haza magammal. így nem iszok össze minden szart (vagy csak azt hiszem), és nem is szemetelek...

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.08. 10:41:10

Nyekk..

Igen, tudom, hogy a szikvíz szóda -(szerintem írtam is) mivel nincs szódásüvegünk, és nem szeretek "valaki" lenni, aki szódát csinál, így elslattyogunk a szikvizeshez. A gyerek élvezi, nekem mindegy.

A víztisztítás híveinek: Ha úgy nézzük, akkor dinoszaurusz pisit iszunk, ugyanis az egész Földön egyetlen nagy víz-körforgás van. Azt a víz volt Szűz Mária könnye, Hannibál elefántjának hugya, Hitler izzadtsága, amit ma megiszol. Vazzzz mi??? iga, közben járt itt-ott - páran már kipisilték, megitták azóta - de golobálisan nézve, ugyebár ...

Mindjárt jönnek a "vízhangolók" "vízprogramozók" és víztisztítógép ügynökök, vagy vásárlók. (Magam részéről úgy vélem,a programozott víz működik!)
perceken belül lesz itt haddelhadd, Strici csak győzzed!

kuglof76 2009.08.08. 10:42:23

@uni1002: na, pont az ilyen lángelmék miatt rohad majd el a Föld. "pörgetem a gazdaságot" - azt nem pörgetni kéne, hanem visszafogni. Többnyire pedig nem az általad említett f@szságokra használjuk a palackot, hanem megveszed, kinyalod a lét belőle, és kib@szod. Egyszer majd dédunokáink kurvára utálni fognak bennünket....

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.08. 10:43:28

(ÉS gratu: Máris Index-címlapos a blogod - TUDSZ Strici!)

acid_jazz 2009.08.08. 10:45:41

Azért pár megjegyzés kikívánkozik belőlem :

1. A csapvizet kiengeded egy flakonba és kb. 2 óra "pihentetés" után nyoma sincs benne a klórnak.

2. Azért ezt a gyógyszermaradvány dolgot gondoljátok át még párszor. Több milliárd liter vízbe folyik bele a tisztított szennyvíz, ami hosszú út után még többször átmegy mechanikai és biológiai szűrésen, tisztításon.
Próbáld már ki, hogy szentendrénél bedobsz a vízbe egy doboz catafalm-ot, abból mennyit tudsz kimutatni a csepel sziget magasságában... ((((:

3. Narancslé ügyben egyetértek a postolóval. De nem kell ennyire messzire menni. Ballagjatok el badacsonyba és igyatok csodálatos badacsonyi bort. Mintegy 10millió litert egy szezonban mint amennyi ott elfogy. Közben nézzél már fel a hegyoldalon ltermő szőlőtőkék mennyiségére... (((:

uni1002 2009.08.08. 10:45:43

@kuglof76: Látom, elment a humorérzéked :-)))))
Egyébként a gazdaság visszafogásával már voltak tapasztalataim az előző rendszerben, nem kívánom neked, hogy megtudd, hogyan működik...

tucka 2009.08.08. 10:46:35

én szívesebben iszom a dinók 42 milliószor megszűrt pisijét, mint a női hormonokat, szerintem evvel te egyedül maradtál ...

mondjuk az biztos, a mai fiatalok mekkora dromedárok, a hosszú combú nagy mellű nőkkel semmi bajom. Nem igaz, hogy csak a negatívumokat látom meg :)

kanbatu 2009.08.08. 10:51:33

A palack nem bomlik le, ezért az egyik legkevésbé káros környezetszennyező eszköz. Ronda, de nem mérgez. Persze ezt nem az elkészítéséről, hanem csak az utóéletéről mondom.

tucka 2009.08.08. 10:51:42

@acid_jazz: ó, de sántít ez az egy emberes példa, csak lenne igazad, ha minden csak úgy semmivé válna... mint a mesékben.

acid_jazz 2009.08.08. 10:52:14

@tucka: Az nem merült fel benned, hogy ez esetleg nem a hormonoknak köszönhető. Hanem a jobb minőségű élemiszereknek, a jobb orvosi ellátásnak, stb...

Dr. Trebitsch 2009.08.08. 10:52:20

nemértemezt.

Ha a birkanép úgyis palackvizet iszik, mér gond, hogy a csapvízben meg hormonok vannak???

:)

Oszt:
Orfűn nagyon finom a csapvíz.
A 15 km-re lévő Pécsett elég pocsék, meg lehet inni, de nem esik jól.
További 60 km-re, Szekszárdon, frankón ihatatlan.

Szóval ez a jó-e a csapvíz vita elég öncélú hülyeségnek tűnik.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.08.08. 10:54:51

@Strici: A tanfolyamon tehát megtanították, hogyan vásároljatok többet a termékükből? :oD

nothing.at.all (törölt) 2009.08.08. 10:55:57

én még nem hallottam hidegen készített teáról.
a teának nem az a lényege, hogy növényi részek főzete?
mi oldódik abból ki hidegen?
a mesterséges szinezék meg aroma?
biztos sokkal egészségesebb, mint az ásványvíz. 8)

kacsa65 2009.08.08. 10:56:38

@tucka: Kedves Tucka,

Te vagy a marketing legjobb célpontja.
1. Az, hogy térdig látsz a Tiszában, azt jelenti, hogy alacsony a vízállás, a folyó sodra (sebessége) csökkent, ezért a homokszemcsék száma egységnyi vízben csökkent, mert a saját sújánál fogva leülepedett a fenékre. Tehát semmi köze a kémiai tisztasághoz, amit nem látsz, de a ciánszennyezés idején rendesen gallyra vágta a Tisza élővilágát.
2. A folyók vizét az alattuk lévő sóderágy tisztitja, pl. a budapesti kutak (Dunakeszinél) olyan mélyről veszik a vizet, hogy kb. 200 év alatt szűrődik át rajt a szmötyi. De a szmötyi nem olyan ügyes, hogy felfelé ússzon a folyón, ezért te pl. Bécs 200 évvel ezelőtti szennyét iszod a csapból (azért igen hatékonyan átszűrve. Akkor meg még nem igazán létezett fogamzásgátlás az önmegtartóztatáson és a Günternek adott kibaszott nagy pofonon kívül. Mondjuk Baja azért már kap egy kicsit Pestbuda máig tisztítatlanul a Dunába öntött szarából, de mivel ott is hasonló módon nyerik a vizet, azért még nekik is van egy kis idejük. De már nem sok.
3. Budapest vízvezeték rendszere 150 éves, teljesen szét van rothadva, na ettől ihatatlan ott a víz. Meg még sok részén kis hazánknak.
Vagyis nem lehet általában kijelenteni, hogy a csapvíz rossz vagy jó, de amiket itt olvastam a blogon, azok akkora marhaságok, hogy billentyűzetet kellett ragadnom. Ja, és Repecs "remek" idézetére is ez a válasz.

Persze ez nem azt jelenti, hogy jól tesszük amit teszünk, mert az ükunokáink baromira fognak útálni bennünket, mellesleg jogosan, de a Züdmüttymütty Zeitung áltudományos baromságait sem kell azért komolyan venni.

acid_jazz 2009.08.08. 10:58:21

@tucka: Félreértés ne essék nem a jelenség meglétét vonom kétségbe. Csupán a mértékekről vitatkozunk.

Szerinted hány ezer liter vizet kellene meginnod ahhoz, hogy a bennelévő hormonoktól impotensé vagy meddővé váljál.
Szerintem sokkal nagyobb a sanszunk arra, hogy jövőhéten elbasz a gyalogátkelőhelyen egy barom.

cellimega 2009.08.08. 11:00:50

azt olvastam valahol, hogy Mo-on a települések 90%-án iható csak a csapvíz.

Matsu 2009.08.08. 11:00:51

"Még az is előfordul, hogy semmit nem tesznek a csapvízbe, csak palackkal veszik körül." - bezony, aki a szermaradványoktól félve kerüli a csapvizet, annak könnyen megadhatja uazt a dózist a "Kristályhegyi Harmatcsepp" is + a palack falából is oldódhatik a vízbe ez-az.

Gyógyfürdőkben (és vannak jó ízű gyógyvizek is) régen voltak olyan ivókutak, amikből kannaszámra hordták a vizet, fillérekért. Ez megszűnt mostanára?

Ez lesz flakonokból:
www.origo.hu/nagyvilag/20080205-tobb-szaz-kilometer-atmeroju-muanyagsziget-csapodhat-a-hawaii-szigeteknek.html
tudatos.blogter.hu/353283/uj_kontinensnyi_szigetek__szemetbol

tucka 2009.08.08. 11:01:05

@acid_jazz: melyik E-es termékekre gondolsz ami egészségesebb ?

őőő az orvosnak elsősorban a betegekkel van dolga, nem az egészségesekkel

teljesen felesleges ekkorára nőni, van valami funkciója ? ha mennénk vissza a dinók korába talán akkor.

tucka 2009.08.08. 11:06:34

@kacsa65: elfelejtettem mondani, hogy olyanok mondták akik ismerik a Tisza azon részét, ott élnek.

2.ja persze amit tisztítanak azt kiengedik a folyókba vagy akárhova és nem forgatják vissza, hagyjál már lécci

MP 2009.08.08. 11:07:47

Ez a dolog erősen le van egyszerűsítve. Arról hogy a csapvizekben mi van nem érdemes vitatkozni. Sok valós kutatás van róla. A németeknél még kokainnyomokat is találtak a folyóvízben. Nem hinném hogy azt a part menti csápos kutak homokja azt megfogná. De azért amit itt leírsz az vicc. Az ásványvíz azaz a valódi ásványvíz jó. Jobb mint a csapvíz. Az meg hogy nem lehet üvegben kapni a gazdaság baromsága nem a fogyasztóé. Én üvegben venném ha lehetne. A sört is ha csak tehetem üvegben veszem a doboz helyett bár a dobot teljesen újrahasznosítható mert alumínium.

Metál -e a bimetál? 2009.08.08. 11:08:27

van olyan ember akinek egy cég tanította meg hogyan kell teát főzni? ez a nem semmi.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.08.08. 11:08:41

Emlékszem a víz körforgása ábrára a környezetismeret füzetemből.
Azt elhiszem, hogy a sok kipisilt gyógyszer káros lehet. Csakhogy legritkább esetben csinálnak ivóvizet tisztított szennyvízből. A szennyvíz elmegy szépen ér-patak-folyó-folyam úton a tengerig-óceánig.
Aztán párolgás (desztilláció) útján a légrétegekbe kerül, ahonnan öntözi a földet. Ekkor (elméleteim szerint) nincsenek benne gyógyszermaradványok, max a légkörből kimosott por és gázok. Ez a csapadékvíz a talajba érve kiold ásványi anyagokat, de logikusan ott nincsenek gyógyszermaradványok.
Nos, ehhez mit szóltok?

repecs 2009.08.08. 11:09:27

@a_tom: Tudatosan ferdítesz vagy csak érzésből?

gitáros 2009.08.08. 11:11:38

FELEJTSÉTEK MÁR EL EZT A FOGAMZÁSGÁTLÓS ÖKÖRSÉGET!!!

Hoax. Utánaolvasni, és nem terjeszteni a faszságokat ezerrel.

tucka 2009.08.08. 11:12:18

@MP: egyetértek teljesen veled, van amiről nem érdemes vitatkozni
- nekem ez a víz, neked az a finom - betojok amikor ilyet olvasok.
- annyira bízz a vezetékes vízben mint a levegőben amit az emberek szennyeznek
- nem a mi bajunk, hogy gazdasági szempontból hazudnak, hogy ez milyen mélyről és tisztán nyerték
- a valódi ásványvíz kétségtelenül tisztább

mestska · http://cities.blog.hu 2009.08.08. 11:12:35

Magyarország legtöbb részén a csapvíz iható, sőt más országokhoz képest kifejezetten jó. A hazai víztisztítási paraméterek az eu átlag felett vannak. De ugyan kedves cikkíró, engedd már meg a fogyasztónak, hogy eldöntse, hog ymit akar inni. Ha az ivóvíz szakmai meghatározás szerint is színtelen, szagtalan, akkor ugyan engedd már meg, hogy pl. egy debreceni, másfélszer annyi lakosra tervezett hálózat használója hadd ne igyon már feltétlenül csapvizet, ha a hálózatban pang a víz, és ennek hatásait mind színben, mind szagban érzékelni lehet a cspnál? Vagy hadd ne igyon már csapvizet az, akinek olyan vastartalmú a vize, hogy barna lesz tőle a mosdó. Vagy akinél a hazánk vízkészletének egy részénél problémát jelentő arzén jelentkezik.
Nem, a kedves posztíró mindezeknek nincs tudatában, szerinte igyon mindenki csapvizet ezeken a helyeken is. Mert a víz ezeken a helyeken is iható ám, és még csak bele sem halsz...

(az ásványvíz fogyasztásnak ennek ellenére tényleg divatalapon is nyugszik, a legviccesebb, hogy sok esetben a palackozott vizek kb. a tisztított csapvízzel egyenértékűek.Magam részéről egyébként iszok szódát, rendes ásványvizet, és csapvizet is. Mikor hol, mit.)

acid_jazz 2009.08.08. 11:13:40

@tucka: Senki nem készerít rá, hogy moslékot egyél.
Persze ha te beállsz a fogyasztói társadalomba akkor hajrá... De ez meg a te választásod és csak magadat okolhatod érte.

Nézd, én is magasabb vagyok a szüleimnél. A gyerekeim meg biztos magasabbak lesznek nálam is.

Ha az ő növekedésüket be is tudom az elfogyasztott hormonoknak (amit azért kétlek) én miért lettem magasabb? A 60-70-es években azért olyan marhasok fogamzásgáltóhoz nem lehetett hozzájutni.
Szóval ez szerintem inkább egy hype.
Olvassál kevesebb bulvárt. (:

acid_jazz 2009.08.08. 11:15:16

@MP: Megnyugtatlak az üveg is újrahasznosítható. (:

algi 2009.08.08. 11:15:19

Mióta vannak minőségi filteres teák? A minőségi tea a legutóbb, amikor teát ittam, nem volt elérhető filterben.

tucka 2009.08.08. 11:15:52

@acid_jazz: azé me a szüleid összementek bazzeg.

bore_out 2009.08.08. 11:18:07

Baromi jók ezek az írások :) Hiába Strici nem tagadja meg önmagát.

naponta 3x 2009.08.08. 11:22:12

Van egy barátom aki férfimeddőséggel foglalkozó szakorvos. Mesélt egy sztorit, egy konferencián bemutattak egy tanulmányt, London szennyvize a Temzébe folyik. A Temze londoni és London alatti szakaszán a halak jelentős része hímnős, hermafrodita, azaz degenerált. Szerinte egyenesen vétek a gyerekeinkkel csapvizet itatni.

petfol 2009.08.08. 11:23:55

A csapvíz minősége/íze/hőmérséklete nagyon eltérő lehet. Ahol én élek, a csapvíz langyos, klóros pisiállagú folyadék, 5-6 perc folyamatos kiengedés utűn kezd el iható hőmérsékletűre hűlni, de az íze persze így is pocsék (a pesti víz ehhez képest fantasztikus).
Ezért bizony palackos vizet iszok (vagy tetrapackost, ha van). Nem azért, mert azt hiszem, hogy csúcsminőségű forrásvíz, hanem mert szimplán nem lesz tőle okádhatnékom.
A poszt írója tőlem igyon nyugodtan csapvizet, vagy teát, én viszont kénytelen vagyok az iható minőségű vízért külön fizetni (valszeg nem többet mint amibe az ő jeges teája kerül).

Kalória 2009.08.08. 11:24:39

csak egy kicsi off, mert latom, hogy itt az ujrahasznosithato-ujrahasznalhato tema elsiklik, pedig fontos a palackok miatt. szoval azert ne gondoljuk, hogy ami ujrahasznosithato, az mar hude jo nekunk. az ujrahasznositas nagoyn energia es nyersanyagigenyes, karosanyag kibocsajtassal jar. ketsegtelenul jobb ujrahasznositani a szemetet, mint egyszeruen pl a tengerbe vetni, de az lenne a legjobb, ha egyaltalan nem is lenne mit ujrahasznositani, mert inkabb ujrahasznalhato dolgokra koncentralnank. ilyen lehetne az uveg is, ha nem ripityara zuzva gyujtenek be egyre nagyobb reszet a "szelektivben", vagyis ha lenne valamifele szabvany a temaban. egyre kevesbe jellemzo ez is. de meg a apapirhulladek ujrahasznositasa is rengeteg viz, vegyszer, energia, ennek ellenere teljesen legalis teleszorni a postaladakat szorolapokkal. ha ezekre is lenne valamifele termekdij, sokkal kevesebb kerulne ezekbol is a szemetbe. szoval a lenyeg, es nem offolok itt tovabb, hogy az ujrahasznositas sem isten, erre nem szabadna hivatkozni.

acid_jazz 2009.08.08. 11:24:46

@tucka: Jahh, az már csak úgy szokott lenni, hogy az ember 35 évesen elkezd összemenni.
Ugyanis én akkor serdültem és nöttem meg kb. 181 cm magasságra. A szüleim meg sose voltak magasabbak 168-175 cm-nél.

Fussál neki ennek mégegyszer...

tutis 2009.08.08. 11:25:25

@bbi:

Én kb 2 éve hallottam rádióban v TV-ben, hogy igenis jó a csapvíz, ha: A klór ellen: ki kell venni 1 kancsó (vagy akármi) vizet és fél-egy napig állni hagyni, addig elillan belőle a klór. Én kipróbáltam éz azóta zömmel csapvizet iszom mert igaznak bizonyult! Az addig erősen klóros ízű víz 1 nap múlva egy szemernyit sem klóros ízű! Így vegyesen iszom de kevesebb ásványvizet és jóval olcsóbb. :-)

a_tom 2009.08.08. 11:25:59

@naponta 3x:
Ezzel maximálisan egyetértek amennyiben az illető orvos és gyerekei nem emberek hanem halak és mindenféle szűrés és tisztítás nélkül egyenesen a Temzéből isszák a vizet....

Haloperidol 2009.08.08. 11:27:05

Én Pécsett lakom, és csapvizet iszom. Bp-n én sem tudom meginni a csapvizet. Angliában voltam egy évig, ott volt az igazi szívás, mert SEM a csapvizet, SEM az ott "ásványvíznek nevezett desztvíz-szerű folyadékot nem tudtam meginni. Nem csoda, h az angolok állandóan teáznak.

Arról h a vízbe hormonmaradványok vannak: Ez igaz, csak nagyon alacsony koncentrációban, ami igazából nem nagyon befolyásol semmit sem a nőkben, sem a férfiakban. Azonkívül a férfiak szervezete is termel női nemi hormont. Az egyre növekvő arányú nemzőképtelenség más okokra vezethető vissza, mint az ivóvíz hormontartalma (pl. stressz, környezetszennyezés és a rengeteg kajabeli adalékanyag, és egyszerűen a túlnépesedés).

naponta 3x 2009.08.08. 11:28:12

@a_tom: ja, itt is elhangzott párszor, hogy a kommunális víz többnyire a folyók mentén levő tisztítókból jön. Ami nem lépes kiszűrni a hormonokat. És igy vágod?

Hoppázó Beléndek 2009.08.08. 11:29:50

úrmária..

ne palackozott vizet, mert drága, inkább twinings teát, mert még drágább.

jól van ez a csávó összerakva?

jéézus..

a_tom 2009.08.08. 11:30:49

@naponta 3x:
Persze, mint ahogy te is, hogy annak ellenére hogy a temzében hermafriditák a halak, a londoni gyerekek valamiért mégsem azok...

váj mí 2009.08.08. 11:30:56

Na most, a magyarországi ásványvizek valami irtó szarok ízre. Néha, iszom őket, amikor a városban nagy melegben mászkálok. Igaz, én a borvizekhez szoktam, teljesen más ízvilág, de azért 260-300 forintokat ne adjatok a Borsec-ért (ennyiért láttam a budapesti üzletekben, kitört belőlem a röhögés). Jó, de annyira azért nem.
Különben lehűtött csapvizet iszom általában jéggel (Titanic koktél ;) ). Zuglóban meglehetősen iható a csapvíz.

2009.08.08. 11:33:47

mélységi ásványvizek mérhető radioaktív terhelést jelentenek a szervezet számára...persze jó sokat kell inni hozzá, de biztos forrásból hallottam már hogy pár éve egy nagy márka ásványvizét bevizsgálva határérték feletti aktivitást kaptak egy laborban...szóval ha minden nap sok ásványvizet iszunk, a sugárterheléssel is számolni kell meglepő módon...ugye ami csapvíznél nincs, mert nem mélységi víz.

tucka 2009.08.08. 11:34:44

@acid_jazz: most végig kérdezted őket ? :)
és tudod egyáltalán minek ? :)

különben amióta megjelent a műanyag azóta létezik ez a jelenség

régebben a fogamzásgátlók sem voltak ennyire kifinomultak

a kocsik azbeszt alapú fékei is azért tűntek el, mert bizonyítottan rákkeltőek voltak, főleg a kereszteződésekben érték az embereket

legyen igazad, nőjé még nagyobbra, fogyassz többet és többet és többet

jackjunior 2009.08.08. 11:37:11

Mi évek óta tisztított csapvizet iszunk, teljesen más az íze, tulajdonképpen pont az a jó, hogy semmi íze! A gyerekeim is megszerették, egy csomót spórolok így és nem kell palackokkal bajlódnom. A kisfiam leszokott az üdítőkről és nem hízott tovább. Csak ajánlani tudom mindenkinek a tisztított vizet, nem vagyok ügynök! JJ

naponta 3x 2009.08.08. 11:38:31

@a_tom: a Temzében a halak töményen kapják a beömlő szennyvizet, abban élnek, a "vízbűl veszik ki a zoxigént", kb 20x gyorsabban szaporodnak mint az emberek. A gyerekeink még nem hermafroditák, de ha ez így megy még pár 10 évig, bajok lehetnek belőle. Nem olyan bonyolult ez, csak elfogadni sz.ar.

booo 2009.08.08. 11:41:33

Százszor nagyobb birkaság filteres teát inni (ráadásul hideg vízbe áztatva), mint palackozott vizet. Mindez ráadásul index címlapon. Ajaj..

acid_jazz 2009.08.08. 11:44:07

@tucka: Ez a beszélgetés kezd olyan irányt venni amiben én nem kívánok partner lenni.
További szép napot.

tucka 2009.08.08. 11:47:57

@acid_jazz: Jó étvágyat!:) Neked is szép napot!

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2009.08.08. 11:53:03

Tudományos indokokat meg minde egyebet félretéve:
Ha te (Strici) képes vagy azt inni huzamosan ami itt Csepelen a csapból jön, akkor gratulálok hozzá. Én meg maradok a "palackvíz szlopálásánál". Biztos azért mert az olyan trendi.

chop 2009.08.08. 11:59:09

Kedves Strici!

Ezen poszt alapján azt kell mondjam, te vagy a birka, nem pedig a nép.

Eddig vidéken laktam, ott meg meg lehetett inni a csapvizet, de itt, Pesten, egész egyszerűen ótvar, zavaros, úgyhogy mindenkinek ajánlom a Spar vizet, ami finom(!) és csak 50 Ft két liter.

Swank 2009.08.08. 12:04:37

Palackos vízre szavazok, a hazai vizek amik a csapból folynak, nem igazán tisztogatják. (Szerencsére, nem rosszak a vizeink) Én Bp. lakom, a vízben erősen érződik a klór, amit én nem szeretek, plusz a vissza engedett víz 10-15%-át szabadítják meg a kemikáliáktól.

A folyók mellet lévő kutakba beáramló víz, meg nem szűrődik annyit a köveken, homokon, hogy a kis vegyületeket megszűrje.

Egyébként ilyen erővel a kajákat is meg lehetne említeni, hogy valaki nem eszik párizsit, csak friss húst, mert az trendi, és drágább...

waldheimrudi 2009.08.08. 12:22:27

Keményebb, tehát finomabb a víz? Igyad akkor.

Yo! Maaan! 2009.08.08. 12:24:54

Tea készítés: a vizet felforraljuk. Aztán a már nem lobogó vízbe tesszük a teát. Azért jött létre egyes népeknél ez az eljárás, hogy a redvás vizet büntetlenül meg lehessen inni. A tea csak ízesíti. Nem kell ezt túlmisztifikálni, bár divat lett művészi szintre emelni a fogyasztás módját.
Csapvíz vs. palackos: mondja már meg valaki, hogy miért van az, hogy ha pohárba eresztek csapvizet, egy másikba töltök palackost, akkor a palackost 3-4 nap múlva is meg tudom inni, a csapvíz pedig másnapra megbuggyan? Miért van az, ha csapvízből főzök kávét, akkor a kávéfőzőben pár hét után csimbókokban lóg a vízkő, ha palackosból, akkor a lerakódás egy vékony réteg, de nem változik (nem nől) a mennyisége, vastagsága?
Én a nem ízes palackost iszom:
Szentkirályi, Emese, Naturaqua, Nestlé, San benedetto, Evian...
A Margitszigeti kristályvíznek van egy olyan tulajdonsága, hogy nem szomjoltó, legalábbis én szomjasabb leszek tőle. Ilyet nem iszom.
Tatabányán éltem én is, tényleg isteni finom a csapvíz, de sajnos kőkemény karsztvíz. Hajrá vízkő, hajrá mindenféle meszesedés, lerakódás... maradt a palackos.
Nem esett szó a vizek szomjoltó hatásáról, ebben az Evian nagyon nagy, de előfordulhat, hogy egyénenként változik, hogy melyik víz egy kortyától múlik el az illető szomjúságérzete. Az efféle szubjektív megítéléseket nehéz lehet tudományosan, műszeres ellenőrzéssel mérni.

Akinek meg mindegy csak víz legyen, az vedejlen bármit ami folyik, birkamód!

SLacc 2009.08.08. 12:43:40

Lehet, hogy volt már, de a keménység és a finomság nem függ össze annyira. (Vízre gondolni, mocskok! :D)

Jedlik 2009.08.08. 12:44:02

Azért az ugye megvan, hogy pl. a Dunából a partiszűrésű csáposkutakból szerzett víz a többlépcsős tisztítási folyamat után bár kiváló minőségű, azért mégiscsak abból a vízből tisztult, amibe több ország ereszti szennyvizét. Jelenleg a víztisztító üzemekben nem használnak olyan technikát, amivel pl. a gyógyszermaradványok kiszűrhetőek a vízből. Hány ember szed hányféle gyógyszert, amit pisivel egyenese a Dunába küld?
Hány nő is szed fogamzásgátlót, amiből a hormonok szépen visszajuthatnak az ivóvízbe?
Nem tudom, de kimutatható a vízből. Persze bizonyítható hatás csak hosszú távon mutatható ki, de senkinek nem áll érdekében ilyen vizsgálatot végezni.

Szóval magam részéről úgy vagyok vele, hogy egy biztonságos kútból termelt vizet nyugodtabban iszogatok, mint a Dunából szedett csapvizet.

rest69 2009.08.08. 12:49:58

azt látom hogy a kedves kommentelők valahogy elsiklanak azon tény fölött, hogy a posztolót nem TEÁT FŐZNI tanították meg hogy a jóisten áldja meg azt aki olvasni tanított titeket
hanem JEGES TEÁT CSINYÁLNI
amihez NEM KELL FŐZNI. bazmeg. nemértem hogy mit nem tudtok felfogni ezen
akárhányan vagytok ha nem látjátok és megkédezi valaki, azt mondjátok h a jegestea lehűtött rendestea. Én sem tudtam ezt, de ha azt írja le, hogy megtanították kovásztalan kenyeret sütni, akkor elkezditek oltani, hogy milyen paraszt vagym, csak ki kell venni a kovászt a bolti kenyérből? de atomprimitívek vagytok itt MAMÁM
a másik a fogamzásgátlós történet
igen, a szennyvíz televan hormonokkal és mesterséges vegyületekkel, ami az élő folyóvíz faunáját erősen megbolygatja (ld hímnős halak) de ezek nem kerülnek vissza az ivóvízbe. Ne felejtse el senki, hogy a"reprezentatív statisztika" csak annyira reprezentatív, amennyire a készítője akarja.
A világon mindenhol nagyobbak az emberek úgy általában, ezt nem kell a gyógyszerezett húsra fogni, bár lehet, hogy érdemes, mert valóban az tehet róla, de amíg van lobbija a SZARNAK addíg LESZ SZAR!
A palackvízre meg azt tudom mondani, hogy igen, kurvafelesleges. Igen, kurvakörnyezetszennyező.És még sznob is. Meg túltrendy, és tökfelesleges. De ha már palackvizet iszik a birka, akkro igyon magyart, és NE VEGYEn Evian-t (ami ugye visszafelé NAIVE, hiszékeny birkák) és ne vegyen JANÁT a horvátoktól, mert hát a ménkű csapjon belém, magyarország szépország, annyi víz van a föld alatt, bármely más földrész megirigyelné. Az ember megcsákányozza a földet, és felspriccel a karszt-, a szik- vagy a hévíz (nyilván erős túlzással). De magyarországon elég egyszerű vizet lelni, és ezek a vizek nagyrészben iható, jó minőségű vizek, kár elkölteni a pénzt a palackozott vízre. Egy liter víz a csapból pesten 40-50 fillér között van, ehez képest a literes palackvíz, ami ugyanaz a H2O max van benne bubi, hogy számomra is ihatólegyen (és nem beszélt senki a szénsav amúgy káros élettani hatásairól) 100-120-200 pöták. És kövezzetek meg, de én a szénsav mentes ásványvizet nem birom meginni, mert szerintem annak van a leghányadékabb íze. Pesti csapvíz for the winner, hogy költőien fejezzem ki magam. Én nekem a legszomjoltóbb, legfrissítőbb a jóóhideg csapvíz, mert nálunk iható. Ahol nem, ott költsetek palackozott külföldi vízre. Éljen, szarjátok le a magyar gazdaságot, szarjátok le a környezetet. Vagy az önkormányzatnál keressetek EUs pályázati lehetőséget arra, hogy finomabb legyen a vizetek. Ennyit tudok hozzáfűzni.

adamm123 2009.08.08. 12:54:11

@Jedlik: Az ásványvízbiznisz magyarországon is milliárdos. Gondold át mégegyszer, hogy áll-e érdekében valakinek, hogy kiderüljön, ha a csapvíz fogyasztása veszélyes...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.08.08. 12:57:06

Hogy csapvíz is legyen és olcsó is, igyatok mentateát. Igaza van minden beduinnak, és persze nekem is, a hőségben semmi sem hűsít úgy, mint egy csésze forró mentatea. Nekem most spéci mentám van, mert édesapám rendelt valami kertészeti csomagküldő szolgálattól 'csokiízű, narancsízű és ananászízű' variációkat, de a sima borsmenta is ugyanolyan jó. Nem túl igényes, napos helyen kell tartani, öntözni, ha a Jóisten nem teszi meg helyettünk, és ha megnő, le lehet szüretelni. Felhasználható frissen és szárítva. Mielőtt még akárki akármit mondana, mentát lehet balkonládában is termeszteni.
Forrón ízesítés nélkül, jegesen kevés cukorral, citrommal az igazi.

Jedlik 2009.08.08. 12:58:32

Ja és az ásványvizekbe valóban kerülhet radon, ami egy radioaktív nemesgáz, és mivel alfa-bomlással enyészik, ezért csak a szervezetbe juttatva káros (belégzés, vízben megivás). De igen ám pl. Pécs környékén (urán kincsünk [hűlt]helye ugye) alapból nagyobb a radonból származó terhelés, vagy a mátrában is vannak ilyen helyek. És pl. ezeken a helyeken a csapvíz is tele tud lenni radonnal, mert biza kutakból jön. Szóval egy kiadós fürdés zárt fűrdőszobaajtó mellett és máris az EÜ határérték fölé emelkedik radonkoncentráció a levegőben.

És ha már ezen variálunk, jobb ha tudják a téglaházalban élők, hogy sokkal radioaktívabbak a falaik, mint a betonból épült házal falai.

És hogy teljes legyen a para, bizonyos szintű háttérsugárzás szükségeltetik az immunrendszer működéséhez, ugyanis kimutatták, hogy bizonyos dózis felett és alatt is(!) nagyobb a rák kialakulásának veszélye. (Mert a rákos sejtek irtására külön fehérvérsejt van, mert rákos sejt mindig keletkezik, immunrendszert ezek stimulálják, tehát egy bizonyos szám felett kell tartani az immunsejtek mennyiségét, hogy hatékonyan tudjanak fellépni. Na ezt segíti elő a radioaktivitás rákkeltő hatása.)

Jedlik 2009.08.08. 13:03:18

@matraszentanna:

Hát ebben igazad van. De azt hiszem a csapvíz előállítás nagyobb biznisz, állami kézben, stb, plusz baromi költséges akárcsak vizsgálni egyes vegyületek jelenlétét a vízben, nem hogy még tisztítani is. Szóval a kormányérdek nagyobbat nyom a latba, hogy az emberek úgy érezzék fasza vizet isznak. Szerintem. Persze ez már biztos paranoia.

dallas63 · http://dallas63.neobase.hu/ 2009.08.08. 13:03:42

Az is birka, aki azt hiszi, annyi tea terem, hogy minden filterbe jut.

repecs 2009.08.08. 13:03:45

@Kyhla: Mennyé és igyál virtuális vizet.

SLacc 2009.08.08. 13:05:05

Mi vettünk vízszűrő kancsót, elég meggyőző a különbség a csapvíz és a szűrt csapvíz között. Amit megiszol, azt amúgy is érdemes (ha nem is szűrős) kancsóba tölteni, mert ha áll egy kicsit, a gázok távozhatnak belőle, és jobb lesz.

köpőcsésze 2009.08.08. 13:06:57

Mi a különbség, strici, a hideg és a forralt vízben készített tea között, ha mindkettő hideg? Azon kívül persze, hogy az utóbbiba nem kell 25 filtert tenni.

tucka 2009.08.08. 13:11:18

Én még sohasem éreztem magam jobban meleg teától rekkenő hőségben.

Gondolom nem az számít amit érzek, hanem, hogy ki mivel dumálta tele a fejem.

Jedlik 2009.08.08. 13:15:21

@rest69:

"igen, a szennyvíz televan hormonokkal és mesterséges vegyületekkel, ami az élő folyóvíz faunáját erősen megbolygatja (ld hímnős halak) de ezek nem kerülnek vissza az ivóvízbe. "

Elmagyaráznád nekem, hogy mi gátolja meg?
Nekem volt szerencsém többek között a csepeli vízműben végignézni a teljes tisztítási folyamatot, pontosan tisztában vagyok a technológiai lépésekkel, és nem látom azt a tisztítási lépést, ami meggátolja a gyógyszermaradványok ivóvízbe kerülését.
De ha te mondod, hogy nem kerül vissza, én neked elhiszem.


"A világon mindenhol nagyobbak az emberek úgy általában, ezt nem kell a gyógyszerezett húsra fogni, bár lehet, hogy érdemes, mert valóban az tehet róla, de amíg van lobbija a SZARNAK addíg LESZ SZAR!"

Mert mindehol azt eszik? :)
Amúgy szekuláris trendnek hívják ezt generáciünkénti méretnövekést, és csak azokban az országokban jelentkezik, ahol jók az anyagi meg egészségi meg étekzési viszonyok.
Elmondom neked pl. azt az érdekességet, hogy egy vidéki (falusi) lány átlagosan később kezd menstruálni, mint egy városi, és ez kizárólag az életkörülményekkel függ össze.

Naszóval a nagyobbra növés egy soktényezős dolog. És simán benne lehet az állatokban használt növekedési hormon is, de egy biztos, semmiképpen nem jó a hormonrendszert külsőleg terhelni fölöslegesen, mert borulás a vége.

Lucius Flavius Arrianus 2009.08.08. 13:24:32

A poszt ostobaság. A szerző kóstolja meg a szolnoki csapvizet (Tisza), ami ihatatlan, aztán - mondjuk - a zalaegerszegit, ami tökéletes, iható.

dallas63 · http://dallas63.neobase.hu/ 2009.08.08. 13:30:18

@Jedlik: nem látom azt a tisztítási lépést, ami meggátolja a gyógyszermaradványok ivóvízbe kerülését.

Ha nem szűrődnének ki a gy.maradványok, akkor a vizeletben levő dolgok sem szűrődnének ki. Ergo sárga lenne az ivóviz is.

manx express 2009.08.08. 13:33:07

ez tényleg olyan, mintha egy twinings reklám lenne, viszont az ízlésem ellen való, hogy valaki filterből készült teaát adjon nekem, mert annak tartalma javarészt nem tea.
én itthon csak palackozott vizet iszom, annál az egyszerű oknál fogva, hogy a vízművek/önkormány cseszik kicserélni az 50 évvel ezelőtt is rozsdás és ócska vízvezetéket. 18,73 percig kell folyatni a csapból a vizet, míg csak haloványan rozsdaszín lesz.
a posztíró pedig nyilván elég birka...

musi 2009.08.08. 13:38:20

Én most egy birkát látok, a post írót. Mielőtt elkezdesz észt osztani, nézz utána milyen élettani hatásai vannak a klórnak, higanynak, xenoösztrogéneknek, nitriteknek, gyógyszermaradványoknak, kőolajszármazékoknak, fenoloknak, kloroformnak, ólomnak STB. sorolhatnám... EZ MIND BENNE VAN a csapvízben! Nálam ha megnyitom a csapot, 2 méterről érzem a szennyvízszagot, az íze meg mint a hipo, annyi klór van benne. A butaparaszt meg csak ennyi lát, jéé mié nem isznak a csapból, miközben fingja nincs semmiről... Na EZ az igazi birkaság barátom.

gus 2009.08.08. 13:41:50

Isteni Twinings-reklám!
Egyébként a csapvíz tele van olyan gyógyszerekből származó kémiai vegyületekkel, amelyeket a víztisztítás nem tud kiszűrni, és ezek hatása nem feltétlenül pozitív.
Ennyit a cikkről.
Amúgy én is nagyon szeretem a csapvíz ízét, sokkal jobban, mint pl. a szénsavmentes ásványvízét.

tucka 2009.08.08. 13:42:41

ekkora osztást még Strici nem kapott, bár szerintem ez számára inspiráló, az is lehet már a helyi szennyvíztisztító telepen veri a balhét

Yo! Maaan! 2009.08.08. 13:46:49

@musi: Igen, a nagyrabecsült vízmű nem végez mindenre kiterjedő tesztet, így bátran maradhatnak az oldószerek, gyógyszermaradványok, halott egysejtűek... :) igyák a birkák... ajánlom, hogy vigyen el Strici egy kübli csapvizet bármelyik maszek laborba részletes elemzésre, meg fog lepődni! (Sok helyen ezt ingyen megcsinálják!)

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2009.08.08. 13:49:19

Érdekes dolog ez. Mivel emberek vagyunk szeretjük a változatosságot. A másik, hogy inkább vizes palackok fogyjanak, mint a cukros leveké.

Alvarez 2009.08.08. 13:53:31

Aki azt állítja, hogy vízben hormon és gyógyszermaradványok vannak, az prezentáljon már egy mérési eredményt erre vonatkozóan. Lehetőleg akkreditált labor által kiállítva.

Sajnos enélkül az egész az összeesküvés elmélet színvonalán marad és nagyon szánalmas.

Yo! Maaan! 2009.08.08. 14:01:15

@Alvarez: Hova akkreditált labort akarsz?

Koós Miklós · http://koos.hu 2009.08.08. 14:02:24

előrebocsátom, hogy amióta nálunk nem igen lehet rendes teát kapni, leszoktam róla, de a "minőségi filteres teától" mindig röhöghetnékem támad. A hulladék, rendes teának már nem megfelelő maradékból készítik a filteres teát, ergo az már eleve nem lehet "minőségi".
Az ivóvízről és a kevéssé ismert iható esővízről és még igen sok minden másról szól egy roppant érdekes és mindenre kiterjedő tanulmány Éltető víz cimmel az alábbi helyen:
www.eautarcie.com/Vizonellato/Tartalomjegyzek.htm#Es_viz_hasznositas
Érdemes időt szánni rá.

Alvarez 2009.08.08. 14:12:18

@bloodmn: amíg a fenti állítasaidat nem bizonyítod, sajnos te vagy a birka

2009.08.08. 14:13:59

@KM:
"a "minőségi filteres teától" mindig röhöghetnékem támad. A hulladék, rendes teának már nem megfelelő maradékból készítik a filteres teát, ergo az már eleve nem lehet "minőségi"."

Ez tipikus pesti, vörösoroszlános, a műaromával agyonvágott gagyi szencsákat dobozból szagolgató gasztrosznob-elvontpicsa vélekedés. :) A filteres feldolgozás egy eljárás, önmagában semmi köze a minőséghez. Megnyugtatlak, h némelyik filteres tea sokkal jobb minőségű, mint pl. az elsőpestis mandulás-madártejes teaköltemények.

tucka 2009.08.08. 14:14:12

@Alvarez: azért te se fogd vissza magad, amíg nem bizonyítod az ellenkezőjét.

2009.08.08. 14:16:55

@rest69:
"igen, a szennyvíz televan hormonokkal"

Hát ha valaki szennyvízből hormont mutatna ki, az minimum Nobel-díjas produkció lenne. :) A hormon egy bonyolult, összetett vegyület, ami vízbe kerülve gyorsan felbomlik.

Jedlik 2009.08.08. 14:23:12

@dallas63: Itt kis mennyiségekről van szó. Seznnyvíz Dunába bemegy. Felhígul, kavicságyon átszűrődik, lépcsőkön levegőztetik, ózonizálnak, flokkulálnak, ülepítenek, aktívszénen szűrnek, klóroznak (nem biztso, hogy ebben a sorrendben). Bizonyos kiemelt vegyületeket rendszeresen vizsgálnak, de nem lehet mindent. Erre van az, hogy indikátor állatkáknak adják a vizet, és nézik mi lesz velük. Plusz nem tudom bevezették-e, de valamikor kísérleteztek olyan rendszerrel, hogy kagylók házára érzékelőt raknak és a nyitás zárás ritmusából lehet következtetni a víz minőségére.

Szóval mint látod, nem tökéletes az eljárás, mert egyszerűen képtelenség, hogy olyan legyen, éppen ezért biztos, tehát biztos, hogy nyomokban gyógyszermaradványokat iszogatunk a dunamenti csapvízzel. Ennek pedig hosszútávú hatása van.

És még egy: nem desztvíz jön a csapból klórral, hanem határértékeknek megfelelő mennyiségű ezt meg azt tartalmazhat. És a határértékek megállapítása is egy elég érdekes dolog ám.

jpmjpm 2009.08.08. 14:23:53

Részben idevágó dolog: CSI-Helyszinelők 8.szezon 4. rész: The Case of the Cross-Dressing Carp. Érdemes megnézni.

Azért írom, hogy részben, mert ez nem egy dokumentum film, de a posztban vázolt probléma/kérdés az alapja.

Jedlik 2009.08.08. 14:25:00

@tff: "A hormon egy bonyolult, összetett vegyület, ami vízbe kerülve gyorsan felbomlik."

Azért ez sokmindentől függ. Plusz nem a konkrét hormon a lényeg, hanem hogy hormonhatású legyen a vegyület.

Yo! Maaan! 2009.08.08. 14:27:41

Na, nézzünk egy akkreditált labor által elvégzett "lakossági ivóvízkémiai" vizsgálatot:
nátrium, kálium, kalcium, magnézium, vas, mangán, nitrit, nitrát, klorid, szulfát, foszfát, hidrogén-karbonát, pH, lúgosság, keménység, vezetőképesség, KOI. Köszi...
A "tájékozató":
kalcium, magnézium, ammónium, nitrit, nitrát, pH, keménység, vezetőképesség. Köszi...
Oldószer? Egyéb előforduló vegyi anyagok?

Alvarez 2009.08.08. 14:28:46

@tucka: tudod aki állít, az bizonyít. Itt sokan azt az állítást tették, hogy a víz szennyezett. Akkor bizonyítsák is. De ne mindenféle elméleti meggondolással, ahogy azt pl. Jedlik tette, hanem konkrét mérési eredménnyel. Az ösztrogén analitikája egy nagyon jól kidolgozott eljárás, ne csak szérummal hanem vízzel is futtassa már le valaki.

kacsa65 2009.08.08. 14:32:05

@tucka: elfelejtettem mondani, hogy a Tisza mellett nőttem fel, minden nyaramat ott töltöttem, úgyhogy én is ismerem.

2. Igen, a tisztított vizet nem forgatják vissza, mert annyira megtisztítani nem lehet gazdaságosan, hogy iható legyen. Tehát megy vissza a folyókba. Ami a nagyobbik baj, hogy sok helyen még mindíg tisztítatlanul megy vissza.

köpőcsésze 2009.08.08. 14:37:42

@nothing.at.all: Kipróbáltam ezt a hideg vizes teát, de csak filterpazarlás. Maradok a forralt vizesnél.

tucka 2009.08.08. 14:39:42

@kacsa65:
mellesleg ha megengeded inkább hiszek annak aki ott él és az embargót is megélte és a gyárak leállásával a folyók vize is tisztult, na csókolom 1*1

kacsa65 2009.08.08. 14:40:49

@tucka: Na ebben viszont maximálisan igazad van. Én is kipróbáltam 40 fokban a forró teát és az eredmény: addig csak nagyon melegem volt, utána már izzadtam is mint a ló, tehát még rosszabbul éreztem magam. Baromság.

Gyikarc 2009.08.08. 14:40:58

ez valami fos twinnigs reklam / PR akcio akar lenni mi? nagyon szarul prezentalva.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.08.08. 14:41:01

A birkanép beköltözött a XI. kerületbe 20 éve, akkor kifejezetten jó ízű volt a csapvíz. Kb. 10 éve elkezdett tömény hypóíze lenni, akkor áttértünk a palackoltra. Vidéken simán ittuk a csapvizet, mert finom volt. Most a birkanép kiköltözött vidékre és megint vidáman issza a csapvizet. Ilyen eccerű.

Jedlik 2009.08.08. 14:42:35

@bloodmn:

Azt csak alkalomszerűen, nem folyamatosan monitorozzák. Mert bonyolult és drága és stb.

Jedlik 2009.08.08. 14:47:34

@Alvarez: Szerintem ha keresgélsz fogsz ezekről a dolgokról cikkeket találni. Én olvastam és tanultam ezekről a dolgokról, és csak azt tudom mondani, amit megtanultam. Nem végeztem ilyen vizsgálatokat, és konkrét forrásmegjelöléssel sem tudok szolgálni. Ha azt mondod erre, hogy hiteltelen vagyok, megértem. Nekem nem is célom meggyőzni téged vagy bárkit bármiről, csak azt írom, amit én tudok erről a témáról.

Amúgy bizonyítékok nélkül is nyilvánvaló szerintem, hogy egyszerűen nem lehet tökéletes a víztisztítás.

proteus · http://taxismundi.blog.hu 2009.08.08. 14:54:19

Csak rámutatnék nagyokosan, hogy ami itt folyik az csupán hitvita. Ráadásul nagyon jól mutatja, hogy hol tart ma a természettudományos oktatás. Legalább a korlátaitokkal lennétek tisztába. Elszomorító, mindenesetre.

Alvarez 2009.08.08. 14:56:21

@Jedlik: Nekem az a bajom ezzel a "tele van víz ösztrogénnel és más nemi hormonokkal" dumával, hogy miért nem mérte ki soha senki? Pedig az ismert és a vizeletben előforduló hormonokra nagyon jó analitika van, akkor miből állna a vizet is bevizsgálni? Ennél jobb sztori nincs a Fókusz és Blikk számára. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen problémát el lehetne titkolni.
Amúgy az én véleményem pedig az, hogy ha a szűrés után még marad valami hormon, a vízbe rakott klór azonnal eloxidálja azt.

2009.08.08. 15:02:02

Életem eddigi 33 éve alatt 99,99999%-ban csapvizet ittam, de nem tűnik úgy, hogy ártott volna a nemzőképességemnek (ráadásul ülőmunkát végzek). Szerintem a magyar csapvíz jó.

Villy 2009.08.08. 15:20:26

Elég undorító a poszt hangneme, de a birka nép erre bukik.

Mária 2009.08.08. 15:22:13

"Elismerem, vannak országok, ahol ihatatlan a csapvíz"

Pl Magyarország.

Annak, ami a csapból kifolyik, köze nincs az ivóvízhez. Az ember, ez esetben az asszony, félve főz benne. Mosogatni is csak óvatsan...

Inni meg inkább ásványvizet, diétás üdítőt, vagy sört ajánlok a magyar népnek :)

krizsoke 2009.08.08. 15:23:26

Régebben én is nagyon sok csapvizet ittam, mert szerettem. Mostmár sajnos csak ásványvizet, éspedig nem azért, mert trendi, hanem a csapvíz ihatatlan. Kezdem azt gondolni, hogy ez nem véletlen - nagyon is jó üzlet valakiknek, ha az emberek csapvíz helyett ásványvizet isznak. Szomorú.

Micro_fine 2009.08.08. 15:32:54

A csapvízet, valakik, valamiért nagyon elrontották nálunk is, ezért aki megteheti, és félti az egészségét ásványvízet fogyaszt. A polietilén palackot újra fel lehet dolgozni, és a természet is "le tudja bontani."

Koós Miklós · http://koos.hu 2009.08.08. 15:41:55

@tff:
részlet a Wikipédia TEA szócikkéből:
"CTC módszer A CTC módszert a gyengébb minőségű levelekhez használják, melyek általában teafilterekben, vagy sürítményekben végzik és feldolgozásuk gépi úton történik. Ez a módszer hatásosan és hatékonyan készít jobb minőségű végterméket a közepes vagy gyenge minőségű levelekből."

Cradle 2009.08.08. 15:42:26

Anyám nem trendiségből iszik ásványvizet az Alföldön hanem azért mert rossz ízű arzénos a csapvíz. Aki nem kóstolta nem tudja miről beszélek.
Emlékszem amikor Budapestre kerültem egyetemre akkor én a "pesti vizet" kifejezetten jónak találtam szülővárosom arzénos csapvize után. Ugyanazt a pesti vizet pedg egy másik srác, aki sárospataki volt, képtelen volt meginni mondván nagyon rossz. Szóval ez is relatív.

gerca 2009.08.08. 15:44:07

beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

pwpw 2009.08.08. 15:49:05

akkor ez most vmi teareklám?

Pipas 2009.08.08. 15:59:41

Birka az a jó édes anyukád. És ráadásul sok városban ihatatlan a csapvíz, ráadásul valószínűleg elég egészségtelen is. A teát meg nem szeretem, a jeges teát sem. És szerintem az is egészségtelen.

nikk rivers 2009.08.08. 16:06:17

Vecsésen esténként sárga színű a viz amit a gyerekek fürdéséhez engedek - persze, ha a konyhában tölteném pohárba, biztosan iható lenne :-)

Kis Hableány 2009.08.08. 16:14:27

@acid_jazz: Nem csak fogamzásgátló van a vízben és kemikália,hanem gondolj bele hogy a kemoterápiás kezelésen átesettek vizelete is ami keményen sejtromboló hatású és rengeteg növekedési hormon amit az állatok gyors vágáséretté neveléséhez használnak.És ha erre gondolsz akkor sokkal jobban fog esni a több ezer méter mélyről felhozott Kékkuti víz pölö.

clementino1 2009.08.08. 16:18:27

emberek, aki itt fikázza az ivóvizet az országban, az járt már bárhol nyugat-európában? párizsban konkrétan már a csap megnyitása után bűzlött a fürdőszoba a klórszagtól. nem is lehet ott csak úgy simán lefürdeni, mert kiszárírtja a bőrt a víz, hanem mindenféle szarokkal kenik még a testüket. és ez nyugat-európa!!
olyanról meg, hogy meginni a csapvizet, még nem is hallottak.
ezzel nem azt mondom, hogy ajánlott a bp.-i csapvizet napi szinten fogyasztani, de ennek a hormonos, gyógyszeres stb dolognak nagyon összeesküvés-elmélet szaga van.

clementino1 2009.08.08. 16:22:48

ja, és amennyi érvet felhoznak a csapvíz ellen, ugyanannyit fel lehet hozni az ásványvíz ellen is. volt arról valaha is kimutatás, hogy a túlzott ásványianyag bevitel miket okozhat a szervezetben? ha én megiszom naponta 2 liter ásványvizet, honnan tudjam, hogy 5 év múlva nem megy tönkre a vesém?

Strici, a Twinings tanfolyamon azt nem említették, hogy a filteres tea nem menő?

Ralesk 2009.08.08. 16:40:19

Beszólok.

1) Itt a tizenötkerben szar a víz. A tizennégyben, tizenegyben, huszonkettőben, tizenháromban sose volt vele bajom. Itt viszont szar. És a kilencvenes években nem volt az. Úgyhogy gyári bubis vizet iszom, köszönömszépen.

2) A pillepalack eldobása kapcsán tessék szépen felvetni, hogy esetleg mi a retkes faszért szüntetik meg szépen sorban az összes betétdíjas palackot. Mert ma már egy csomó borosüveg is „ingyen” van, régen meg még az ásványvizes üvegen is volt 50-60 forintnyi betétdíj. Az Óbudai gyémánt 50 Ft-os palackjai nem is hevertek az utca szélén zsákszámra. Természetesen ezzel is pont ellene haladunk az európai trendeknek.

3) A filteres teák általában az aljavég, szóval minőségi filteres teáról beszélni enyhén ellentmondásos. Hideg vízben pedig nem nagyon akar kioldódni az a tea, bár nyilván ki fog előbb-utóbb. Kicsit pazarlósabb, de szerintem teakészítésileg korrektebb megoldás: teát hagyományosan lefőzés, mosogatót hideg vízzel feltöltés, akár két kübli teát belerakás, langyosan palackozás, mélyhűtőbe berakás, nagy meleg esetén ismételgetés, hűs ájsztí fogyasztgatás.

4) egyébként meg valóban van trend alapja ez egész gyárivíz dolognak, de hát ej.

Villy 2009.08.08. 16:48:32

Amúgy meg vazze egyszer az életben kóstolnád meg a veszprémi vizet, at egyetemi kajáldában néha nem is lehet meginni, kénytelen az ember venni palackosat.

Másik sztori, Esztergomban 2 évente kiderül, hogy ihatatlan a víz, ilyenkor gyorsan betiltják. Szerinted százból hány eset jut nyilvánosságra?

Szállj már le a magas lóról öreg!

nemezisazis 2009.08.08. 16:51:59

na várjá.. ha észre merem venni hogy a különböző vizeknek különböző íze van, és aszerint választok innivalót akkor birka vagyok?

egyébként palackozott vizek között is van különbség ahogy a különböző helyeken megnyitott csapvízek között is

az már megint más kérdés, hogy az iható és a tiszta között van különbség.

egyébként meg ha már nem is hiszed el hogy majd minden víznek más íze van, ami ugye tényleg birkaság, fogadd el hogy sokkal praktikusabb.
az egész kva mindenség célja a kényelem és annak végtelenségig fokozása, nehogymár a palackozott víz zavarjon a legjobban...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.08.08. 17:29:09

Miután rászoktatták a népet a palackos vízre (a nép pedig ügye örömmel rászokik, mint a győzikére), azután könnyebb lesz privatizálni a vizet...

Jedlik 2009.08.08. 18:08:32

endike: nem értem miért kell ehhez palack.

Jedlik 2009.08.08. 19:18:09

@Alvarez:
Az eloxidálás nem feltétlenül semlegesítést jelent, hanem csak kémiai változást.

amúgy első találat ivovíz és hormon szavakra:
www.viztisztitok.hu/index.php?menu=16050

sok sikert a további keresgéléshez.

Fehérszakál 2009.08.08. 19:23:09

Én csak azon röhögök, hogy milyen jól elvagytok itt magatokban, hogy milyen tiszta a csapvíz, közben arra nem gondoltok, hogy az a szép és egészséges zöldség amit megesztek az meg a marhák szarjával trágyázott talajban nö :)

Az emberi szervezetnek pld kimondottan szüksége van csecsemőkortól fokozatosan egyre több bacira hiszen az immunrendszer attól erősödik meg. Akit mindentől elzártan "steril" körülmények között neveltek fel az meg az első náthába belehal mert nincs felvértezve az immunrendszere.
A cspvíz igen is iható ahol nem arzénos. Az elszineződött csapvíz jó sok ásványi anyagot és vasat tartalmaz, erre is szüksége van a szervezetnek, hiszen pont ezért isztok ásványvizet. Én maradok a csapvíznél meg a forró cukrozatlan és citromozatlan teánál.
Arra eddig senki nem gondolt, hogy 1 liter ásványvíz előállításához közel 20 liter vizet használnak fel a palackozó üzemek, az új palackokat is több fázisban mossák kívül és belül, a visszaválltható palackoknál akár 35 liter víz is kell a rendszernek. Ez nem pazarlás? Mossák a rekeszeket amibe a vizet rakják, mossák az autót amivel szállítják ezeket a vizeket is vigyelembe kellene venni mert ez is csapvíz. Ha otthon csöpög a csap akkor már sírtok, hogy pazarlás folyik, de amikor a palackozott vizet megveszed akkor nem jut ez eszedbe?
Igaza van stricinek, tényleg birkák vagytok.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.08. 21:11:34

Nem víz, hanem tűz, de most kaptam a hírt a tűzoltóságtól. EZT NEM LEHET KIBÍRNI!!!!!!!!

Kitiltott tűzoltók a Műegyetemről

Nem emlékezhettek meg méltó módon a tűzoltók a hősi halált halt bajtársaikról a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Három évvel ezelőtt, augusztus 8-án este a XI. kerületi K épület pincéjében lévő lőtér oltásánál vesztette életét három tűzoltó. A lánglovagok szombaton motoros felvonulást szerveztek, amelynek utolsó állomása a tragédia helyszíne lett volna, ahol emléktábla őrzi a hősi halottak nevét. A biztonsági őrök azonban a hétvégére való tekintettel nem engedték be a megemlékezőket, azt ajánlották nekik, menjenek inkább a III. kerületi Flórián-szoborhoz. A több száz ember végül a bejárat elé helyezte el a mécseseket, virágokat, majd elénekelték a Himnuszt. A megemlékezés kékfénnyel és szirénaszóval zárult.

psmith 2009.08.08. 22:54:02

@Strici: ÚRISTEN, most mi lesz?!

A kedves Hócza György, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének szervezeti ügyvivője talán ha nem szombat délután kezd el alkudozni az egyetem rendészével, hanem még hétközben megkeres egy döntési joggal rendelkező egyetemi vezetőt, biztos vagyok benne, bemehettek volna az épületbe.

És akkor a rendezvényt bent tarthatták volna, nem kint.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.08. 23:03:42

@psmith: Ettől még a rendész lehetett volna rugalmas.

psmith 2009.08.08. 23:48:31

@Strici: a rendészt nem azért alkalmazzák, hogy rugalmas legyen, hanem, hogy őrizze az ingatlant, idegent ne engedjen be. Ez neki a feladata.

tucka 2009.08.09. 09:33:55

Tipikus magyar szervezés = horror

feltételes reflex 2009.08.10. 02:29:49

hüJJék vagytok ti, vazz..;)) a szolnokinak nem tetszik a saját vize, de dicséri a ZEG-it, a pesti meg a szentendrei víztározóról ábrándozik, satöbbi, satöbbi...persze, senkinek se jó a magáé.

nem lehet, hogy csak kinek-kinek a saját ízléséről van itt szó, de ettől függetlenül még el lehetne ismerni, hogy a honi csapvíz legnagyobb része tényleg iható??

a posztolónak meg sokmindenben igaza van: pl. Európa általunk irigyeltebb végeihez mérten is lehet itt összetenni szépen a kezecskéket, hogy nálunk alapvetően -és egyáltalán- iható víz van.
süti beállítások módosítása