HTML

Birka nép

A birka nép istenére esküszünk, esküszünk, hogy mindig birka nép leszünk! Küldjetek történeteket a birkanep@lajt.hu-ra!

Friss topikok

  • Foldes Gazda: @uni1002: Így igaz . Velem megtörtént ,hogy a munkaadóm ukázára orosz katonai járművel kellet utaz... (2014.04.24. 17:52) Hagymaszárat a birkának!
  • elkeseredett.polgar: Szerencse, hogy legalább blogok szintjén ismerjük egymást, így egyszerűbb volt ennek a kis "oktatá... (2013.05.08. 22:10) A birka házhoz száll
  • zellerlevél: Több, mint három év eltelt a poszt megjelenésétől, és semmi sem történt? (2013.03.24. 20:36) A koponyahiányos birka és az Optimális Családtervezési Modell
  • Gáb-orom: Jól esett volna egy kis forrás. Azt hiszem innen vannak, nem? puafesztival.hu/ (2012.08.31. 22:21) A birka párzik
  • Reactor: Ne is. Még a végén érvelned kellene. (2012.07.07. 16:20) Büdös birka

Linkblog

Tarnay Kiss László birkaszerepben

2010.05.17. 22:19 Strici

Az alábbi emilt azért kaptam, hogy – mint majd azt olvasni is fogjátok – az minél több emberhez eljusson. A szerzőnek állítólag diplomája is van, méghozzá pszichológusi és énektanári is. Ezért különösen kínos az a tömérdek helyesírási hiba, amit a Magyar Rádió egyik, nagyon jól fizetett, vezető munkatársa, szerkesztője megenged magának egy nagy nyilvánosságnak szánt irományban. Nem beszélve arról, hogy a szerzőnek gőze sincs a word szövegszerkesztő használatáról, különben nem használna balra igazított szövegben minden sor végén „új bekezdés” jelet, hanem tudná, hogy a word automatikusan tördel. Az meg különösen érdekes lehet, hogy miért választ el egyes szavakat, másokat meg nem.

A forma és a tartalom egyébiránt valóban figyelemre méltó egységet alkot.

Tehát először a szöveg, betűhíven, úgy, ahogy az emil mellékleteként kaptam, csupán a zavaró félkövér szedést alakítottam át normálra:

…………………………………………………………………………

Kézcsók, sziasztok !

 

Ezeket a sorokat okulásként  írom és küldöm tovább,hogy

mindenki tanuljon belőle és ne járjon úgy, mint én.

 

Eddig azt hittem, hogy dörzsölt vagány vagyok akit nehéz átverni,

különben is  reggelenként több tonnát emelek, tehát a testi kondí-

ció jól hat a szellemiségre is.

 

Nem gondoltam volna, hogy csúnyán hülyére vehetnek olyan emberek/?/

akik harmad annyi ideig sem jártak iskolába, mint én.

 

Május 11-én, kedden reggel történt. Az egyik növendékemet vártam

otthon egy  soron kívüli ének órára. Utána készültem be a Rádióba

dolgozni.

Csöngettek. A nejem szólt, hogy itt egy pasas, aki kitakarítaná az

eresz csatornát és helyre húzgálná a cserepeket. Kimentem a kapuhoz

és láttam, hogy az illető nem az idén barnult le. Persze ez nem tánto-

ríthatott el  , mert az egész művészi pályám a cigányokkal zajlik,

szívbéli barátaim vannak közöttük, milyen alapon zárkózom el egy

munkát kereső roma embertől ?

Közben kiderült, hogy még vannak a mikrobuszban. Kérték, hogy

a létrák miatt hadd tolassanak be a kertbe.

Kiszállt hat nagydarab olácigány, ők voltak a „csapat”.

 Ez már elindíthatta volna a vészcsengőt hátul az agyamban…

-Mennyibe fog kerülni ?

-Tízezer forintba-mondja a cigány.- Azaz magának megcsináljuk

nyolcezerért.

-Ne csinálják nyolcért, legyen rendesen elvégezve, adok egy tízest és

lehet, hogy máskor is találkozunk.

A vezetőjük nézegette a  csatornákat, fejét csóválta, azt mondta, elérettek,

lyukacsosak. Igaz, hogy kilenc éve végeztük az emelet ráépítést, de ráhagytam.

 

-Szóval, mégy egyszer kérdezem, mennyit fogok fizetni ?

-Mondtam, hogy nyolc ezret- így a cigány.

 

 Közben kedélyesen elbeszélgettünk. Elmondtam,hogy mivel rádiós

beosztásom miatt szakmai vezetője vagyok az összes cigányzenésznek

és nótaénekesnek, régen egyszer azt mondták, hogy tiszteletbeli

zenészvajda vagyok.  Én pedig ezt szívesen „hordozom”meg be is mondom

minden olyan fellépésen, ahol sok a roma a nézőtéren. Mindig nagy

tapsot kapok erre.

 

Megérkezett a növendékem, elkezdtük az ének órát.

Egyszer csak jön a feleségem kétségbeesve:-Gyere már, mert ezek

lekapták és cserélik az ÖSSZES csatornát, mennyibe fog ez kerülni.?

 

Kirohantam és kérdőre vontam a vezetőt, hogy mit csinálnak ?

-Amit maga is mondott, kicseréljük a csatornákat.

-Ki kérte ezt, én nem !! És mennyibe fog ez kerülni ?

-Amennyit mondtam, nyolcezer forint MÉTERENKÉNT !!!

-Azonnal abbahagyni a munkát és tessék számolni  !!!

 

Az egyik paréj biztosított, hogy még  kétmillióba sem fog kerülni.

Azt hittem, hogy elájulok. Gyorsan átvillant az agyamon, hogy ezek

gazemberek, képesek visszajönni, bosszút állni.

 

-Azonnal csináljanak egy gyors számítást !!!

 

Nekiállt a rohadék, majd így szólt : ÖTSZÁZNYOLCVANEZER !!!

 

A nejemmel együtt ordítottuk, hogy nem kértük a cserét, ők forgatták

félre a szót. Szó sincs arról, hogy én ezt kifizessem.

Elkezdődött a cigánykodás. 500.000, majd „ csak magának” 450.000

 

Azt nem mondhattam, hogy csinálják vissza az eredetit, mert a levert

régi csatornákat szétbarmolták és ott maradtam volna esővíz elvezetés

nélkül.  Többször is eljátszották a szemétládák:- jó, akkor ne fizessen

semmit … és indultak kifelé. Ki a fene mert volna ebbe belemenni ?

 

Végül azt mondtam: - bár nem tartok itthon pénzt, de ha elmegyünk a

bankhoz, hajlandó vagyok 300.000 Ft-ot fizetni és felejtsük el egymást.

Úgy is lett, ott várt a díszkíséret a bank előtt.

Mielőtt átadtam volna a pénzt, elmondtam nekik:tudom, hogy az aljasságuk miatt

 nem érinti meg magukat  az amit mondok, de ez a pénz nyaralásra lett félretéve. Én egy hattagú családot tartok el egyedül, nehezen fogjuk kiheverni a veszteséget.

Tudom, hogy egy munkának van munkadíja és anyag költsége, de ez nekünk

nem volt bekalkulálva, nem is volt rá szükség, hiszen egy kilenc éve feltett

csatorna nem szorul cserére. Csak tisztításról volt szó. Tehát BECSAPTAK !

Látszólag szánakozó pofát vágtak,de utána gondolom, jót röhögtek rajtam.

Elővettem egy névjegyet:

-Nézzék, ez Kállai Csabának, Magyarország cigány fővajdájának a névjegye.

Jó viszonyban vagyunk. Időnként Ő is föllép velünk és énekel.

Most fölhívom és ezt az egészet elmesélem neki, véleménye szerint jót tesz-e

ez az amúgy is ingatag magyar-cigány viszonynak és vajon milyen irányba

tereli a már meglévő cigány-gyűlöletet ?

Csabát fölháborította az ügy és kérdezte,hogy visszaadassa-e a pénzt.

Nem kell mondtam,mert végül is  látható a munkájuk eredménye, a szakmájukhoz

értenek, remélem rendes anyagot használtak. Maga az elv, ha egy kis nyugdíjas

beengedi őket, azzal  mit művelnének ?

A házamon itt-ott valóban új bádog csillog. El se merem képzelni, mi lett volna,

ha nem állítom le időben a munkát. Feleségemmel internetről megszereztük az

anyag árakat és átlagolt munkadíjakat. Ha AKARTUK is volna a munkát, tehát

mi kértük volna föl ezeket az állatokat, akkor is 200.000 Ft-tal vagyunk átvágva,

de mivel nem volt szükség a munkájukra, így 300.000 a veszteség,plusz az átverés,

csőbehúzás. Nem rossz órabér azért a kb.40 percért a megérkezésüktől a bankba

indulásig. Olyan csatorna pedig nincs, aminek 8.000 Ft lenne a folyómétere.

Megjegyzem a bank előtt igen kényelmetlenül érezték magukat, mert a tőszomszéd-

ságában van a kerületi rendőr kapitányság…

 

Bár én szigorlatoztam 30 éve pszichológiából, rá kellett jönnöm, hogy sehol nem

vagyok ezekhez a disznókhoz képest,  akik tökéletesen fölépített lélektani csapdával

húztak csőbe, bizonyára van benne gyakorlatuk elég .

 

 

Nem tudom, mennyit szánt még nekem a Jó Isten. Kellett az, hogy ezután a hátralevő életemet úgy éljem:- Ne közösködj cigánnyal, mert becsap,   kirabol !!!

Ez természetesen nem vonatkozik szeretett kollégáimra, barátaimra.

 

Küldjétek el mindenhová, hogy az emberek figyeljenek, legyenek résen, és ,ha

meglátják a LEC-828 f.rendszámú elől narancssárga,hátul fehér mikrobuszt,

jól gondolják meg, hogy szóba állnak-e velük   !!!

 

Tarnai Kiss László

énekművész, tanár

vezetőszerkesztő-műsorvezető

 

Magyar Rádió Zrt.
RENEK
H-1800 Budapest
Bródy Sándor u. 5-7
Tel.: 06 1 328 8302
Fax.: 06 1 328 7079
Mobil: 06 30 9 347 235

 

…………………………………………………………………………

Most pedig következzék egy válasz a levélre, amit ugyan nem én fogalmaztam, de megegyezik az én álláspontommal, tehát vállalom én is:

 

 

…………………………………………………………………………

Szia Laci!


Ha cigány, ha nem cigány, mióta rendelsz meg munkát (ereszpucolást, ablaktisztítást, parkett vixelést, akármit) az utcáról? 

És miért?

Balfasz vagy öregem, és eléggé rossz szájízt hagy maga után a leveledben olvasható néhány kitétel, pláne, hogy tiszteletbeli cigány vagy. A "nem az idén barnult le", "ezek az állatok" és a többi. 
Átvertek. Ez tény. S hogy éppenséggel cigányok? Ez is tény, de LÉNYEGES?

Ne a fővajdának, Önmagadnak tedd föl a kérdést: "...véleménye(d) szerint jót tesz-e ez az amúgy is ingatag magyar-cigány viszonynak és vajon milyen irányba tereli a már meglévő cigány-gyűlöletet?.."

Amúgy örülj, hogy van munkád, egészséged, és az is valami, ha van mit ellopni Tőled.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://birkanep.blog.hu/api/trackback/id/tr732011499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Molly 2010.05.17. 22:37:51

Jah, ez a Tarnay Kiss László nagyon gáz. :(
Van olyan, hogy valaki hülye. De miért érez kényszert arra, hogy még mindenkinek el is mesélje?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.05.18. 05:54:38

Pontosan erre mennek rá mindenféle nációbéli átvágós emberek, hogy felajánlanak valami olyant, amit látnak, hogy el kéne végezni. Nemcsak a gyerekeknek kell százszor elmondani, hogy ne álljanak szóba idegenekkel, hanem a felnőtteknek is, ezek szerint. Idős szüleimnek is elmesélem ezt a történetet, bár ők egyébként sem engednek be senki idegent, csak a nagyobb nyomaték kedvéért.

Moku Mulcumesk 2010.05.18. 20:02:47

Így jár aki cigányokkal leáll bratyizni egyáltalán. Amúgy ilyen Romániából átjött cigányok már évek óta járják az országot és erőszakosan keresgélnek a településeken "pácienseket", áldozatokat maguknak.
Részemről fel szoktam írni a rendszámukat és azonnal betelefonálok a "yardra". De zavartam el őket már személyesen az utcánkból is. (A rendőrök amúgy sem nagyon szakadnak bele a szolgálatba az ilyen telefonokra, bezzeg ha Magyar Gárdát mondanánk nekik!...) Viszont nem árt az óvatosság az embernek a saját háza előtt kiállva, mert a címünket megjegyzik egy esetleges bosszúhoz. A cigány már csak ilyen. Ezért tanácsos nem is szólni hozzájuk, az ablakból megfigyelve jelenteni a férgeket, vagy összefogással több ingatlantulaj együtt zavarja el őket.

Rabyn 2010.05.18. 22:41:13

Ilyenkor mindig azon gondolkodom, hogy nem tanította meg ezt az embert az anyja arra, hogy NEM ÁLLUNK SZÓBA IDEGENEKKEL??

HgGina 2010.05.21. 10:54:33

Nekem ezt a levelet egy bevezető kíséretében küldték el, amyel így kezdődik:
"Küldjétek el, ahová csak lehet !!!
Ne csak a hülyeségek kerüljék meg a Földet ötször-hatszor !
Tarnai Kiss László... (itt az elérhetőségei)"

Na így aztán éppen a hülyeség kerüli meg a Földet.
Amúgy egytértek, egy ilyen seggfej mi a túrót keres főmunkatársként a MR-ban? Az ilyen maximum ereszpucolónak mehet. Egyébként ez a "tiszteletbeli zenészvajda" meg "dörzsölt vagány" jelző tipikusan művészallűr, azok közül is az énekesek közt ragályos baromság. Mindegyik azt akarja mutogatni, hogy mekkora ász, milyen nagy ember, miközben egy 10 éves gyerek is úgy bekajáltat vele bármit, ahogy akar.
És ez az idióta még rá is tukmált a brazilokra 300 ropit? Meg is érdemli, amilyen primitív. Aki a lesült korpa közé keveredik, azt megeszik a barna disznók.
Most mehet panaszra az egyébként a cigók többsége által nem is elfogadott fővajdához.

2010.05.24. 15:49:44

És miből gondoljátok, hogy ő írta ezt a hoaxot? Az nem lehet, hogy valaki rosszindulatból/poénból stb. visszaélt a nevével és az adataival? Csak kérdezem...

egres47 2010.05.25. 12:28:17

Nem tudom, hogy valóban Tarnai Kiss László írta-e, vagy valaki más, de egy biztos, hogy azt nem értem, hogy rendszám alapján miért nem fordult az illető a rendőrséghez. Nekem már volt hasonló esetem,igaz csak kerítésen kívül maradtak, de azonnal jelentettem a kerületi kapitányságon és 10 percen belül elfogták a csapatot, akiket már régóta kőröztek. Ilyen esetben nics helye semmiféle mesének, itt tények vannak. Mellékesen megjegyzem, hogy az LEC-828 rendszámú fehér Ford Tranzit mikróbusz NINCS FORGALOMBAN. A nyílvántartásban néztem meg, a magyarorszag.hu oldalon.
Tarnai Kiss Lászlót meg kár bántani, az idősebb emberek magukból kiindúlva hisznek az emberekben. Pedig sajna lassan már csak magunkban bízhatunk! Ez van!

zolee75 2010.05.27. 10:51:03

Update

Ő írta, egy ismerősöm beszélt is vele, mert a szüleivel is hasonló módon próbálkoztak. Óvakodjon mindenki a hívatlanul ajánlkozó kis baráti társaságtól (bőrszíntől függetlenül).

BŐS 2010.05.28. 10:38:50

Tipikus hoax.

Strici birkaszerepben :)

Colour of silence (törölt) 2010.06.01. 22:19:41

Parázott, hogy elverik, inkább fizetett, most meg világgá kürtöli rendszámostól. Most nem fél, hogy visszamennek? Csak a rendszámra a google 101.000 találatot dobott ki. Hány helyre tolta fel ez a fax a baromságait. Köze nincs a cigányokhoz ennek a faszinak. Az, hogy ismer közülük tizet, az nem jelenti azt, hogy ismeri őket. Mert ha igazán ismerné, nem szopta volna be. Olyan szarul meg nem kereshet, ha otthon ad énekórát. Szerződés nélkül nincs üzlet, ehhez nem kell diploma. Arról nem beszélve, hogy ma minden engedélyköteles. Hogy állt volna a szája, ha az egyik lakónak beleáll a fejébe az egyik darab csatorna? Ez vagy kamu, vagy a faszi ilyen sötét.

figyeljmár 2010.06.05. 13:41:10

Kedves Olvasók / Hozzászólók!

Nincs baj a cigányokkal! Mi rontjuk el őket ! Ha ilyen megtörtént ami a fenti eresztisztításra vonatkozik egyértelmű, hogy megerősíti abban az így munkát keresőket, hogy már bocsánat hü...ét mindig fognak találni.

A pórul járt tulaj első tévedése volt , hogy beengedte őket pedig nem volt tervbe véve náluk az eresztisztítás. Második tévedése volt, hogy ha valaki nem korrekt munkát végez attól nem akarok további munkavégzést, hanem az általa okozott kárt inkább mással hozatom rendbe de NEM ővelük. Így nem történt volna meg az, hogy a bankból kivesz pénzt!Harmadik tévedés, hogy a rendőrség helyett a bankba ment. Végezetül ez egy ÖNISMERETI tanfolyamnak fogható fel. A szolgáltatást vagy kést , paplant stb.-t árulókhoz az illetőnek úgy kell hozzáállni, hogy azonnal az ellenkező irányba kell futni befogott füllel. Mert különben MEGDUMÁLJÁK!!! Ez már pszichológia--ő rábeszélhtő megdumálható!

figyeljmár 2010.06.05. 13:43:46

Hol van a bejegyzésem???

figyeljmár 2010.06.05. 13:45:39

OKé fent van .

Még annyit , hogy tisztelem aki leírta az esetet és így mindenkinek okulásul szolgálhat, persze őt kicikizhetik de én azt mondom köszönöm, hogy erőt vett magán és elmesélte az történetét!

MrAlex 2010.06.11. 16:26:19

Köszönet a tanár úrnak!Ezt az e-mailt én is megkaptam,szerencsére.Mai nap 12óra 30-kor,Veszprémben próbálkoztak a Juhar utcában,egy idős özvegy asszonynál(aki egyedül neveli a fogyatékos gyermekét)szerencsére nem kötött a néni velük boltot,mivel még 8 ezer forintja sem volt erre a csábító ajánlatra.(12ezerröl indultak)Ezért tovább mentek 4 házzal,ott próbálkoztak.Ekkor értem én a néni házához,aki elmesélte,hogy mi történt.8 ezerért lecserélték volna a csatornát újra,mert megmaradt nekik,egy építkezésről.Kérdeztem a nénit-Mondták,hogy 8ezer/Fm -Nem.Csak 8ezer.Felírtam a rendszámot LEC-828.Hazaértem,megnéztem azt a régi e.mailt.-Még jó,hogy ültem.Ők voltak!Ford tranzit színe elöl n.sárga hátul fehér (átlósan elvágva a közepén)Amivel kiegészíteném (még nem írta senki aki látta)TETŐ CSOMAGTARTÓN 2 DB ALU LÉTRA.Köszönet tanár úr.

paginavlady 2010.08.09. 07:27:27

Az eset rettenetes!
Amennyiben tényleg Tarnai Kiss LÁszlóval történt volna az eset, úgy annyi a válaszom, hogy VAN ISTEN !

Tarnai Kiss úr a Magyar Rádióban dolgozik és ugyanilyen módszereket alkalmaz (mint jó pszihológus!) a saját pecsenyéje sütögetésének érdekében.
A jó énekeseket kiszuperálja az általa szerkesztett műsorokból és a kevésbé jó énekeseket favorizálja. Igy ő maga lesz a legjobbnak HATÓ énekes a sok középszerű között!

Ez tisztességes talán?

Pedig ő nem is cigány!

paginavlady 2010.08.09. 18:25:28

Eltünt a kommentem!

Tarnai úr, csak nem maga tüntette el?
Magától még ez is kitellik.
süti beállítások módosítása