HTML

Birka nép

A birka nép istenére esküszünk, esküszünk, hogy mindig birka nép leszünk! Küldjetek történeteket a birkanep@lajt.hu-ra!

Friss topikok

  • Foldes Gazda: @uni1002: Így igaz . Velem megtörtént ,hogy a munkaadóm ukázára orosz katonai járművel kellet utaz... (2014.04.24. 17:52) Hagymaszárat a birkának!
  • elkeseredett.polgar: Szerencse, hogy legalább blogok szintjén ismerjük egymást, így egyszerűbb volt ennek a kis "oktatá... (2013.05.08. 22:10) A birka házhoz száll
  • zellerlevél: Több, mint három év eltelt a poszt megjelenésétől, és semmi sem történt? (2013.03.24. 20:36) A koponyahiányos birka és az Optimális Családtervezési Modell
  • Gáb-orom: Jól esett volna egy kis forrás. Azt hiszem innen vannak, nem? puafesztival.hu/ (2012.08.31. 22:21) A birka párzik
  • Reactor: Ne is. Még a végén érvelned kellene. (2012.07.07. 16:20) Büdös birka

Linkblog

A birka elgondolkodik

2010.06.10. 09:11 Strici

Tegnap egy közüzemi szolgáltató ügyfélirodájában voltam. Hőség volt, az átlagos várakozási idő 2-3 óra. Sorszámot kaptam, láttam, hogy hosszabb távra kell berendezkednem. A váróterem és a rendelés – tehát ahol az érdemi ügyintézés folyik – fényérzékeny vezérléssel ellátott ajtóval van elválasztva, hogy a „betegek” ne zavarják a szerencsés bejutókkal történő eszmecserét.

A sorsukba többé-kevésbé csendesen belenyugvó várakozók hirtelen arra lettek figyelmesek, hogy egy házaspárt üvöltözve tuszkolnak ki a rendelőből. Pontosabban: a házaspár is üvöltözött, és még valaki is, aki a rendelőt volt hivatott képviselni.

Kérdeztem, mi történt? A házaspár előadta, hogy ők már három órája vártak, amikor sorra kerültek, és csak egy elmaradt, vitatott számlát próbáltak befizetni. Miután megállapodtak a fizetendő összegben, odaálltak a pénztárhoz. A pénztárnál nem volt sor, senki nem volt előttük. Mégis kikergették őket, mert a pénztárhoz újabb sorszámot kell húzni.

A tény hallatán alkalmi közösség jött létre, végre volt mivel elütni az időt, mindenki a rendszert szidta.  Világnézettől függött, hogy ki melyiket, de a szolgáltató kurva anyjának megítélésében nem volt vita.

Telt-múlt az idő, lassanként rám került volna a sor, ám a kijelző valahogy átugrott a sorszámomon. Mondtam a biztonsági őrnek, hogy kérem a Vásárlók könyvét, én itt büntiben vagyok, időm rengeteg, beírok. Az őr be is ment a rendelőbe, és át is adta a könyvet. Elolvastam a korábbi beírásokat, amelyek ugyanazokat a problémákat jelezték.

Én is beírtam a magamét, majd láttam, hogy már tucatnyi szerencsés előzött meg.  Ekkor – kezemben a könyvvel – bátran az ajtó elé álltam, a fényérzékelő engedelmeskedett, és a szentély kapuja kitárult. A nyolc ügyfélszolgálati hely közül négynél serénykedtek.

– Az a kérdésem, hogy miért vagyok kirekesztve?

– Hogyan merészelt bejönni ide hívás nélkül?

– Én kérdeztem előbb.

– Menjen ki innen azonnal!

Ekkor belépett a biztonsági őr is. Mondtam neki, hogy hozzám ne érjen, ha akar valamit, hívjon rendőrt.

– Vegye ki a kezéből a vásárlók könyvét! – parancsolt rá az őrre az iménti hang.

Nem részletezem tovább a dolgot, a biztonsági őrrel megállapodtunk, hogy én visszamegyek a váróterembe, és ott befejezem a regényt.

Kisvártatva sorra kerültem, az ügyintéző kedves és segítőkész volt. Amikor távoztam az épületből, még küldtem egy reménysugarat a pénztárhoz várakozók felé.

Elgondolkodtam. Ha bepanaszolom a kiabálós nőt, kirúgják őt ugyan, de attól nem lesz rövidebb a várakozási idő. Legfeljebb egy másik nő idegei is tönkre fognak menni, és így tovább.

Ti mit tennétek, birkák?

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://birkanep.blog.hu/api/trackback/id/tr682070870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flea 2010.06.10. 14:02:41

Azért a "vegye ki a kezéből a vásárlók könyvét", az nem fogható az idegekre. Meg egyébként semmi sem fogható az idegekre olyan helyen, ahol nyilvánvalóan úgy van kialakítva a munkarend, hogy az ügyintézőknek legyen minden kényelmes (ld. elégtelen létszám, elfogadhatatlan várakozási idők), az ügyfelekre való legcsekélyebb tekintet nélkül.

Ráadásul, mint mondod, az az ügyintéző, akihez kerültél, kedves volt és segítőkész. (Bár az nem derül ki, hogy kompetens is volt-e.)

Úgyhogy a kiabálós nő kirúgása hasznos fejlemény lenne.

Ha nincs igazam, és tényleg a dolgozók idegeire megy a munkarend meg a légkör, akkor igazából az irodavezető kirúgása lenne a tuti, de a kiabálós kirúgása ez esetben is kívánatos. (Sakkban is a királynak akarsz mattot adni, de ettől egyáltalán nem függetlenül a parasztokat is sokszor le kell ütni.)

Mellesleg egyáltalán nem biztos, hogy kirúgják, ha panaszkodsz, sőt éppenséggel az sem, hogy bármi is történik...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.06.10. 17:13:58

én rájukgyújtanám az irodát.

Rabyn 2010.06.11. 11:53:35

Ügyintézni én már eleve könyvvel megyek, a múltkor ki is olvastam egy 120 oldalast:)
Azt nem írtad, hogy hogy kerültél sorra ha átugrották a sorszámodat.
süti beállítások módosítása