HTML

Birka nép

A birka nép istenére esküszünk, esküszünk, hogy mindig birka nép leszünk! Küldjetek történeteket a birkanep@lajt.hu-ra!

Friss topikok

  • Foldes Gazda: @uni1002: Így igaz . Velem megtörtént ,hogy a munkaadóm ukázára orosz katonai járművel kellet utaz... (2014.04.24. 17:52) Hagymaszárat a birkának!
  • elkeseredett.polgar: Szerencse, hogy legalább blogok szintjén ismerjük egymást, így egyszerűbb volt ennek a kis "oktatá... (2013.05.08. 22:10) A birka házhoz száll
  • zellerlevél: Több, mint három év eltelt a poszt megjelenésétől, és semmi sem történt? (2013.03.24. 20:36) A koponyahiányos birka és az Optimális Családtervezési Modell
  • Gáb-orom: Jól esett volna egy kis forrás. Azt hiszem innen vannak, nem? puafesztival.hu/ (2012.08.31. 22:21) A birka párzik
  • Reactor: Ne is. Még a végén érvelned kellene. (2012.07.07. 16:20) Büdös birka

Linkblog

A megkergült birka rádiója

2009.11.05. 16:30 Strici

„Ahhoz, hogy megnyerhessék a pályázatot, hazudni fognak nappal, hazudni fognak éjjel, és hazudni fognak minden hullámhosszon.” – olvasható annak a jelentésnek a záró mondataként, amelyet az egykori  Phare-programmal kötött támogatási szerződés részeként készített egy civil szervezet az EU-nak a magyarországi országos vételkörzetű kereskedelmi rádiók pályázatáról 1997-ben.

Azaz, nem olvasható, mert noha sajtótájékoztató is volt belőle, a korabeli magyar sajtó nem tartotta fontosnak a nyilvánvaló mutyizás nyilvánosságra hozatalát, nyilván voltak magasabb szempontok is. Pedig az EU e jelentés alapján megkereste az ORTT-t, és nem dicsérte meg.

Ráadásul én sem tudom elolvasni ezt a jelentést, mert fogalmam sincs, hová tettem azt a flopit, amire annak idején elmentettem. Talán az EU-nál még megvan, mert egy példányt át kellett adnom belőle a szerződés teljesítését igazolandó.  Ám amikor reggel kibámultam az ablakon, és láttam, hogy szemerkél az eső, úgy döntöttem, hogy ma mégse megyek Brüsszelbe – annál is kevésbé, mert délelőtt 10 órára beszéltem meg randit az ORTT Titkos Ügyiratokat Kezelő Irodájával, annak érdekében, hogy betekinthessek az egyik egykori pályázatba. Jelzem, a pályázatokba bárki betekinthet, nem titkos, csak ebben a szobában tárolják ezt is. (Itt köszönöm meg Horváth Annamáriának és Varga Józsefnének a készséges és gyors segítséget.)

A lényeg, hogy ez volt az a pályázat, amelynek egyik nyertese a Danubius Rádió lett, a másik pedig a Hungária Rádió. Mivel mindkét rádió pályázata hasonló volt, elegendő csak az egyiket megnéznünk. A kedvetekért eltekintek a teljes pályázati anyag lemásolásától, csupán a műsortervet – az elfogadott, nyertes műsorterv egyes részleteit biggyesztem ide, némi magyarázattal.

„A Hungária Rádió a nemzet rádiója” – így kezdődik a műsorterv. A vizuális típusúak kedvéért lefestem a logót is, ami a piros-fehér-zöld zászlóból és a rádió nevéből áll. Hát meg kell a nemzeti szívnek szakadni, különösen, ha a pályázat másik részén már átrágtuk magunkat, és tudjuk, hogy a többségi tulajdonos az USA-beli Emmis Broadcasting (54%), valamint 20%-ot birtokol a Credit Suisse First Boston Radio Operating BV is.

„A Hungária Rádió a magyar közélet teljes spektrumát átfogó, a legváltozatosabb nézeteket bemutató műsorokat fog sugározni (..), hogy megértesse a közönséggel az aktuális politikai kérdések összetettségét.” Könnyekig megható ez is. A törődés, hogy megértessék velünk az összetettséget.

„A Hungária Rádió napi 24 órás, teljes műsoridejében közszolgálati műsorszámokat sugároz” – állítja a pályázat szerzője.  Na, itt már van egy kis baj. A médiatörvény szerint ugyan közszolgálati műsorszámnak számít a lakodalmas rocktól a híreken keresztül a vetélkedőkig majdnem minden, de van egy biztos kivétel:  a reklám. Lehet ugyan reklám nélkül is rádiót csinálni, ám a Hungária Rádió táblázatos műsorterve szerint a műsoridő 15%-a reklám lesz. Már csupán emiatt is ki kellett volna zárni annak idején a Hungária Rádiót.

A Hungária Rádió minden hétköznap reggel 6.30 és 9.30 között egy alkalommal 15 percnyi egybefüggő hírműsort fog sugározni, s e reggeli műsorsávban szünet nélkül fontos információk fognak elhangzani hírek, tudósítások, riportok formájában. A tervezett témák: kultúra, zenei élet, sport, oktatás, egészségügy, természet, környezet, etnikai kisebbségek, vallások, életmód.

Vasárnaponként pedig egy 109 perc hosszúságú közszolgálati információs összeállítás tájékoztatja a magyar népet. (Bocsi, nemzetet.) Ennek a vasárnapi „közszolgálat műsornak a sugárzására reggel 7 és 9 óra között kerül majd sor: Hírmagyarázatokat, a hírekben szereplő eseményekhez kapcsolódó háttérinformációkat, aktualitásokat, az etnikai és vallási kisebbségekkel kapcsolatos beszámolókat közlünk majd, valamint a magyar kultúra művészet, zene, oktatás, utazás, tudomány, sport, egészségügy, környezet és életmód híreit juttatjuk el a hallgatókhoz.”

Örvendezzünk tovább!

„A Hungária Rádió fel fogja térképezni a Magyarországon élő kisebbségi csoportokat…” – ígéri a pályázó, évtizeddel előzve meg a Goggle Mapsot, s átvállalva a Parlament, a kormányzat feladatát is. Sőt, folytatja is a mondatot: „… és miután megállapítja igényeiket, hasznos információkat fog szolgáltatni nekik.”

A pályázat nem feledkezik meg a határon túli magyarokról sem, a műsorok egy része nekik fog szólni, valószínűleg bízva abban, hogy a rádióhullámok a Hungária Rádió kedvéért oda is elhatolnak majd, ahová a fizika szerint nem tudnának.

A kisebbségeknek szánt műsoridő havi 880 perc, heti 3,6 óra, az össz-műsoridő 1,5%-a. Véletlenül éppen annyi, amennyiért már maximális pontszámot lehetett kapni annak idején.

Miként pontszámot ért az a tervezett műsorszám is, amelyik „tájékoztat a munkavállalói jogokról, és segíti a munkahely találást.”

Ha már a találásról van szó, találhatunk ám még néhány pontszámnövelő és reménykeltő vállalást a Hungária Rádió pályázatában.  Értékes pontokat kaphatott az a pályázó, amelyik nagyobb arányban vállalta magyarországi gyártású műsorszámok sugárzását.  A Hungária Rádió pályázatának készítői  maximális mértékben magukévá tették Kossuth Lajos „támogasd a magyar ipart” jelszavát, így a pályázatban az szerepel, hogy a Hungária Rádió által sugárzott összes hangjáték  magyarországi gyártású lesz. Ez tehát 100%. Remek. Ha viszont megnézzük, hogy évente hány hangjátékot kívánt műsorra tűzni a Hungária Rádió, akkor az erről szóló táblázatban egy szép, kerek 0 szerepel. Sebaj, a pontszám megvan, az a lényeg. Nem a darabszámot értékelték vagy a műsoridőt, hanem a százalékot.

A prózai műsorok között szerepel még heti 30 perc tudomány, és szintén heti 30 perc oktatás.

A nem zenei műsorok aránya 34,92%, tehát a műsoridő egyharmada rizsa, és ebben nincs benne a zeneszámokat összekötő szöveg.

De mi van a muzsikával? „A Hungária Rádió alapelve a magyar kultúra támogatása.” Ezért a műsorterv alapeleme is a magyar kultúra. A zenei műsorok között könnyűzenei, népzenei, jazz, komolyzenei és egyéb zenei műsorszámok is elhangozhatnak (feltételes mód, figyelitek?) majd. A cél érdekében a Hungária Rádió tulajdonosa felmérte a hallgatók, azaz a nemzet szükségleteit, és e felmérés eredményeként a táblázatos műsortervben se jazz, se népzene, se komolyzene, se egyéb zene nem szerepel már. Hát mit tegyenek, ha nincs igény?

A pályázat értékelésekor a Hungária Rádió a legmagasabb pontszámokat kapta meg. Csakúgy, mint a Danubius Rádió. A Danubius Rádió műsorterve is hasonlított a Hungária Rádióéhoz. Mint két tojás. Mindkettőjükkel szerződést kötött az ORTT. A szerződés kötelezően betartandó része volt a műsorterv.

A szerződést két egyenrangú fél kötötte meg. Polgári szerződés jött létre, amely a két fél akaratából bármikor módosítható. Tehát módosítható a műsorterv és a rádió elnevezése is, már nem kell figyelembe venni az értékelési szempontokat.

A Hungária Rádió nem sokkal a szerződéskötést követően be is adott két módosítási kérelmet. Az egyikben azt kérte, hogy a műsortervből töröljék a kisebbségi, a tudományos, az oktató, stb. műsorszámokat. Szűnhessen meg a folyamatos 15 perces hírműsor és a vasárnap reggeli 109 perces közéleti műsor is.  Az új műsortervben már nincs szó a nemzet rádiójáról, a széles közéleti spektrumról, a magyar kultúra támogatásáról, viszont felbukkan benne egy szó, amit a pályázatban nem találtam, s ez a szó a másik, a névváltoztatási kérelemben is szerepel:

Sláger.

Így született meg. Hazugságokkal, hamis, soha komolyan nem vett ígéretekkel.

Ti meg, birkák, érte és a másik csaló érdekében támogató koncertekre jártok tiltakozni, aláírásokat gyűjtögettek, cirkuszoltok, mintha nem tudnátok, hogy a magyar média rendszerváltás utáni teljes története a korrupció, a lopás, a csalás, a hazudozás története.

Mintha nem tudnátok, hogy eztán is meg fogjátok kapni a napi gagyit. Legfeljebb más néven.

Aki pedig igazi közéleti műsorokra, igényesen szórakoztató, változatos zenére, tényfeltáró riportokra, hangjátékra vágyódik, az hunyja be a szemét, és álmodjon ilyet magának.

Sikerülni fog.

 

197 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://birkanep.blog.hu/api/trackback/id/tr571502820

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: The Boros-Bochkor Resolution 2009.11.20. 16:20:55

  Kedves kommentelőink hívták fel rá a figyelmünket, hogy határozati javaslat formájában az amerikai képviselőház elé kerülhet az ORTT frekvencia-döntésének ügye. A határozat így szólna: The House of Representatives (1) (1) condemns the rece...

Trackback: Szól a rádió 2009.11.05. 23:03:26

Még Hungária Rádiónak hívták, mikor a frekvencia hozzá került,De a szpíker a mikrofonhoz már a Sláger Rádiónál ült.Mikor az első sláger felszárnyalt és messzire repült,A műsor terv a '60-as és '70-es évekre épült!S 99-ben ...

Trackback: Megegyeztek 2009.11.05. 22:37:12

Megoldották a médiatörvény anomáliáit, hibáit és tévedéseit. Sikerült felszámolni a működésképtelen és csak kádertemetőnek használt megyéket. Hatékonnyá tették az önkormányzati rendszert. Most már nem lesz 39 fős településnek önkormányzata.   Si...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Psyman 2009.11.06. 00:41:26

10 pontos a poszt :)

Drótmalac · http://blob.blog.hu 2009.11.06. 00:50:12

@epres négercsók:

te egyértelműen nem értesz a zenéhez, így a véleményed ezentúl nem számít.

epres négercsók 2009.11.06. 00:55:33

@Drótmalac: Vagy egyszerűen nem ugyanaz a zenei ízlésem, mint neked. Teszek rá amúgy, hogy kinek számít a véleményem, elmondtam, mert szívem joga. Neked meg szíved joga nem egyetérteni. Azért mert a Petőfin engem irritál az ájjájjáj levelet felkapott a vihar, illetve a depresszióóóó c. hasonlók, nem gondolnám, hogy pocsék lenne a zenei ízlésem. Inkább hallgatnék mondjuk Pillangókisasszonyt egész nap, ha tehetném. Ha pedig pocsék zenei ízlésemnek kívánok hódolni, akkor beteszem a saját mp3-gyűjteményemet a fülembe, amiről csak egyvalamit tudhatsz: NEM a Petőfiről szedtem őket. (Egyébként egész pontosan kettő szám van, amit különösen szeretek a Petőfin, és amit hetente egyszer, ha hallok.)
És még egyszer: fütyülök rá, hogy "ezentúl" nem számít neked a véleményem, nem vagyok tőle szegényebb. Mint ahogy attól sem voltam gazdagabb, hogy eddig -ezek szerint - számított.
Ha nem ugyanaz a zenei ízlésünk, ebből miért következik, hogy nem értek hozzá? Kissé beszűkült hozzáállás, nem gondolod??

AvgDvl 2009.11.06. 00:55:41

@Iustizmord: az eddigi bevételük 80%-a jobban fájna nekik.

hogyismondjam 2009.11.06. 01:53:35

a zene amit szolgáltatnak nyílván jó, de a Lágerrádióban a Boros-Bochkor, az már az igénytelenség legalja, és ezt imádja a nép... most meg fel van a nép háborodva, hogy nem kapja meg a napi szarját/mocskát? Mikor ébrednek fel???

nestrot10 2009.11.06. 02:36:19

Ide is leírom!

Nem ezért kell nyavajognia senkinek aDemokrácia miatt, hanem hogy a FIDESZ banda és ORBÁN terror és személyi kultusz én önkényuralom jön! ---s Magyarország legnagyobb eladósodott (5.5 milliárd az adóságuk), pártja lop majd a közös " husosfazékból" és ezért még tapsolnak a barmok a gonosz törpe Orbánnak. Ezért kell nyavajogni, s nem a két Rádió miatt!

flea 2009.11.06. 02:37:00

@epres négercsók: "Jehova!!!!!!" :D
Utálom azt a két idiótát, őket kényszerültem hallgatni évekig... Sok minden még szarabb, ez tény, de ez róluk nem sokat mond. Inkább a csend, vagy szinte tetszőleges CD, amit találok otthon. De akár Bartók. Még akkor is jobb, ha a közép-afrikai tamtamdobokról beszélgetnek épp mézesmázosan :)

@Strici: "A BBC hírműsoraiban elő nem fordulhat, ami a Kossuthon egy hete, hogy a hírolvasó bemondó betűhíven olvassa föl, hogy "Made in Japan"."

Hogy a fenébe ne. Szerinted a BBC hírolvasója abban a hipotetikus esetben, ha egy magyar feliratot kellene felolvasnia, talán magyar kiejtéssel tenné? Másfelől közelítve a kérdést: Magyarországon a rádióhallgatók hány százalékáról feltételezhető joggal, hogy a helyes kiejtést meg fogják érteni?

Amúgy jó poszt.

Külön röhej, ahogy a díszes kommentelő közönség egy része azzal jön, hogy "ez nem menti a mostani nyerteseket". Ezek olvasták a posztot, vagy mit beszélnek mellé? Vagy csak a címlap (mint mindig) vonzza a 40 alatti IQ-jú write-only embereket?

nestrot10 2009.11.06. 02:37:15

Tényleg Birka ez a nép, ha ORBÁNT és bandáját akarja! A nagy kettősbeszédű populista hazug gonosz törpét!

flea 2009.11.06. 02:39:06

@flea: ezekre reagáltam:
@epres négercsók:
@Strici:

... csak közölte a rendszer, hogy "hiba történt, próbáld újra", és hiába másoltam ki küldés előtt rutinosan, a linkeket akkor már nem rakta be.

Ahogy lassan szokás mondani: Blogmotor kabbe!

bretman 2009.11.06. 02:52:47

Kedves Strici,

nagyon jó munkát végeztél. Csak késtél 12 évet. Gondolom 12 év múlva leleplezed a mostani mutyit is. Pont annyi értelme lesz, mint ennek a bejegyzésnek.

De majd az akkori mutyizók pont annyira hálásak lesznek érte, mint a mostani mutyizók ezért.

Spéter46 2009.11.06. 03:53:00

@nestrot10: Nagy az Isten állatkertje!!!!

Spike55 2009.11.06. 06:40:28

Egyet értek hikomattal, az, hogy régen mi történt, nem ad felmentést, hogy most meg kell annak ismétlődnie. És pont túl sok a politika a mindennapi életben, nincs szükség rá, hogy mindent elborítson.
Én szívem szerint csak négy évente szeretnék hallani a sok köcsög politikusról...

nyíregyházi betti 2009.11.06. 06:48:28

Jó a post Strici. Tecccik.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.06. 06:58:26

@Strici:

"Kb. egy évtizeddel ezelőtt végeztek egy vizsgálatot erről, és kiderült, hogy származástól, lakóhelytől, jövedelmi viszonyoktól, iskolázottságtól, foglalkozástól, tehát mindentől függetlenül a legkedveltebb muzsika a magyar nóta."

1. Rendkívül érdekelne az a felmérés.
2. Évtizedekig operett és magyar nóta folyt a királyin, tehát az idősebek körében ez még oké is. De magyarnóta helyett legalább másfél évtizede a lakodalmas dívik.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.11.06. 06:59:05

@flea: Nem hiszem, hogy a BBC tökéletes, sőt! 1973-ban, amikor Pinochet megdöntötte Allende rendszerét, a BBC - azóta már megszűnt - magyar adása fröcsögő szájjal éltette a demokráciát, dicsóítve Pinochetet.

A példa kiragadott volt, de ugyanebben a hírblokkban, amelyre hivatkoztam, még kétszer bakizott a hírolvasó-bemondó, mert elfogyott a levegője. Ez nagyon súlyos szakmai hiba, amit az sem ment, hogy a hírszerkesztő olyan bonyolult összetett mondatokat fogalmazott, amiket nemcsak felolvasni, hanem hallás után megérteni sem lehet. A hírszerkesztő neve egyébként nem hangzott el, pedig un. hosszú hírblokk volt, ahol szokás.

Mindez nem egy amatőr rádióban történt, hanem abban, amelynek példát kéne mutatnia a magyar nyelv helyes használatára, amelynek nyelvi normaképző szerepe van.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.06. 07:02:20

@Strici:

más postok kommentjei közt ez már rég lerágott csont. Amiben a post új az a hisztérikus hangvitel.

BKV reszelő 2009.11.06. 07:03:06

:)

Ha végre egyszer lesz rendszerváltás, akkor egyrészt az elvtársak kötélre kerülnek - mert valljuk be, elég tudathasadásos állapot, az, amikor a pozsgay magyarázza nekünk a piacgazdaságot, aki annó a horn gyulával váltotta a dobtárast és a pufajkát - másrészt nem szűkitik be a piacokat, azaz nem lesz elvtársilag két országos frekvencia, hanem verseny lesz. Na, akkor lesznbek majd jó rádiók, de akkor ne keresse senki majd a borosbochkor duót, azok elég hamar kihullanak majd. Baszod haver ! bochkor rádiózik ?! Pár alkalommal belehallgattam, dadog és ö-zik perceken keresztül, majd a voga vagy a boros kimondja amit ez a beszédhibás paraszt ki akart mondani és kiderül, jobb, ha dadog és ö-zik és nem mondja ki, mert akkor baromság, hogy a csúcsa a holdba akad. No, szóval amíg az újszocializmusban élünk - mert ez csak az exmszmp tagoknak piacgazdaság - addig a bb jól él. És van palikjuk is.

BKV reszelő 2009.11.06. 07:04:21

@mavo: Érthető. Én is érzem, hogy ahogy múlnak az évek, kezdek hisztérikus lenni. Ennél jobb volt az átkos is. Az kiszámítható volt, ez nem az. Ma ez a szabály, holnap az, de nem szólnak előre, hogy változik....mert akkor nem lehet büntetni.

Zelefánt 2009.11.06. 07:06:13

A kibaszott kurva anyjukat, ezek az elmúlt évtizedekben mást sem csináltak, mint színházat -- fogyatékosoknak. Még azokat a szabályokat is magasról leszarták, amit saját maguknak állítottak fel. Az egész elátkozott ország egyetlen nagy kibúvó, baszki, meg is látszik az eredménye, hogy rohadna meg az összes senkiházi.
(Amúgy szerencse, hogy voltaképpen nem vagyok rádióhallgató, bár ebben közrejátszik az a tapasztalat, hogy a legtöbb adó számomra hallgathatatlanul dögunalmas és/vagy idegesítő. Még az EST FM-mel kísérletezgettem annak idején, éjszaka, meló közben, de azt is gyorsan lenullázták; a Radio Café vagy mi a bánat már meg sem közelíti -- szerintem.)

uni1002 2009.11.06. 07:07:52

@Strici: Hangminőség...
Az öt MR adó modulációját összehasonlítva , a két kereskedelmi műsor kegyetlenül össze van komprimálva. Újabban a Petőfi is felzárkózik hozzájuk. Egyértelmüen látszik a kivezérlésmérőn, a Bartók szépen szól, a Kossuth is jó, a többinél folyamatosan közel 90-100%-ék között villognak a ledek az adólimiteren. Látszik hogy a csendes tartományt felnyomják, és a hangkép monoton, legalább is, nekem kellemetlen lesz. Magánrádiós körökben úgy tartják, hogy ilyenkor "jó hangos". A tévéreklámoknál is ugyanezt tapasztalni, pláne a TV2 tud kegyetlenül felordítani a műsorok közötti reklámsávban. Ezek az adóoldalon korrigálhatatlan hatások, a műsorsugárzó már nem tud mit tenni, hiába limitál a szabványos FM löketnél.
A kisrádióadóknál aztán szabvány ide vagy oda, mikor elmennek a szervizesek, valaki "szakember", máris felcsavarja a löketet akár 120-170 kHz-re 75 kilórol, hogy "nagyot szóljon". Ettől aztán az olcsóbb vevők egyből sziszegni kezdenek.
Pláne a kakaó mellé csomagolt ajándék szkenneres rádió vevő allergiás rá, mert annak a chipje 75kHz felett vág, és torzít.
A hagyományos, jobb hifi vevők ezt jobban tolerálják.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.11.06. 07:14:42

magamtól leszartam volna ezt a témát, annyire mocskos érdekekek mozognak benne, de ha már címlapra került a téma - nagyon helyesen egyébként -, akkor ne feledkezzünk meg a Klub Rádió születéséről sem, mely az autózók és az útonlévők rádiójaként kapott frekvenciát és rá egy-két hónappal maszopos bérrádióvá vált. Őket se baszta meg senki az ORTT-től, pedig sitten volna a helyük ezerrel!

Mondom, nem ér egy szót se ez az egész. Csak eszembe jutott...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.11.06. 07:15:36

jo iras, gratulalok a szerzonek

mindamellett, megjegyzem, szerintem a slager a regi kaderek es a tehetsegtelen zeneszek osszjatszo tere is volt, amivel a 2 milliardos bevetellel rendelkezo artisjus-bol sipoltak ki penzt. az kapja a legtobb szerzoi jogot akit a legtobbet jatszanak, ezert jatszottak annyit Kolossy Zsuzsat, bocs ismertebb neven Koncz Zsuzsat, pressert, demjent, meg az osszes zsifaszt, mert brody az artisjust elen a legtobbet nekik es a hasonszou letunt komcsi zeneszeknek jutattatott.... mindig ugyan azt a szart nyomtak,hogy ezeknek meglegyen az evi par millios beveteluk... undorito csocselek, en meg fizettem 300.000 enek a brody fele bunszovetkezetnek, hogy a penzem a vegen ezekhez a zsirafokhoz keruljon tok foloslegesen, es ehhez a slager radio is hozzajarult. orulok, hogy megszunik.

slovnaft 2009.11.06. 07:17:17

Bumerángék eddig minden választáskor hűen megszolgálták a gazdaállat bábáskodását. Vagyis a maszop emlőin nevelkedve rendre beszálltak a politikai kampányba, nyíltan szakítva a kereskedelmi rádiózás írott és íratlan szabályaival. Náluk jobban talán csak a Klub Rádió elkötelezett balra, meg talán a Vörös téri harangtorony.

BKV reszelő 2009.11.06. 07:22:55

@slovnaft: A vörös téri harangtorony nevében kikérem magamnak ezt ! :)

kdlla 2009.11.06. 07:54:00

Strici!

Mi a francért nem jöttél elő korábban ezzel az információval?
Szegény Slágert-hallgató birka, fogyatékos, proli, alacsony IQ-val rendelkező, suttyó népet már hamarabb a helyes útra tudtad volna terelni.
Az ő nevükben is köszönöm.

worm · http://worm.blog.hu 2009.11.06. 07:57:45

jó írás, grat! egy bekezdést hiányolok, mégpedig ami az anyagiakról szól. irreálisan magas műsorszolgáltatási díjat ígértek ők is (mint most a nyertesek), amit természetesen nem is tudtak fizetni és a megváltozott fogyasztói szokásokra, na meg a rádiós piac szűkülésére hivatkozva folyamatosan alkudoztak az ortt-vel.
szóval centire pontosan ugyanúgy "vették el" akkor a frekvenciát a juventustól, mint most tőlük.

Steppenwolf 2009.11.06. 08:02:24

@Strici: Én 33%-os magyar zenei arányról tudok. Az már más kérdés, hogy az ORTT-ben pl. az Anselmo Crew-t, a Moog-t, vagy a Beat Dis-t külföldinek számolják, mert nem magyar a nevűk.

A 2%-os hallgatottság nem tudom, honnan van, de erős csúsztatásnak érzem. Én nemrég 12-14% körüli hallgatottságról olvastam, talán a Heti Válaszban.
Fiataloknak szóló kulturális műsor pedig minden nap este 8-9 között van.

worm · http://worm.blog.hu 2009.11.06. 08:04:26

@városjáró: a klubrádiónál közben tulajdonosváltás történt és az új tulajdonos az új műsortervben megtartotta azokat a vállalásokat, amit az előző tett pályázatában az ortt felé, nem mellesleg egy helyi frekvencián. (közlekedési hírek negyed óránként, hírek fél óránként stb)
szóval ne keverjük a kettőt, nem ugyanaz. (100% közszolgálatiságot ígérek, aztán marad belőle óránként 2,5 perc, ami ugye a hírek)

nyg 2009.11.06. 08:08:57

A poszt remek. A Slágernek egyszerűen nincs erkölcsi alapja sajtószabadságról, üzleti tisztességről beszélni. Korábban is hazudott, most sem tesz másképpen. Előre megtervezett, gondosan felépített PR kampányt indított, kettős célzattal. 1. Nyomást gyakorolni a döntéshozókra (ez nem jött be). 2. Erősíteni a márkát (Ez bejött). Aláírásgyűjtő akciókat, szimpátiatüntetéseket, sajtómegjelenéseket szervezett, blogokat indított vagy támogatott. Mert azt ugye senki nem hiszi, hogy mindez spontán módon történt? Magát jónak, tisztességesnek, a döntéshozókat és versenytársait rossznak tüntette fel, ezzel a múlttal. feltüntetve. Hát úgy néz ki, kezd fordítva elsülni a dolog. A sajtószabadság bajnokai (muhaha) átmennek az új adókhoz, amelyekben, a hírek szerint több és jobb zene lesz, mint korábban, a hallgatók megszokják pillanatok alatt. A kommenteket elolvasva is ezt látom, egyre kevesebb a Slágert és Danubiust védő hozzászólás.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.11.06. 08:13:37

@Steppenwolf: A 12-14%-os hallgatottság a 14 évnél idősebb korosztályban 7-800 000-et jelentene, ez biztosan nem igaz. Mérd meg, hogy az esti kulturális műsor mekkora hányada zene.

Részletek Such pályázatából:

27. A közrádió jövőbeli programingjában - a BBC-hez hasonlóan - a következő alapelveket kívánom szem előtt tartani: informálás, oktatás, tanulás, kulturális kiválóság, Magyarország önreprezentációja, és a külföld reprezentációja hazánkban.

29. A Magyar Rádió népszerűsítse az oktatást és a tanulást: mindenki által elérhető műsorain keresztül keltse fel érdeklődésünket és formális vagy műkedvelő tanulásra ösztönözzön!

86. Vezető munkakört csak olyanok tölthetnek be, (..) akik szakmailag és morálisan támadhatatlanok.

worm · http://worm.blog.hu 2009.11.06. 08:27:13

@Strici: such?! ugyan már... mindenki tisztában van vele (nyilván te is), aki egy picit is a média közelében mocorog, hogy such CSAK azért lett rádióelnök, mert nagyon nagy gyakorlata van abban, hogy lehet ügyesen rengeteg pénzt eltüntetni és azt ügyesen visszaosztani.

Dr.Traktor 2009.11.06. 08:38:52

Dedede....de most mi lesz BOCSIÉKKAL????
:(((((((((
küldtem nekik "VELETEK VAGYUNK" kártyát is.
Így többes számban, mert más ugyan nem mondta hogy küldjek a nevében de titkon biztos ők is úgy gondolták hogy ez egyenesen TERRORIZMUS így elbánni szegény BOCSIÉKKAL, igen velük!

Sosem fogom megérteni miért van ennyi ostoba, birka szerencsétlen agyhalott ember az országban.
Ez ugyanaz a kategória amelyik pénzt küldött a nemtom melyik brazil sorozat "megvakult" szereplőjének a műtétre. Az emberek hülyék.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.11.06. 08:43:41

SZÁRADJON LE A KÖRME a sok birkának, aki naponta írogat az iwiw Üzenőfalára Slágerrádiós védőbeszédeket!

Idióta barmok! Bábok vagytok a sakktáblán, abból is a legkisebb értékű! Hát nem vettétek észre, hogy az új rádiókampány részesei vagytok? Boros-Bocsi titeket használ fel, hogy jobb szerződést kapjon az új melóhelyén?

Sláger Rádió, Heti Hetes ... ez kell nektek liberális médiahazugság, műforradalom, műszabadság... egyétek, birkák!

Zzoorroo 2009.11.06. 08:51:00

Mekkora lendülettel és hangerővel nyomult Bochkor, hogy ő akkor majd mindenféle leplet leránt mindekiről, ha a Sláger nem nyer frekvenciát...

Tessék.

rexter 2009.11.06. 08:59:17

@zsoltix: bameg ember a petőfin legalább jó zenék szólnak, többségében új magyar együttesektől, olyanoktól amit nem láthatsz a megasztárban, hallgathatsz a danubius juventus slágeren, egyszóval JÓ zenék. az h te egy egysejtű véglény vagy, nem a rádió baja.

safranek 2009.11.06. 09:07:20

Igaz, hogy a Slager nem tartotta be, amit vállalt, de:

- ez feljogosítja az ORTT, hogy ne korrektűl döntsön?

- bizotos-e az, hogy az új pályázó be fogja tartani amit vállalt? hiszen már a bevétel áttolása a média house-nak is hagy némi kivánni valót maga után. soha nem fogják számonkérni rajtuk az eredeti műsortervet!

- egy kereskedelmi rádió olyan műsort sugároz, aminek van hallgatottsága, ebből van bevétele és ebből fizet az államnak. ha nem volt igény a "nemzet rádiójára", akkor nem kell azt sugározni. így legalább volt némi állami bevétel! + jótékonyság!

safranek 2009.11.06. 09:10:07

Jó zenék a Petőfin ???? Hülyét kapok amikor régi nagy klasszikusokat, Doors, Deep Purple, P. Mobil, Led Zeppelin, LGT,.... csak és kizárólag feldolgozásokként adják le hip-hop, meg mindenféle hülye új stílusban.

csigaszeg 2009.11.06. 09:15:10

Emlékszik valaki arra hogy amikor a slágerrádió vagy a franc tudja melyik néven nyerte el a frekit, a Juventus rádiót tette a sírba? Akkor azért a rádióér nem nyivákolt senki,pedig éppen ilyen szemét módon nyírta ki a sláger,mint amit most kapott.
A Boros-Bochkor páros meg szarjon sünt.........

Hikarii 2009.11.06. 09:17:07

Csak egy kérdés.
Ha lehetett lopni, csalni, hazudni 1997-ben egy piaci szereplőnek, akkor most lehet és kell lopni, csalni, hazudni, összefogni a mutyiért a két nagy -amúgy mi aztán nem szavazunk együtt soha- pártnak?

Strici. Kapkodd le a szemellenződ, kérlek. Ha kiállsz a törvényesség mellett, akkor légy oly jó és említsd már meg az egymás markába mutyizó két nagy pártot is.

Tudod, ők azok, akik felesküdtek a törvényességre és ők azok, akik ennek még a látszatát is nagyon komolyan próbálják kerülni.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.11.06. 09:26:45

@Hikarii: Azt gondolom, nincs annyi tárhely a világon, ahol elférnének a magyarországi összes mutyizók. Ezért írtam, hogy "a rendszerváltás utáni teljes történet"

playgorro 2009.11.06. 09:29:33

A poszt jó, már azt hittem mindenki vak és birka!
@toroblanco: köszönjük, leülhetsz, 1-es!!!
@Lxa: pont így vagyok vele én is!

FityMatyi 2009.11.06. 09:42:16

@Strici: Nincs meg a flopy? Érdekes! :)
A nickneved pedig a qrvák futtatására (is)emlékeztet! :)Tehát Te velük mutyizol?

schlumbergerna 2009.11.06. 10:25:47

Hogy valami értelmesebbel ellensújozzamm ezt

nohát ez az... Ezért regisztráltam, ezért, az ilyenek miatt.

nyg 2009.11.06. 10:50:11

@safranek: Szeretnék már tényeket is olvasni az ORTT inkorrekt döntéséről. Azért volt inkorrekt, mert páláyzatot írt ki és nem adta oda a frekvenciát ősi jogon, puszirta a Emmis Communicationsnak (Sláger) illetve a Danubius Rádió londoni tulajdonosának.) Vagy azért volt inkorrekt, mert a kiírásnak megfelelően a legelőnyösebb ajánlatnak ítélte a frekvenciát? Még Tölgyessy is azt mondta, hogy a Sláger és a Danubius pofátlanul alacsony ajánlatot tettek. És ugyanúgy lobbiztak a pártoknál,mint a többiek.

hogyismondjam 2009.11.06. 11:45:20

Úgy tűnik, hogy ez lenne az első ORTT pályázati eredmény, ami nem haveri alapon történt? A nép persze fel van háborodva, csak azt nem fogják fel, hogy a zenék ugyan azok maradnak mindörökre, csak a rádiónak lesz más neve, és vélhetőleg az új rádiók befizetik a díjat, a Slágert már jópárszor le akarták kapcsolni, mivel soha nem fizetett időben a magyar államnak!!! Ezzel meglopva a magyar állampolgárokat!

Ha ennyi nagy Slágerrádió rajongó van, akkor fizessenek ők az adásért, de ne én fizessek közpénzből! Hasonlóan, mint a kábelTV-s előfizetéseknél, kinek mennyi szarra van szüksége, annyira fizet elő, akkor a rajonók igazán összedobhatnák a pénzt a Lágerrádiónak!
...ja hogy ha fizetni kellene érte, akkor már egyből nem is kellene senkinek, és nem tüntetne senki a lágerrádió mellett???

safranek 2009.11.06. 12:33:09

@nyg: pl csak azon egy dolog, hogy a pályázat egyik legfontosabb értékelési szempontja, hogy a bevétel hány százalákát ajánlja fel koncessziós díjként az államnak. Nos, az mindkét pályázó 50% körül ajánlott. Ebben csak az a gáz, hogy nem mindegy mekkora bevételnek az 50%-ról beszélünk! az is látszik, hogy a két pályázó a teljes reklámidőt egy alválalkozónak adja el, aki tovább értékesíti. Ergo, nem a rádiónál keletkezik az igazi bevétel. Azt sem tudni, hogy mennyiért adják el a reklámidőt. 1Ft-ért????

safranek 2009.11.06. 12:34:10

@hogyismondjam: senki nem fizet közpénzből a Slágernek se a Danubiusnak!!! Éppen, hogy Ők fizetnek koncessziós díjat az államnak.

safranek 2009.11.06. 12:36:54

@hogyismondjam: "...vélhetőle befizetik..." már most látszik, hogy nem ez a szándékuk, lsd : media huose alkalmazása

safranek 2009.11.06. 13:31:07

Egyébként az is birkaság, amikor a kereskedelmi médiákat szidja valaki, amikor meg haza megy leül a tv elé és azt bámulja egész este, másnap meg elmondja, milyen szar is a Győzike/Mónika/Józsibarát....és inkább nézne vers mindenkinek-et.

flea 2009.11.06. 13:39:46

@Strici: valóban nem tökéletes a BBC, de az irányelveik azok... csak ők sem tudják betartani. :)

A Magyar Rádió még sokkal kevésbé tökéletes, de még mindig messze a legszínvonalasabb magyar nyelvű rádió szakmailag. (Bár lásd erről a múltkori bejegyzést Despota blogjában - ezt is verik már szét...)

Csak azért ragadtam ki ezt az egy pontot az idézett hozzászólásodból, mert szerintem a "Made in Japan" betű szerinti beolvasása pont nem szakmai hiba. A levegőelfogyás, meg az elmebetegre fogalmazott körmondatok, azok igen, meg aki akar, nyilván mást is talált volna még.

A nyelvi normaképző szerepről még annyit, hogy szerintem a fiatal korosztály elenyésző hányada hallgatja a közrádiót. Ott a nyelvi normákat a kereskedelmi tévék, rádiók képezik, hogy milyen eredménnyel, abba az (egyébiránt zseniális) Szlengblog példamondatai adnak betekintést. (A beszédtechnikát leszámítva, ami nyilván olyan, amilyen... bár pöszézni legalább ritkán tanul meg a hírolvasótól az ember, legfeljebb idegesítő.)

flea 2009.11.06. 13:41:48

@uni1002: "90-100%-ék"??? Uram Isten, mi jön még? Lesz 100%-zalék is?

A 100% miért nem jó?
A % mióta jelent "százal"-t "százalék" helyett?

Esküszöm, megőrülök!

Miss Marple 2009.11.06. 14:01:47

@flea: EllesúJozás is van, ne őrülj meg, de csak ortodoxkodjál, majd jól kimoderálnak téged is, mint tegnap engem! :) :) :)

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.11.06. 14:06:05

@Miss Marple: Ki moderált ki? Én biztos nem...
@flea: Éppen az a gond a Petőfivel, hogy nem közrádióként működik, hanem zenegépként. Ezért hiába igaz, hogy a fiatalok egy része azt hallgatja, nem tudja betölteni a nyelvi normaképző szerepét (sem).

nyg 2009.11.06. 14:12:28

@safranek: Azért ez a probléma nem ilyen egyszerű. A pályázati kiírás szerint az ORTT az első évben 350-700 millió forintnyi koncessziós díj megfizetését várja el a pályázóktól, ezt követően pedig fixen évi 200 milliót plusz az előző évi nettó árbevétel legalább 8 százalékát, de összesen minimum 350 millió forintot.

Ssales house közbeiktatásával ugyan le lehet szorítani az éves nettó árbevételt, de 1/ ezt a lehetőséget nem tiltja a pályázati kiírás, és a lehetőség mindenki előtt nyitva állt, 2/ ha a bírálók emiatt mégis kizárják azokat, akik a felkínált kiskapukon besétálnak, akkor most ők perelnének, teljes joggal.

Szóval adva volt egy rossz kiírás, két elkényelmesedett, győzelmében biztos, nagy külföldi befolyásolással bíró pályázó (Sláger, Danubius), két ügyeskedő pályázó és a saját kiírásának formai követelményeit betartó pályázatbíráló testület. Most akkor ki a hunyó?

SECI 2009.11.06. 14:32:16

@Strici: RE: BBC
Azert tegyuk azt is hozza, hogy a BBC musorszorasat minden brit haztartas evi 140 fonttal "tamogatja" (ezt mindenki szamolja at a kedve szerinti arfolyamon magyar forintra).
Ennek (is a) kovetkezmenye az, hogy a BBCn jo musorok vannak es a film kozbeni reklam ismeretlen fogalom.
De szeretnem megkerdezni, hogy mit szolna a magyar kozvelemeny, ha holnaptol beszednek a haztartasonkenti mondjuk 40.000 Ft eves TV elofizetesi dijat :)

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.11.06. 14:36:59

@secimaci: Van egy rossz hírem. A jövedelmek arányában beszednek. Az pedig, hogy valaki tud-e jó műsort csinálni vagy sem, nem pénzkérdés. Hogy akar-e, az már más. Egy másik posztban megírtam, hogy a Magyar Rádió honlapja szerint a cég 109 vezetőjének havi átlagjövedelme 960 ezer forint.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.11.06. 14:53:52

@epres négercsók: Nézd, van 5 rádió, ebből 3 a pályázat ismert értékelési szempontjai alapján bead egy jó pontszámot elérő pályázatot.

1et kizárnak.
1 kb szó nélkül tudomásul veszi, hogy vesztett.
1 úgy gondolja, hogy az előírt értékelési szempontok szerint ugyan buktak, de hoznak kismillió támogatót, építenek arra, hogy a közfelháborodás egyik párnak sem jó, hátha meg lehet nyerni hátsó úton
2 nyer, és ők adták be a legjobb ajánlatot.

Érdekes módon a kizárt rádió nem kapálózik, hogy de a másiknak is ugyanolyan volt a pályázata, mert az üzleti terv nem volt azonos.

Érdekes módon nem a Neo kampányol azzal, hogy a napi 2 óra beszélgetős műsortól valaki is beszélgetős rádió lesz, hanem a Sláger. Ugye mindenki eldönti melyik oldal csúsztat itt.

Ellenben a Slágerrel szemben mindkét "főműsoridőre" készülnek, amikor igen kevesen hallgatnak rádiót olcsóbb, támogatható, plusz pontot érő műsort hoznak.

Több főműsoridei produkció, nem csak a rádjójukból megélni akaró cégek, jobb üzleti terv, stb. az egyik oldalon.

Támogatókkal (beleértve politika közelieket is) való nyomásgyakorlás, mint a mutyi egyik klasszikus eszköze, a másik oldalon.

A gond csak ott van, hogy a pályázat jelenlegi feltételei nem szolgálják az ország érdekét, pont a sales house-os rendszer lehetővé tétele kapcsán. A fix díjakból a 2 új adó kevesebbet ajánl, feltehetőleg a százalékos díjaknál a magasabb %hoz kisebb összeg jár...

A gond csak ott van, hogy az ismételt pályáztatás hátrányai, a rossz pályázati feltételek, stb. nem volt fontos... Az a fontos, hogy minden pályázaton lehet keresni. Függetlenül attól, hogy a jobb vagy a rosszabb ajánlat nyer.

Kedves Szomszéd 2009.11.07. 11:13:34

Nagyon jo post! Ezt kellene minden a Slágerért frocsogve forradalmat kirobbantani vágyó tudatlan parasztnak!

Marr 2009.11.07. 12:05:04

Az ORTT-nek valamiért nagyon erőtlen jogászai vannak...

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.11.07. 12:22:27

@Marr: Az ORTT-nek erős jogászai vannak, de a testület függetlenül dönt. Az ORTT irodája előterjeszti a saját álláspontját, aminek értelmében a két új pályázót eleve ki kellett volna zárni. Az egyiket mindenképpen, ui. van egy kötelező nyilatkozat, amelynek értelmében ha a pályázó nyer, lemond az egyéb műsorszolgáltatási jogosultságairól. (Ilyen nyilatkozatot akkor is mellékelni kell, ha nincs egyéb jogosultság, mert a törvény magának a nyilatkozatnak a meglétét írja elő.) E nyilatkozat hiányában a pályázót a pályázat érdemi vizsgálata nélkül AZONNAL ki kell zárni. E nyilatkozat utólag nem pótolható, alóla felmentés nem adható, a médiatörvényben ez a rész kivételesen egyértelmű.
A másiknál is van valami bibi, valszeg. kedden megyek ismét az ORTT-be, elolvasni.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.11.07. 12:31:22

@Marr: Ja, az imént írottak a két új nyertesre vonatkoznak.

2009.11.07. 12:37:07

@Chaoyang: nagyon jót szólsz!:)

@Strici: hajrá Sticc, ne add fel! Nagyon jó kis blog ez!:)

Greg-0 2009.11.09. 01:09:39

Mi az a Goggle Maps? :D

belaaaa 2009.11.09. 02:30:26

@nestrot10: beteg vagy, de nagyon...

WSzabi 2009.11.09. 03:49:52

@nestrot10: te szánalmas gyökér. Hányok a hozzád hasonló proletár, bunkó,senkiházi bugris komcsi seggnyaló patkányoktól. Mondd csak, mitől félsz? He? Remegsz te kis pondró,mi?
Eddig nem tudom hogy miként fosztogattad a "húsos fazekat", de ennek vége. Én a jobbikra szavaztam, de első lépésnek az is megteszi ha a zsidóbérenc, cigány abajgató fattyúk eltakarodnak. Alakul ez , nem aggódom.
Te meg takarodjál a családoddal, és a barátaiddal izraelbe.

jopka · http://jopka.blog.hu 2009.11.09. 08:37:36

Szánalmas... Na nem a történet, hanem a szerző. Ennél nagyobb örömöd ne legyen az életben! Járj csak és bogarássz ezer oldalas dokumentumokat éjt-nappallá téve!

Franky4fingers 2009.11.09. 08:59:19

@epres négercsók:
E?
Pillangókisasszonyért, meg igényes zenéért tessék Bartókot hallgatni.

Franky4fingers 2009.11.09. 09:02:31

@nestrot10:
"Birka ez a nép", "ORBÁNT és bandáját" "hazug gonosz törpét!"

Tyűha, itt aztán nagy a baj.

Ezek szerint a diliházban is van nethozzáférés?

cukorborsófül (ex-mesterséges) 2009.11.09. 09:17:45

@Strici: olvasd el a nyilatkozatos részt mégegyszer.
a helyzet nem ilyen egyszerű, a pályázati felhívás csak a pályázótól követelte meg, hogy ha rendelkezik más jogosultsággal, akkor mongyon le. Mivel a pályázó cégnek nem volt ilyen, csak az egyik közvetett tulajdonosának, ezért ő nem tudott lemondani egy másik cég rádiójáról.
Az ORTT jogászai is leírták ezt.
Az elnök szerint le kellett volna mondania, mert az ésszerűség, meg a médiatörvény szelleme úgy kívánja, de azért annyira nem egyértelmű a helyzet.

cukorborsófül (ex-mesterséges) 2009.11.09. 09:19:06

@jopka: már ez is baj, ha valaki veszi a fáradtságot és utánanéz valaminek, mielőtt mindenhova bekommentel?

szerintem nem baj, sőt.

AK76 2009.11.09. 09:20:51

Tipikus agyarország...
Itt vannak ezek a "túlművelt" indexes barmok,a liberalizmus álcájával a fejükön,pld Bede Márton,akinek egyszerűen FÁJ hogy vannak ebben az országban akik szeretik ezeket a szemetet sugárzó proli tróger adókat,és minden nap élvezik a nekik kitalált sületlenségeket,ez teszi vidámmá hétköznapjaikat,és képesek kimenni tüntetni értük,szakadó esőben is,ha a gennyes politika elveszi tőlük..
Kérdem én:
KI A FASZT ÉRDEKEL EZ????
Pláne,KI A FASZT ZAVAR EZ????
Azon nyammogni hogy buták az emberek meg birkák???
Meg hogy át vannak baszva de istenesen?
Na és?
Nem fér bele a kurva nagy demokráciába?
A proli,az proli marad.
Nem fogsz neki minőségi rádiót sugározni,MERT SZARIK A MINŐSÉGRE,és azon nyomban elteker.
Nem érdekli az irodalom,a művészet,a kultúra,a politika,a tudományok,SEMMI ILYESMI...
Viszont odavan győzikéért,szereti az űbergagyi trágya bon-bont,a hónaljmirigyet,meg az összes verejtékszagú,igénytelen,olcsó sületlenséget..
Egy olyan országban akartok "rendszert váltani" baszki,ahol naponta másfél millió idióta lesi máunikát???
Hagyni kell hogy MINDENKI azt hallgassa,nézze,egye,igya,szívja nyomja,lője,ami neki tetszik,nem kell őket lehordani,hogy mekkora sötét seggfejek vagytok mer'kimentek esőben tüntetni.
Ez lenne a liberalizmus,ez lenne a demokrácia lényege nem????

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.11.09. 10:29:54

@Franky4fingers: Igaz, de nemcsak zenét akar hallgatni a birka. Én például nem tudok zenét hallgatni vezetés közben, ezért a CD sem mindig megoldás. Bár szoktam hangoskönyvet tartani magamnál, ha már nagyon unom a csendet. Beszélgetőműsorok is kellenének a rádióba.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.11.09. 10:32:01

@AK76: Engem nem zavar, hogy mindenki azt hallgat vagy néz, amit akar, de legyen más kínálat is, ne csak amit említesz. Ama emlékezetes tankindítási est óta viszont semmilyen tüntetésen nem lepődök meg.

ven 2009.11.09. 11:41:59

tanulságos olvasmány!

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.11.09. 11:48:25

@cukorborsófül (ex-mesterséges): Jogos a megjegyzésed, bár szerintem is Majtényinak van igaza. Viszont ő szúrta el a kiírást, lehetett volna úgy is, hogy kifejezetten a műsorszolgáltatási díj összegére (nem %-ra) lehessen ajánlatot tenni, miként eddig (azt hiszem) mindig.

Álomtündér 2009.11.09. 16:07:21

"Aki pedig igazi közéleti műsorokra, igényesen szórakoztató, változatos zenére, tényfeltáró riportokra, hangjátékra vágyódik, az hunyja be a szemét, és álmodjon ilyet magának."

...hmmm - és szerinted a Neo vagy a másik új rádió EZT az igényt fogja kielégíteni??? Hahaha...
Ezenkívül szerintem senki nem mondta, hogy ne kapjanak lehetőséget új adók - esetlegesen jó műsor prezentálására...de ezt talán nem olyan áron kellene, hogy milliók számára kedves másikakat csak úgy "eltüntetnek" a hallgatók véleményének figyelmen kívül hagyásával...

flea 2009.11.09. 16:09:23

@Álomtündér: nálad a "hunyd be a szemed, és álmodj ilyet magadnak" azt sugallja, hogy az igényt MOST fogja valaki kielégíteni? Szerintem fuss neki még egyszer az értelmezve olvasásnak...

Álomtündér 2009.11.09. 16:20:28

@flea: Most burkoltan lehülyéztél - de nem baj :P - értettem én...
Viszont én csak arra szerettem volna rámutatni, mivel sok helyen olvasom, hogy "nagyon helyes, tűnjön csak el" meg "kultúrszemét" - ez nem azt jelenti, hogy ha nem teszik általánosan mindenkinek, akkor tűnnie kell...aki nem szerette ezt a stílust, annak nem volt kötelező hallgatni - rengeteg más adó van...
Az gondolom nyilvánvaló, hogy én "rajongó" vagyok - tegnap ott "csápoltam" (50 évesen) a Műjégpályán a szakadó esőben...
Én egyszerűen már ott tartok, hogy annyi a baj és probléma, hogy ha rádiót hallgatok, ott nem szeretnék ismét csak a problémákról hallani - kikapcsolódni szeretnék (ami kevéssé lehetséges "tényfeltáró riportok" segítségével) ezzel azt hiszem (sőt tudom) nem vagyok egyedül!

Álomtündér 2009.11.09. 16:26:56

@hogyismondjam: Szerinted az újak fogják tudni fizetni "időben"??? Jaaaa - azt a csökevény összeget, mert ugye 50% :P - jól ki lett ez találva...minek az 50%-a??? Mennyi lesz a reklámbevétel? Ki fogja hallgatni Őket? (jóllehet, akár jó adást is produkálhatnak)
Nem véletlen, hogy a régi adók meghatározó "arcait" próbálják becserkészni...

Álomtündér 2009.11.09. 16:33:40

@AK76: Se butának se birkának nem érzem magam - bár én is kint voltam tegnap a szakadó esőben - nem tüntetni - hanem koncerten...és örülök hogy ott voltam.
A Sláger nagyon fog hiányozni - de se Maunikát, se Győzikét, sőt se Joshi Bharat-ot nem nézem/tem...

Álomtündér 2009.11.09. 16:47:09

@flea: "Kééényszerültél"???? Ki kényszerített?
Vagy ellopták a sávváltó gombot a rádiódról??? ;o)

flea 2009.11.09. 17:10:36

@Álomtündér: céges munkába szállító mikrobusz sofőrje nyomatta, jó hangosan, mintha kéne, hogy a hátsó ülésen is halljuk, a legszarabb "poénoknál" (minden célt és értelmet nélkülöző trágárkodás, infantilis baromkodás, ilyenek) hangosan fel-felnyerítve. Szóval kényszerültem, igen. Huh, még most is kiráz a hideg.

Álomtündér 2009.11.09. 17:29:38

@flea: Füldugó?... ;o)
Jóóó - csak vicceltem :P

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.11.09. 18:51:17

@Rékuc: valaha nem ilyen volt. 1998-ban kezdtem el hallgatni, akkor majd 3 évig folyamatosan a sláger szólt nálam. 60-as 70-es évek beli zenét játszott, jó részüket onnan ismertem meg. Aztán hígult a műsorkínálat, és átállt az 500 db zene mp3-on random sorrendben lejátszva című dologra, amit sokan igénytelenség néven ismernek

@epres négercsók: .Hallottam "fuck you"-t is, a Magyar Rádió 2-es műsorán. Ez 2007 ben volt.

@nestrot10: ezt remélem viccnek szántad... Módosítok: szavazd meg őket, ha ennyire szereted hazánk legtolvajabb pártját!

Álomtündér 2009.11.09. 20:34:38

@bore_out: És azt nem hallottad, hogy az is elhangzott - mindez a Sláger teljes megszűnése esetén lép életbe???...na meg a jelenlegi Slágeres vezetés tudtával? Hmmm???
Itt meghallagtható, vagy letölthető az ominózus rész (is): bumerang.hu/index2.php?almenu=1&ev=2009&ho=11&nap=5

szekertabor · provo.blog.hu 2009.11.11. 16:02:56

Nagyon jó poszt, ezekre már nem emlékeztem, vagy anno nem is figyeltem. Egyébként pedig lehet szeretni a Slágert vagy a Danubiust, viszont szerintem az ő színvonalukon soha nem formálhattak volna igényt egy országos frekire. Vegyenek minél több helyi frekvenciát, és folytathatják az igényrombolást. Nem is a rádiók arcait jelentő két-három díszgörény járt rosszul ezzel a döntéssel, hanem az őket futtató strigók, a két rádió tulajdonosai, az ő extraprofitjuk ért véget rútul.

elfelejtette 2009.11.13. 20:56:31

A blogíróknak ritkán szoktam gratulálni, de ehhez egyszerűen muszáj. Köszönöm ezt az írást, nagyon érdekes dolgok derültek ki.

IndyanaJones 2009.11.24. 12:22:59

Ez az írás a SZÍVEMBŐL SZÓLT !!!!
Tegyünk még hozzá valamit az ORTT kontra Sláger "együttműködésből".
Volt ugyanis a pályázatban egy "vállalt kitétel", miszerint a "Hungária Rádió Műsorszolgáltató Részvénytársaság" (György Gábor vezetésével) ennyi meg ennyi Ft éves műsorszolgáltatási díjat fizet. Erre is "pontszám" járt a pályázatban.
Igen ám de a Médiatörvénynek van egy olyan kitétele is, hogy 3 havi műsorszolgáltatási díj miatt automatikusan megszűnik a jogosultság... (1996. évi I. törvény 90. § (3))
És mi is történt? Közel másfél év díjtartozás után a Sláger még mindig szólt?
Volt-e ehhez köze a HRM Rt izraeli kapcsolatainak? Volt-e köze ehhez az ORTT akkori Műsorszolgáltatási Alapjának helyettes vezetőjének, aki nyíltan dicsekszik jiddis származásával? Volt-e ehhez köze annak, hogy Boros Lajos is tudvalevőleg elsősorban nem magyar?
Ki-ki válaszolja meg magában a kérdést.
Egy biztos: mindent megtettek a Sláger Rádiónál azért, hogy ez bekövetkezzen.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.11.24. 13:06:14

@IndyanaJones: Mielőtt bármiben összeesküvést sejtenél: nem, nem ennek volt szerepe. Azon én is felkaptam a vizet, hogy a háromhavi díjtartozás ellenére nem szűnt meg a jogosultság, hozzátéve, hogy mivel mind a két rádió bírósághoz fordult, halasztó hatály keletkezett...

Az ORTT "saját jogon" korrupt. Ráadásul volt ennek a történetnek még egy vonzata: noha sem a Sláger, sem a Danubius (később mások sem,pl. a Budapest tv sem, a Rádió1 sem, a Juventus sem) fizetett vagy nem fizetett határidőre, az ORTT bevétele kettősen csökkent, nem elég, hogy nem jött be a zsé, a gt. szerint az áfát az ORTT-nek be kellett fizetnie a költségvetésbe.

IndyanaJones 2009.11.24. 21:08:28

@Strici: Ez nem összeesküvés, ebben igazad van! Egyszerűen gerinctelen féreg emberekről van szó!
Az ORTT-nél is, a Ságer Rádiónál is dolgoznak(tak) tisztességes emberek. Csakhogy, akik mindezt előidézték, azok nem azok...
Félretéve a származást és a vélt vagy valós magyarellességet - mindkét rádió nagy ívben szart arra, hogy EMBEREK hallgatják őket. Próbáltak "közízlést" (vagy inkább közízléstelenséget) "formálni"...
Példák: sláger morning show vagy jáksó.
Ha valaki azt mondja, hogy "erre volt igény", az hazudik! A régi tibeti közmondás szerint: "Ha egy légynek mindig csak szart adsz, akkor egy idő után ő is az illatos cukrot szarnak fogja tekinteni"
Igen, a Danubius, de legfőképp a Sláger is ilyen "szaradagoló" volt! Ismerősöm mesélte (még Danubius), hogy Bocskor tajtékzott, amikor letiltották a keverőpulton a mélyhang-kiemelőt - amit ez a majom előszeretettel tekert koppanásig.
Visszatérve a Médiatörvényre:
A végrehajtás és a betartatás a Kormányzat dolga lett volna. DE MIÉRT KELLETT ERRE EDDIG VÁRNI ?????????????

IndyanaJones 2009.11.24. 21:16:51

Ja, és én csak "Korrup-té-té" nek nevezem az ORTT-t...

flea 2009.11.25. 12:26:38

@IndyanaJones: nem eddig kellett várni. Még nagyon sokáig kell. Ha ugyan nem örökké...

skid76 2009.11.25. 19:43:28

Nekem hiányozni fog a Bumeráng. A többi nem érdekel.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.11.26. 05:42:17

@IndyanaJones: Vicces, de így van. 4-5 éves koromban hozott valaki nekem Milka csokoládét ( a hatvanas évek elejében gondolkodjatok, 58-ban születtem) és nem bírtam megenni, mert nem olyan volt, mint a nugát,amit itthon lehetett kapni. Azóta sem szeretem.
Csak a tibeti közmondáshoz adaléknak. :-))))))

IndyanaJones 2009.11.26. 20:13:21

@miriamele: Valóban, nem véletlenül írtam, amit írtam.
Sajnos ma mindenféle alaptalan indokokkal megszüntetik a nem közízlésrombolásra termett dolgokat, így a kultúrát is. Nem az "álkúltúrára" gondolok, hanem olyan dolgokra, ami tradicionális, értékkel bír.
Ilyen kultúrarombolást végez a média is, no nagyon kevés kivétellel. És "kivétel" alatt nem a győzikesóra vagy a Magyar Rádióban sugárzott "kortárs hangjátékokra" gondolok, ahol a férfi és női nemi szervek emlegetése mellett csak az istenkáromlás hangzik el gyakrabban.
Szerintem mindenkinek el kell dönteni magában, hogy lelkileg el akar-e cigányosodni, vagy sem.
Én inkább nem!
süti beállítások módosítása