HTML

Birka nép

A birka nép istenére esküszünk, esküszünk, hogy mindig birka nép leszünk! Küldjetek történeteket a birkanep@lajt.hu-ra!

Friss topikok

  • Foldes Gazda: @uni1002: Így igaz . Velem megtörtént ,hogy a munkaadóm ukázára orosz katonai járművel kellet utaz... (2014.04.24. 17:52) Hagymaszárat a birkának!
  • elkeseredett.polgar: Szerencse, hogy legalább blogok szintjén ismerjük egymást, így egyszerűbb volt ennek a kis "oktatá... (2013.05.08. 22:10) A birka házhoz száll
  • zellerlevél: Több, mint három év eltelt a poszt megjelenésétől, és semmi sem történt? (2013.03.24. 20:36) A koponyahiányos birka és az Optimális Családtervezési Modell
  • Gáb-orom: Jól esett volna egy kis forrás. Azt hiszem innen vannak, nem? puafesztival.hu/ (2012.08.31. 22:21) A birka párzik
  • Reactor: Ne is. Még a végén érvelned kellene. (2012.07.07. 16:20) Büdös birka

Linkblog

Hosszú ünnep, rövid ünnep meg az euro

2009.08.29. 12:02 Strici

Most megint egy szép, kerekded, ámde terjedelmes történetet fogtok olvasni, cérnát elő, én is kibírtam.

Azzal kezdődött az egész, hogy még augusztus közepén megjelent a Metropol című újságban egy rövid közlemény, amely a Szociális és Munkaügyi Minisztériumra (SZMM) hivatkozott. Gondoltam, már csak megtudom, mi van a háttérben, fölhívtam hát a minisztérium sajtósait, majd emilezni kezdtünk:

2009. augusztus 25., 9 óra 28 perc, .1. emil oda:

Kedves Kollégák!

A gyors segítségeteket kérem.

Néhány nappal, még az ünnepek előtt jelent meg a Metropol című újságban, hogy nem lesznek olyan összevont hétvégék, mint a legutóbbi volt, mert
1. az EU-ban nem szokás;
2. mert elszámolási problémákat okoz.

Ebben az ügyben szeretnék okvetetlenkedni az általam Strici néven vezetett Birkanép című blog számára  - http://birkanep.blog.hu  -, két ok miatt:

1. Miért befolyásol bennünket, hogy mi a szokás az EU-ban? Hiszen a tagállamok egyenrangúak.
2. Mi okoz problémát az elszámolásban?  Régebben számítógép nélkül is meg tudták oldani a kérdést, a gépek rosszul vannak programozva?

Kérlek Titeket, kerítsetek szakember(eke)t számomra, akivel  részletesen dumizhatok vagy emilezhetünk.

Köszönöm:  (Itt a saját neven szerepelt, meg hogy Strici).

2009. augusztus 25., 9 óra 36 perc, .1. válaszemil:

Kedves (keresztnév)!

 Kérjük, hogy küldje át a cikk linkjét!

 Köszönettel:

 SZMM Sajtótitkárság

 

 2009. augusztus 25. 9 óra 41 perc, 2. emil:

 

Kedves Titkárság!

Megpróbáltam megkeresni a Metropol internetes változatában, de semmilyen keresőszóra nem jött elő. Metropolt meg én is úgy olvasok, mint bárki más: buszon, villamoson, HÉV-en, Metrón - aztán ott hagyom a jármű ülésén, hogy más is olvashassa.  De a "hosszú ünnepek" témával régebben is találkoztam, tehát a kérdéseim indokoltnak tűnnek.

Üdv: Strici

 

2009. augusztus 25. 9 óra 45 perc, 2. válaszemil:

Kedves (keresztnév!

 

A jogszabálytervezet szövegét innen töltheti le:

http://www.szmm.gov.hu/main.php?folderID=14118&articleID=41519&ctag=articlelist&iid=1

Szíves figyelmébe ajánlom a tervezet indoklását, amely választ ad az Ön

kérdéseire. További információt itt talál Pénzügyminisztérium honlapján:

http://www1.pm.gov.hu/web%5C%5Chome.nsf/portalarticles/99BF621CAD6446EFC125747F0041E2F4?OpenDocument

 

E két, bürokrata nyelven megfogalmazott irományból az első az érdekesebb,idézek néhány részt:

 

A Munka Törvénykönyve 125. §-ának  (5) bekezdése  alapján  a munkaidő-beosztásának  a munkaszüneti napok miatt  indokolt változtatását a  foglalkoztatáspolitikáért   felelős miniszter  évenként szabályozza.  E változtatás során vasárnap nem nyilvánítható munkanappá.

 A Nemzeti Euro-Koordinációs Bizottság (NEB) 2008 nyarán fogadta el a Nemzeti Átállási Tervet,  illetve  döntött  a  további  munkáltatokról,  melyet  a  Kormány  is  jóváhagyott. Ezek alapján  „a  társadalmi  partnerekkel  egyeztetve  át  kell  tekinteti  –  a  hazai  gyakorlat   európai fizetési  és elszámolási rendszerekkel történő harmonizációja érdekében – a nemzeti-  és egyéb ünnepek  kapcsán  a  munkaszüneti  napok  körüli  munkarend  meghatározásának   eddigi gyakorlatát.”  Az  indokolás  szerint  ugyanis  „hazánkban  a  pénzügyi  infrastruktúrák   euro-csatlakozásáig  rendezni szükséges a nemzeti és egyéb ünnepek kapcsán alkalmazott  központi  munkanap-áthelyezések  gyakorlatát.  A  fizetési  és  elszámolási  forgalom   szempontjából  elsősorban a munkanappá minősített szombatok  jelentenek problémát,  például a TARGET2-ben.

A kérdésnek – más szektorokra és a nemzetközi gyakorlatra  is kiterjedő – vizsgálata  folyamatban van. A  vizsgálat  eredményétől  és  az  euró  bevezetésének  időpontjától  függően  módosulhat  a munkanap  áthelyezések  jelenlegi  gyakorlata  a  jövőben.

Aki tudja közületek, mi a TARGET2, majd a kommentekben tegye föl a kezét!

Én mindenesetre írtam egy újabb emilt.

3. emil 2009.08.25. 9 óra 52 perc

Na most lettek IGAZÁN kérdéseim.

Gondoltam, hogy ez nem egyszerű történet, a megadott - és általam részben már ismert - források alapján mezei ember ezt meg nem érti. Tehát most még inkább kéne nekem szakember, aki mindenféle paragrafusok, targetek, stb.-k alapján elmeséli, miről is van szó. Írhatok persze marhaságokat is, de eddig pályafutásom során törekedtem ezek elkerülésére. Ha indokolt az áttérés, ha jó ez MINDEN dolgozónak, akkor nyilván nem kell sunnyogni, és lesz jelentkező.

Üdv: Strici

2009.08.25. 10 óra 5 perc 3. válaszemil

Kedves (keresztnév)!

 

A jogszabály előkészítéséért (azaz, hogy 2010-ben mikor legyen munkanap áthelyezés)   a Szociális és Munkaügyi Minisztérium felel. Mint a tervezet indoklásban olvashatja,   az uniós harmonizáció (azaz egyszerűsítve, hogy legyen-e munkanap áthelyezés   a továbbiakban) felelőse viszont már a Nemzeti Euro Koordinációs Bizottság (NEB),   amely szervezet tevékenységéhez segítségül tettem be a másik linket.

 A bizottság a Pénzügyminisztérium és a Magyar Nemzeti Bank hatókörében  működik,  így további elemző kérdéseivel kérem, hogy hozzájuk forduljon.

 Amennyiben további kérdése hozzánk is van, úgy kérem, írja meg.

 Üdvözlettel:

 SZMM Sajtótitkárság

 

Ezt követően mindhárom cég (SZMM, Pénzügyminisztérium, MNB) sajtósainak írtam egy köremilt   amelyben ismertettem az előzményeket, és kértem mindhárom cég  kértem a segítségüket.

 

 2009. augusztus 25. 10 óra 35, 4. emil (részlet)

 

Kedves kollégák a PM-ből, az MNB-ből, az SZMM-ből, bárhonnan: segítsetek megtalálni  azokat   az ember(eke)t, aki(k)  VÁLASZOL(NAK) a kérdésekre, és higgyétek el,  nekem piszkosul  mindegy,  hogy milyen minisztériumban,  melyik bizottságban stb. tevékenykedik(nek) az illető(k),    csak legyen már értelmes, közérthető, emberi válasz, különösen arra, hogy ez miért jó a népnek?

 

Erre az emilre – bár a visszaigazolások szerint nagyon sokan olvasták –  egyáltalán   nem kaptam választ.

 Már éppen meg akartam írni a dolgot Nektek a hallgatag sajtós birkákról, amikor ma reggel   azt hallom a rádióban, hogy az SZMM cáfolja a hosszú ünnepek eltörlését.  Ezért ismét levelezni kezdtem a minisztériummal:

 

2009. augusztus 29., 8 óra 29 perc 5. emil:

 

MOST MI VAN ???????????????????????????????????????????????
 Tisztelt Titkárság!
 Most hallottam a rádióban, hogy a tárca - nem más, nem az ENSZ,    nem valamiféle bizottság - nem tervez olyan törvényt, amely  megtiltaná  a munka-  és ünnepnapok áthelyezését.  Akkor milyen tervezetet küldtek át?   Ki is kinek és miért hazudik már megint?
SÜRGŐS választ kérek!
 Üdv: Strici

 

 2009. augusztus 29. 8 óra 35 perc 5. válaszemil:

 

Kedves (keresztnév)!

 

Kérem, tekintse át tegnap született közleményünket.    Ez pontosan azt tartalmazza, amiről korábban is beszéltünk.

 Üdvözlettel:

 SZMM Sajtótitkárság

 

Ímhol hát a közlemény néhány részlete:

 

S A J T Ó K Ö Z L E M É N Y

Minden alapot nélkülöz az a sajtóértesülés, amely szerint 2010-től megszűnnének a négynapos hétvégék. A Szociális és Munkaügyi Minisztérium nem tervez olyan rendeletet, amely tiltaná az ünnepek körüli munkanap áthelyezést.

A munkaszüneti napokat – január 1., március 15., május 1., augusztus 20., október 23., november 1., december 25. és 26. – a Munka Törvénykönyve tartalmazza. A munkaszüneti napok körüli munkarendet megállapító miniszteri rendelet – az Országos Érdekegyeztető Tanáccsal (OÉT) egyeztetve – minden évben aszerint állapít meg munkanap- és pihenőnapcserét, hogy a naptári évben milyen napra esik az adott munkaszüneti nap. Praktikus szempontok döntenek, hogy a munkaszüneti nap, valamint a pihenőnapnak tekintendő szombat és vasárnap  közé eső munkanapot indokolt-e „elcserélni” egy pihenőnapra. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a munkanap áthelyezése akkor indokolt, ha az ünnepnap keddre vagy csütörtökre esik.

(…)

A munkanap-áthelyezés rendjében változás csak az euro-zónához való csatlakozás – jelenleg nem tervezhető – időpontjában, csupán a kereskedelmi bankok működését érintően vetődött fel. Nekik ugyanis várhatóan át kell majd állni egy Európán belül egységes pénzügyi elszámolási rendszerre, amelynek következtében a bankok munkarendje összeütközésbe kerülhetne a munkanap áthelyezés magyar gyakorlatával. Döntés erről egyébként még nem született.

(…)

A témához tartozik az is, hogy a Magyar Demokrata Fórum törvénymódosítást kezdeményez annak érdekében, hogy ne vesszenek el a hétvégére eső ünnepnapok. Javaslatuk szerint, ha egy "pirosbetűs" ünnep hétvégére esik, akkor az előtte, vagy az utána lévő napot adják ki munkaszüneti napnak.

Amennyiben ebben az ügyben hivatalos megkeresés érkezik a Szociális és Munkaügyi Minisztériumhoz, úgy azt a tárca meg fogja vizsgálni. Egyébként az a gyakorlat, hogy a tárca a munkaidő szabályozására vonatkozó javaslatokról az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) megkérdezése után alakítja ki álláspontját.

SZMM Sajtótitkárság

Ezt követően volt még néhány emilváltás, telefon, anyázás, miegyéb, aminek hatására egyrészt kiderült, hogy az MNB honlapján van egy félig magyarul, félig angolul készített összeállítás a TARGET2-ről (köszönet az SZMM sajtósainak), másrészt sikerült egy illetékest, Hevesi Nórát is elérnem mobilon. Ő az MNB megbízott kommunikációs igazgatója. Noha jó hosszasan beszélgettünk, a lényege ennek az volt, hogy csupán felismertek egy problémát, de még nincs semmilyen döntés sem.

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://birkanep.blog.hu/api/trackback/id/tr851346021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.29. 12:04:53

Elnézést, blogmotor dolgozott, kitörölte az egészet, hozzászólásokkal együtt. Kettő volt.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.08.29. 12:25:10

Izgi. Én ma reggel csak azt olvastam valahol, hogy nem szűnnek meg a négynapos hétvégék, és jó magyar szokás szerint azt gondoltam, oké, akkor megszűnnek. :-))))))

váj mí 2009.08.29. 12:54:57

Na ha elszállt elszállt. Én meg azon értetlenkedtem, milyenazmár, hogy évente hétszer leáll teljes négy napra Magyarország? Ilyen jó a helyzet?

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.29. 13:07:16

@váj mí: Nem hétszer áll le négy napra, és ez nem ajándék, le kell dolgozni. Nem az egész ország áll le, kb. a munkahelyek fele. Amikor nem áll le - karácsony és szilveszter között - az annyit is ér. Ausztriában pl. hivatalosan nem áll le, én akkor voltam ott gyárlátogatni, nem mentek a szalagfok, mert már hozták a tervet. igen, a tőkés vállalat terv alapján müxik, jé.

váj mí 2009.08.29. 13:45:41

@Strici:
Jó, akkor nem hétszer, hanem háromszor vagy négyszer, ha éppen úgy esik az ünnep. Nem a számszerűségen van a lényeg, hanem azon, hogy egyáltalán megáll az élet napokra a munkahelyek felén.
Ahham, le kell dolgozni, mint ma is, úgy gondolod? Vagy be sem mennek, vagy de. Délig lábat lógatni.
Szóval, tényleg jól áll ez az ország, na. Mit sírtok? ;)
És, hogy én is mondjak egy példát. Romániában december elseje a nemzeti ünnep. Ha éppen hétköznapra esik, akkor szerencse, munkaszünet (az az egy nap, nem az utána következő x nap hétvégéig), ha hétvégre, akkor pech. Ortodox húsvét alkalmából egy munkaszüneti nap van. Húsvét hétfő. Pont nem előtte-utána "x" nap. Ugyanúgy a "magyar" húsvét alkalmából. Ha a két húsvét időpontja egybe esik, akkor ismét pech.
Nagyon meglepődtem, amikor Mo-n megéltem az első négynapos ünnepet, épp tavaly aug 20-a alkalmából, és azt láttam, hogy Budapest teljesen "meghalt". Jobbára a kocsmák voltak nyitva ;).

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.08.29. 13:54:01

@váj mí: még alkalmazott koromban október 23-a (és előtte november 7-e) volt kedvenc ünnepem, mert akkor mentünk "nyaralni". Igencsak nem szerettem, ha hétvégére, vagy szerdára esett. Minden más esetben ideális hosszú hétvége volt.

váj mí 2009.08.29. 14:17:12

@miriamele:
Én azt elhiszem, hogy alkalmazotti szempontból ez nagyon jó, sőt! :).
Csak azt nem értem, hogy megy a rinya, hogy mekkora szarban az ország, miközben ilyen több napos leállásokat enged magának, évente többször is. Különben Magyarország az élbolyban van EU-s szinten, Portugália, Belgium és Svédország között. Már ami a hivatalos munkaszüneti napok számát illeti ;)

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.29. 15:04:23

@váj mí: Nem érted, hogy nem áll le. Ott áll le, ahol mindegy. Mert bármikor behozható. Átlagos az ünnepnapok száma is. Íme, a lista:

www.miramare.hu/index.php?page=block/show&path=Pages/Other/Holidays

váj mí 2009.08.29. 15:07:58

@Strici:
Mint például a kereskedelem? (mínusz kocsmák). Na jó, ti országotok, ti tudjátok.
Ja, nem tudom ki szerkesztette azt az oldalt, amit linkként beszúrtál, de ha ismered, akkor szólj már neki légy szíves, hogy kurvagyorsan frissítse, mert pontatlan, elavult.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.08.29. 15:20:20

@váj mí: Rinya mindig megy, ha hideg van, ha meleg. Ha esik, ha nem. Ha dolgozni kell, ha ünnep van. :-)))))))Már csak ilyenek vagyunk. Szerintem, azért csináljuk, nehogy a a féltékeny istenek és szellemek elirigyeljék tőlünk, amink van. :-)))))

Lacibetyár 2009.08.29. 15:23:01

a szokásos viha a biliben történet. a híres-nevezetes metró című ablakpucoló papírújság "újságírója", felkaphatott egy olyan infót, hogy a kereskedelmi bankoknál ez a gyakorlat problémát okozhat, pl. egy kötött 1 munkanapos átutalás teljesítésénél, és a papírhoz méltó stílusban rittyentett köré egy mesét, hogy elolvassák az emberek. ez sikerült is, a strici fedőnevű "újságíró", a híres-nevezetes blog gazdája ráharapott, mint gyöngytyúk a takonyra és elkezdett oknyomozni, hogy tájékoztassa mind a 20 olvasóját az összeesküvésről. paraszt módon lehaverozva felteszi a kérdését, amire neki is elmondták a lassan, érthetően, mint a hülye gyereknek a választ, de még így is pörög rajta.
ha a válaszokat nem bírod értelmezni, minek akarsz "újságíróskodni"? ja a lányod szar oknyomozói meséit más nem közölné le?
csak a kereskedelmi bankok számára lényeges az egész, a pénzek átutalásánál betartandó határidők vannak, amelyik bank késik, az magyarázhatja utólag, hogy bocsika, de nálunk munkaszüneti nap volt, de majd jövő héten ledolgozzuk, nem érdekli aki a pénzt várja. a többi csak a "zújságírók" hozzáadott értéke. egy jövő évi munkanap összevonásokon előző év augusztusban rinyálni lég gyerekes dolog, dehát van akinek mindenre van ideje, ha nem akar dolgozni.

váj mí 2009.08.29. 15:37:52

@miriamele:
Húúúúhaaaaa ... akkor ez egy nagyon fasza hely! :D

Pukker 2009.08.29. 16:18:36

Strici
Ezúttal elhagyott az eszed vagy hülyébb vagy mint gondoltam. Metropol újság mi? Index mit ír? nem valami fidesz ármány?
Szóval amíg nincs rendes forrás, ahol kiderül mi a faszrol van szó konkrétan és nem valami megnem erősített izébizé sem cáfolni sem megerősíteni nem tudom buzigyerek köhög fel valami turhát.
Hátha nem azon fog felháborodni, amit gondolsz hanem azon ami valóban van.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.29. 16:40:42

@Pukker: Nem, nyugi. Itt valóban igazi problémáról van szó, az euro majdani bevezetésének részeként. Ezért is jelent meg sajtóközlemény, nemcsak nekem tűnt föl a vita, ami jól mutatja, hogy mindent végig kell gondolni.

Lacibetyár 2009.08.29. 17:28:19

@Strici: akor miért nem az igazi problémáról szól ez a poszt? ja, akkor jó szokásod ellenére nem lehetne lehazugozni vkit? tudom, tudom, mindenki hülye, csak te vagy propeller! valóban te egy hülye propeller vagy, aki csak mondja körbe, körbe a hülyeségeit!

Pukker 2009.08.29. 20:17:05

Strici
hatakkor tegyél be valami forrást, amiben az van amit te kutyázol.

Rabyn 2009.08.29. 23:51:45

Nos én augusztus 21.-én bizony meg tudtam venni mindent a boltban amit akartam mert nyitva volt. Szombati nyitva tartással. A kisboltok egyébként sem tartják az ünnepeket, a nagyüzemekben meg egy nap ide-oda mindegy.
Te lehet, hogy nem érzed, de akinek a hét 5 napján 6 napján robotolni kell a munkahelyén annak áldást jelentenek ezek a 4 napos hétvégék, akkor is ha után egy hatnapos hét jön.
De pl.: A reptéren, plázákban, külföldi tulajdonú cégeknél vagy ott ahol eleve külföldi ügyfelekkel dolgoznak nem áll meg az élet, mert máshol nem ünnep az aug 20, márc.15 és a többi nemzeti ünnepünk.

Az olaszoknál van szieszta idő, nálunk van négynapos hétvége. :)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2009.08.30. 06:39:07

@váj mí: Hát nem? Még négynapos hétvégénk is van! Hogy vágtuk volna le a füvet a szüleim gyümölcsösében, ha nem lett volna??? :-D

váj mí 2009.08.30. 13:42:07

@miriamele:
Ez bizony komoly érv a négynapos mellett ;). Éljenek a hosszú hétvégék! :D

Különben nekem semmi bajom vele, felőlem aztán, csak csodálkoztam. Mert megy ugye a rinya minden szinten (nemcsak a kisemberekén), ilyenkor meg belehúzni szokás ....

nyíregyházi betti 2009.08.30. 19:30:08

@Rabyn: Nekem nagyon rosszul teltek az ünnep körüli napok az áruházban. 19-én egy nagy (molyolós, tehát időigényes) munkát kellett volna teljesen egyedül elvégeznem. (Máskor 2-3 ember csinálja.) Nem sikerült. (20-án otthon végig ideges voltam emiatt.) 21-én beütött egy it. probléma, szaladgáltam, mint a mérgezett egér. Boldog voltam, hogy a szokásosnál jóval többen jöttek vásárolni, érdeklődni, ugyanakkor remegett a gyomrom mert nem tudtam a munkát 22-én sem befejezni, hiszen segítségre nem számíthattam.

Nagyon remélem, hogy miattam senki nem ment el üres kézzel vagy a kérdésére válasz nélkül, hiszen sok ember nem ér rá máskor alaposan szétnézni. 23-án vasárnap bementem a szabadnapomon mert féltem, hogy az el nem végzett munka miatt akár még egy hatósági bünti is beüthet.
24-én hétfőn kipihenve megérkezett a közvetlen főnököm, s "dicséretként" annyit mondott, hogy azért nem kell egy ilyen munkát négy napig csinálni. Azt észre sem vette, hogy a négyből az egyik a szabadnapom volt. Fel sem merült benne, hogy az ő feladata lett volna a munka megszervezése, ami ugyebár nem egyenlő azzal, hogy az osztályon egyedül hagyott beosztottat még le is barmoljuk, mert a körülmények ellenére mindent megtett azért, hogy menjen a bolt panaszkönyvbe írás nélkül.

Röhej, de a vásárlók jobban átlátták a helyzetet mint a vezetők. Senki nem szólt rám egy rossz szót sem, sőt volt aki megsajnált mert látta mit művelek a párás melegben, s kezembe nyomott egy jéghideg gyümölcslevet. Aztán lehúztam még három teljes,(11órás) műszakot, de már nem egyedül és sajna kisebb forgalom mellett.:-((((

De nincs semmi baj, mert így 27-én, egy optikailag rendbe hozott áruház várta a magas nagyfőnökség látogatását. Ez a legfontosabb.

A Tyne folyó déli partja 2009.08.31. 22:30:58

@Rabyn: a reptereken meg ilyen helyeken az ország saját nemzeti ünnepein se áll meg az élet...
itt pl. (Angliában) ma munkaszüneti nap volt (amúgy mindig hétfőn van, mindjárt leírom, miért, meg hogy).
de pl. buszok mennek vasárnapi menetrend szerint, a nagyobb boltok is nyitva vannak vasárnap szerint, a reptér, kocsma stb. meg nem zár be, mert olyan az üzlet jellege. meg amikor mozgássérülteket ápoltam, ott is dolgoztunk karácsonykor is, mivel ott magatehetetlen embereket láttunk el, és nekik karácsonykor is kellett pisilni, kakilni, enni, mosakodni, stb...

és a hétfői munkaszüneti nap miért van: itt eleve bank holidaynek hívják, azért, mert ez olyan nap, amikor a bankok zárva vannak, pedig amúgy nyitva lennének. és (gondolom azért, mert nem nagyon vannak történelmi ünnepeik), itt a karácsony és újév kivételével, az összeset hétfőre időzítették, hogy háromnapos hétvége legyen.
karácsonykor meg, ha az hétvégére esik, mint most fog, kapunk egy plusz napot (de ezt négy év ittlét után tudtam csak meg, mert ugye eddig folyamatos rendben dolgoztam, utána meg suliban, és karácsonykor amúgy is téli szünet volt.)
süti beállítások módosítása