HTML

Birka nép

A birka nép istenére esküszünk, esküszünk, hogy mindig birka nép leszünk! Küldjetek történeteket a birkanep@lajt.hu-ra!

Friss topikok

  • Foldes Gazda: @uni1002: Így igaz . Velem megtörtént ,hogy a munkaadóm ukázára orosz katonai járművel kellet utaz... (2014.04.24. 17:52) Hagymaszárat a birkának!
  • elkeseredett.polgar: Szerencse, hogy legalább blogok szintjén ismerjük egymást, így egyszerűbb volt ennek a kis "oktatá... (2013.05.08. 22:10) A birka házhoz száll
  • zellerlevél: Több, mint három év eltelt a poszt megjelenésétől, és semmi sem történt? (2013.03.24. 20:36) A koponyahiányos birka és az Optimális Családtervezési Modell
  • Gáb-orom: Jól esett volna egy kis forrás. Azt hiszem innen vannak, nem? puafesztival.hu/ (2012.08.31. 22:21) A birka párzik
  • Reactor: Ne is. Még a végén érvelned kellene. (2012.07.07. 16:20) Büdös birka

Linkblog

A kevés birka

2010.08.30. 22:26 Strici

Kevés vagy. Mert még fiatal vagy, és tapasztalatlan.

Kevés vagy. Mert már idős vagy, és nincs nyelvvizsgád.

Kevés vagy. Mert nem vagy szép, és hiába vagy okos és kedves, nem kellesz senkinek.

Kevés vagy. Mert szép vagy, és mert nem hiszik el rólad, hogy okos és kedves is vagy, nem kellesz senkinek.

Kevés vagy. Mert egyéniség vagy, aki nehezen alkalmazkodik, öntörvényű.

Kevés vagy. Mert belesimulsz az átlagba, nincs semmi izgalmas benned.

Kevés vagy. Mert nem szeret senki, és a szeretetlenség egy idő után szerethetetlenné tesz téged.

Kevés vagy. Mert nem tudsz szeretni senkit, és nincs senki, aki megtanítana, hogyan lehet szeretni.

Kevés vagy. Mert akit szerettél, keresett mást.

Kevés vagy. Mert aki szeretett téged, a helyett kerestél mást, de nem találtál senkit.

Kevés vagy. Mert munkanélküli lettél, és senki nem hiszi, hogy dolgozni akarsz.

Kevés vagy. Mert egyre többet dolgozol ugyan, de mindig elégedetlenek a teljesítményeddel.

Kevés vagy. Mert szegény vagy, és hiába kapnál végre munkát távol a lakóhelyedtől, nincs miből kifizetni az első háromhónapnyi albérleti díjat.

Kevés vagy. Mert gazdag vagy, mégis üres az életed.

Kevés vagy. Mert szerényen élsz, nem tudsz eldicsekedni a cuccaiddal.

Kevés vagy. Mert életedben egyszer nagyon szerettél volna egy pici kis luxust, ezért hitelt vettél föl, s most földönfutóvá tesznek, ráadásul ujjal mutogatnak rád, hogy milyen felelőtlen voltál.

Kevés vagy. Mert nem luxuscikkre vettél föl hitelt, hanem lakásra, s most földönfutóvá tesznek, ráadásul ujjal mutogatnak rád, hogy milyen felelőtlen voltál.

Kevés vagy. Mert sok gyermeked van, nem lehet rád számítani.

Kevés vagy. Mert nincs gyereked, de majd lesz, tehát nem lehet rád számítani.

Kevés vagy. Mert egyedül vagy, és felőröl a magány.

Kevés vagy. Mert családod van, és felőröl a sok teendő.

Kevés vagy. Mert ábrándozol valamiről, amit soha nem fogsz elérni.

Kevés vagy. Mert már álmaid sincsenek.

Kevés vagy. Mert minek létezel, ha nem vagy jó semmire?

Kevés vagy. Mert már nem létezel, és ezt észre se vette senki.

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://birkanep.blog.hu/api/trackback/id/tr672260191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MPL firstlady 2010.08.31. 11:51:36

ezeket, ha nem is mindegyiket, talán mások állíthatják rólad.

kérdés: elhiszed?

egyébként te mit gondolsz magadról?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.08.31. 13:28:41

Persze, ez mind igaz, ha a mások véleményére alapozzuk a saját önképünket. Csak nem arra kéne, mert roppant kiábrándító. Azt oda kellett volna írnod a végére, hogy mégsem vagy kevés, ha tudod magadról, hogy értékes vagy.

Rabyn 2010.08.31. 14:54:42

Érdekes, én nem érzem magam kevésnek, pedig:
öntörvényű vagyok
fiatal s tapasztalatlan
nincs nyelvvizsgám
mert csóró vagyok
jah és vannak álmaim..

Valamit elcsesztem asszem:DD

A Tyne folyó déli partja 2010.08.31. 20:46:20

@Rabyn: én se érzem magam annak, de ez nem is arról szól. hanem arról, amit mpl lady mondott, ezt mondják rólad (meg mindenkiről) mások.

konkrétan magasról teszek rá, hogy ki mit gondol.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.08.31. 20:49:41

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Én is, és mindjárt jön Lac1 és megmagyarázza, hogy miért nem úgy van. :-)))))))))))

kisa 2010.09.01. 06:57:14

@miriamele: Az önkép kialakulásában a környezet IS jelentős szerepet játszik. Ha a külvilágtól folyamatosan olyan jelzéseket kapsz, hogy kevés vagy, akkor előbb-utóbb tényleg kevésnek érzed magad. Jó neked, hogy még nem voltál ilyen helyzetben.
Amúgy szerintem Strici nagyon szépen csokorba gyűjtötte, hogy kiket tekint ma a világ úgy általában lúzernek. Engem megrázott.

mothe 2010.09.01. 08:04:30

a világ senkit se tekint lúzernek. a nap mindekire egyformán süt. az előjelet mi magunk tesszük a dolgok elé.

aki kevésnek vagy lúzernek érzi magát, eltévedt. kérjen segítséget. minden gödörből ki lehet mászni, és senki sem gondolhatja komolyan, hogy egyedül, segítség nélkül értékesebb, mint segítséggel.

ha ennyire sötéten látod a világot, keress egy pszichológust. nem fogod megbánni.

kisa 2010.09.01. 09:41:27

Most éppenpont nem süt.
Amúgy a világ mindenkit lúzernek tekint - na, jó, nem a világ, csak egy tetemes része -, aki valamiért nem olyan, mint a trendek. Tehát a strici által felsoroltakat, valamint a kövéreket, a soványakat, a betegeket, ésatöbbiket.
Szerinted miért van divat? Miért vesznek egyesek egyre nagyobb és drágább autókat, mobilokat, egyéb ketyeréket? Miért cserélik le a bútort, férjet, feleséget? Mert már nem divatos. És ha nem vagy divatos, azaz trendi, akkor lúzer vagy. És a sok lúzer jól eltartja a blikk-szerű lapokat, mert legalább a "világ" szerint nemlúzerekből akar jólinformált lenni.
Attól még érezheted magad jól a bőrödben, ha elfogadod, hogy MÁS vagy.
Én elfogadtam - bár lehet, hogy bejátszik a kognitív disszonancia is -, de sokan nem képesek rá.

Szakaly Gyorgy · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2010.09.01. 12:37:59

@Rabyn: Nem, ez inkább születési rendellenesség.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.09.01. 14:08:11

@kisa: Mivel az életem első húsz évében azt hallgattam, hogy tökéletes lennék, ha... és itt most végtelen felsorolás kezdődik feltételekből., rájöttem, hogy nem lehet mindenkinek a kedvében járni. A következő 20+ban fütyülök arra, hogy ki mit mond.
Mindenki "más" valamiben, teszem hozzá hála Istennek, mert milyen unalmas lenne a világ enélkül.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.09.01. 14:10:17

@kisa: A divat a pazarlás generálása, tisztán üzleti érdekből.

kisa 2010.09.01. 16:09:28

@miriamele: Persze, de ez semmennyire nem mond ellent annak, amit írtam.

Igaziatommaki2 2010.09.01. 19:03:26

Strici...már megint világvégehangulatod van! Ne tedd ezt!

Kisa-nak igaza van. Van egy énkép, amit mindenki saját magáról alakít ki és egy kép,amit a könyezetünk alakít ki rólunk. Amellett van egy eszménykép, amihez szeretnénk hasonlítani,ha ezek között mély a szakadék, az frusztrációhoz vezet.

Egyébként hiába gondolja vki, h ő szép, kedves, jóságos..stb., ha pl. már 3 éve nincs társa.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.01. 19:28:12

@kisa: egy ideig. aztán ifjú, lázadó felnőtt leszel, és rájössz, hogy ugyan, miért is kéne megfelelnem bárkinek is? pláne egy vadidegennek? én is azt hallgattam egész gyerekkoromban, hogy én miért nem vagyok olyan, mint X. Y, mert ő milyen mosolygós/kedvesen bájcseveg a szomszéd nénikkel/ügyesen süt-főz, pedig még csak tízéves/késsel-villával eszi a palancsitát is, bezzeg mi csak paraszt módjára kézzel/beszél ám felsőfokon németül, németszakos egyetemista!

ez mind igaz példa volt, hogy a bájcsevegő, a palacsintát késsel-villával evők és a házitündér kislány a suliban bukdácsoltak, én meg a legjobbak közt voltam pl. sose merült fel. de miért nem vagyok olyan, mint ők. a bezzeg németszakosnál se, hogy én meg angolszakos vagyok, ergo pont ugyanazt végzem pepitában, és még németül se adnak el.
ebből már eleve az jön ki, hogy egy idő után a franc se akar megfelelni, minek. úgyse jó semmi, amit csinálok. aztán bekerültem egy olyan társaságba, ahol mindenki leszarta mások véleményét, mertek olyanok lenni, amilyenek voltak, na, az jó volt. azóta főleg leszarom, ki mit gondol...

@miriamele: aha:) őt is leszarom. a véleményét:)

A Tyne folyó déli partja 2010.09.01. 19:30:23

@Igaziatommaki2: attól még lehet az. miért, szerinted csak a csúnyák és a rosszindulatúak lehetnek egyedül? nem mindenkinek felel ám meg az, hogy azért legyen mellette valaki, hogy legyen, hogy ne szólják meg...már megint...sőt, kapaszkodj meg: van, aki egyedül is nagyon is jól tudja érezni magát.

kisa 2010.09.01. 20:47:16

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Igen. Ifjú, lázadó felnőtt leszel, és a végén meg konformista vén trotty. Nagyjából ez a világ folyása. És ifjú lázadóként te is akarsz barbiebabát, mert a barátnődnek van, te is melíroztatod a hajad, mert az most divat, te is patacipőben jársz, ha a bokád törik is ki, mert most mindenkinek olyan van (avagy kizárólag blahnik cipőt hordasz).És persze lázadsz minden ellen, és olyan társaságot keresel, akik szintén lázadnak. Aztán telnek múlnak az évek, és hirtelen azon kapod magad, leszarod ugyan, mit gondolnak rólad, de mégis kosztümöt veszel a munkahelyre, nem farmert toppal, nem borítod rá az asztalt a főnöködre, pedig szeretné, és a lázadó barátaiddal együtt szidjátok a mai fiatalokat. (Vagy arra ébredsz, hogy EP-képviselő vagy, mint Kohn-Bendit)
Szóval lehet mondani, hogy leszarom, mit gondol rólam a világ, de ezt csak nagyon kevesen tudják/merik igazán megtenni. Őket hívja aztán a világ csudabogaraknak - jó esetben -, egyébként meg bolondnak, ketyósnak nézik őket többnyire.
Vagy ők azok, akik elvonulnak tanyára, buddhista közösségbe, akárhova.
Mivel pedig az ember többnyire társaslény, nagyon-nagyon kevesen vannak. akik egyedül TÉNYLEG jól érzik magukat. A szingliség is divat, amikor valaki erényt próbál kovácsolni egy hátrányból.

kisa 2010.09.01. 20:48:25

@kisa: JA, és persze nem konkrétan rólad beszéltem, a második személy csak amolyan általánosítás-féle.

kisa 2010.09.01. 20:52:12

@Igaziatommaki2: Pontosan. Vagy hiába tudod, hogy jó vagy valamiben, ha senki nem kíváncsi rá.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.01. 20:57:11

@kisa: nem nyert. nem akarok semmit azért, mert a másiknak van, és nem teszek semmit azért, mert a másik teszi. vagy éppen nem teszi. azt teszem, ami nekem jó, amit ÉN akarok, nem azt, amit a reklámok, a környezet, stb. rám akar erőszakolni, hogy az nekem jó.
amúgy: Barbibabám sosem volt. patacipőben sem jártam soha. cipőt olyat veszek, ami méret, és megfelel, attó függ, milyen alkalomra. márkát szintén leszarom.
melír se volt a hajamban soha, feketére festettem mndig is, akkor is, mikor az első festés után kb. mindenki azt kérdezte, hogy "de miért nem vörösre?", valamint "neked a vörösesfekete is jólállnak" (akkor vörösmánia volt.
a munkahelyi viselet, és hogy ott hogy viselkedek, megint csak nem tartozik ide. nem erről van szó ugyanis. hanem arról, hogy nem dőlök be annak, hogy én attól kevesebb leszek, mert nincs x dolgom, nem hallgatok/nézek/olvasok olyat, amit rám akarnak erőszakolni, mert attól leszek menő, attól néznek fel rám.

és bizony van, aki egyedül jólérzi magát, én az oviban pl. elvonultam egy sarokba...el is vittek a pszichológushoz, nézzen már meg, nem vagyok-e autista. de csak azt állapította meg, hogy semmi bajom, jól eljátszom magammal.
olyan meg pláne van, aki jobban érzi magát egyedül, mint egy olyan társsal, aki azért van neki, hogy legyen, hogy ne legyen egyedül. na, ezért nem érdemes.

kisa 2010.09.01. 21:04:45

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Írtam volt, hogy az E/2 nem rólad szól...

A Tyne folyó déli partja 2010.09.02. 19:20:02

tudom. de a lényeg a lényeg marad: hogy sose csináltam semmit azért, mert a másik is csinálta/nem csinálta, sose akartam/vettem dolgokat azért, mert X-nek volt.

amúgy, Miriamele, figyeled, mennyire félreérti mindenki? itt is, meg a másik blogban is, mikor erről beszéltünk. mindjárt azt hiszik, hogy ha nem érdekel, mit szólnak az emberek, akkor az azt jelenti, hogy hangoskodunk az utcán, zavarjuk a többi embert, szakadtan járunk kiöltözős munkahelyre. Nem, nem ez a lényege. hanem az, hogy mi tudjuk, hogy nem leszünk kevesebbek azért, mert nem felelünk meg a reklámoknak, meg annak a közvélekedésnek, hogy ilyennek kell lenni, ezt kell csinálni.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.02. 19:53:02

ja, és a társaságban, meg az egészben sem a lázadás a lényeg. hanem, hogy nem hisszük el azokat, amiket a Strici fent írt...és nem nézte le senki a másikat, mert az alacsonyabb/magasabb végzettségű volt, nem érdekelt senkit, hogy kin milyen ruha van, kinek mije van.

nyíregyházi betti 2010.09.02. 22:46:04

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Olyan jó ezt olvasni. Már kezdtem azt hinni, hogy ez már csak az én ifjúkori emlékeimben létezik.

nyíregyházi betti 2010.09.02. 22:53:06

hahóóóóóóó hozzászólás.....

kisa 2010.09.03. 06:46:10

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Szerintem meg pont igaza van stricinek: Attól, hogy 40x évesen Te nem érzed magad öregnek, még nem lesz munkád. Az, hogy 3x gyereked van, szintén nem könnyíti meg az életedet pl. egy étteremben vagy akárhol. Strici alapvetően olyan dolgokról ír, amik nem a Te döntéseid (vagy ha azok is, már múlt idő, és nem tudsz változtatni rajta), amikre lehetsz büszke vagy csak elfogadhatod, hogy ez van, de a társadalom egy nagy része megbélyegez miattuk.
És hiába tudod te konkrétan magadról, meg esetleg a közvetlen környezeted rólad, hogy nem vagy kevesebb, ez az össztársadalmi megítélésen nem változtat. Amiket strici egy csokorba gyűjtött, hogy miért lehetsz kevés, azt az "előítélet" szóval lehet összefoglalni, és sajnos ez az ország tele van előítéletekkel a fentiekkel szemben. Ettől te még nyugodtan függetlenítheted magad, akár a divat, akár egyéb vonatkozásban, az előítélet megmarad. Ahogy az is előítélet, hogy ha azt írod, hogy leszarod mások véleményét, akkor mások finoman szólva is deviánsnak fognak gondolni.

flea 2010.09.03. 12:30:33

@kisa: szerintem a társadalomnak van egy jelentős része, ami a posztban írottak miatt nem fog megbélyegezni. A társadalom többi része meg igazán nem érdemes arra, hogy figyelembe vedd a véleményét. És ha ezt már én is így gondolom, szerinted Animacs mekkora ívben szarja le őket? ;)

kisa 2010.09.03. 15:06:23

@flea: Bakker, ha pl. nem kapsz állást - mert a társadalom többi része, amelyik nem érdemes arra, hogy figyelembe vedd a véleményét, éppenpont esetleg a leendő munkaadód -, akkor mégiscsak igaza van stricinek. És leszarhatod nagy ívben az ő véleményüket, attól még munkád nem lesz. Olyan nehéz ezt megérteni?

kisa 2010.09.03. 15:15:10

És pont ezért nem értem Animacsot, aki rendszeresen olvassa a Munkahelyi Terror-on a rémtörténeteket, hogy miért hirdeti oly büszkén, hogy leszarja. Vannak szituációk, amikor nem szarhatod le. Igaz, változtatni se tudsz rajta, esetleg csak bosszankodni.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.03. 19:20:37

@kisa: nyugodtan gondoljanak. pont ez a lényeg, hgoy nem fog érdekelni, hogy annak gondolnak...

A Tyne folyó déli partja 2010.09.03. 19:21:23

@kisa: olvasd már el az előzőt...te marhára nem érted továbbra se, hogy miről beszélünk itt.

kisa 2010.09.03. 20:15:57

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Akkor ezek szerint egyikünk se érti, hogy miről beszél a másik. Csak majd akkor is jusson eszedbe a leszarás, amikor pl. munkát keresel, és nem kapsz, mert fiatal vagy, öreg vagy, gyerekes vagy, gyerektelen vagy, nem vagy elég reprezantív ésatöbbi. Mert szerintem strici meg én valami ilyesmiről beszélünk.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.03. 20:34:55

@kisa: strici listáján egy csomó olyan dolog szerepel ( a legtöbb), aminek köze nincs a munkához...

kisa 2010.09.03. 21:12:40

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Konkrétan 25-ből 10-nek van köze, és én most éppenpont arról beszéltem.
A többit tényleg le lehet szarni, ha nagyon akarod. pl. ezeket:
"Kevés vagy. Mert akit szerettél, keresett mást.

Kevés vagy. Mert aki szeretett téged, a helyett kerestél mást, de nem találtál senkit." Nyilván vannak emberek, akiknek soha semmi gondot nem okozott, ha elhagyták őket, vagy egy bizonyos időn túl nem találtak senkit, és büszkén vállalják a szingli létet, de szerintem a többségre ez nem igaz.
De mégegyszer hangsúlyozom: mindenki azt szar le, amit akar, te is, csaképpen attól még lehetsz mások szemében "megbélyegzett". Ha magasról teszel rá, akkor is kibeszélnek, mert szingli vagy, mert elváltál, mert sok gyereked van, mert nincs gyereked: bármiért.
És igazából végtelen számú a lehetőségek sora, ami miatt bárki kevésnek érezheti magát, ha van rá affinitása. És ugyanígy persze az szinte összes, strici által vázolt opciót lehet büszkén vállalni: tedd csak be a kevés helyére a király vagy-ot.

flea 2010.09.03. 21:46:01

@kisa: olyan helyen, ahol az életkorom vagy a családi helyzetem miatt nem vesznek fel, egyébként sem dolgoznék, tehát veszteség nélkül leszarhatom. És ha mindenki így gondolkodna, az ilyen helyeken senki sem dolgozna, és csak értelmesebb hozzáállással rendelkező munkahelyek meg főnökök maradnának (ill. vennék át az efféle megbélyegzők helyét). Ezért az az érvelés sem áll meg, hogy "nincs választásom, muszáj eladnom a lelkemet". Azt persze elismerem, hogy van, akinek könnyebb "keménykedni", mert belátható időn belül így is, úgy is talál normális munkahelyet, ha akar...

kisa 2010.09.03. 21:53:07

@flea: Hát, érintett vagyok a témában, és hidd el, van olyan szitu, amikor az ember a lelkét is eladná egy - akár minimálbér környéki - fizetésért. Már persze, ha kéne valakinek. Ezért IS érzem igaznak, amit strici írt.
Ja, és persze a furmányosabb helyeken ki se derül, hogy miért nem téged hívtak be/vettek fel. Csak esetleg sejtheted.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.04. 11:57:36

@kisa: na és akkor mi van, ha kibeszélnek? épp azt mondom, leszarom. a másik meg: aki lenéz akármiért, és kibeszél, azzal már miért kéne barátkoznom? nem barátkozom vele, aztán jól van, ennyi.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.09.04. 18:10:39

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): ja, csak most értem ide, de úgy látszik ketten vagyunk egy klubban.:-)))))))

Strici · http://birkanep.blog.hu 2010.09.04. 20:23:50

@miriamele: Mit tennél akkor, ha azt mondanák: vagy lelőnek, vagy megteszed, amit különben leszarnál? És a nyomaték kedvéért a fejedhez nyomják a pisztoly csövét.

MPL firstlady 2010.09.04. 20:57:35

@Strici:

már megint túlzásokba esel életem.

az ember lánya/fia általában félti a kis tyúkszaros életét, ez nyilvánvaló.

kies honunkban azért nem gyakori, hogy ez történik vele.

ha érdekel a véleményem - ha nem akkor is -, csatlakozom a klubhoz, mert sajnos fennen hirdetem magamról, hogy a leszarom kategória mit gondolnak mások.

van olyan helyzet amikor elgondolkodtat a visszajelzés (már amit a szép kis pofikámba kapok). ezek általában a családomtól, igaz barátaimtól vagy attól jön, akit nagyon szeretek.

mégis talán néhány hete nagy valószínűséggel magamra vettem valamit amit lehet nem is kellett volna. (nem az előzőekben felsoroltaktól jött)

magamba szálltam, de úgy, hogy bőgtem mint egy fürdőskurva, mert nem éreztem egyáltalán, hogy ott abban a helyzetben engem tényleg úgy láttak mások, szerintem én nem úgy viselkedtem. és még önkritikám is van, tehát tényleg mélyen érintett.

szóval:

én magam el tudom dönteni, hogy az most nekem fontos vagy nem, érdekel vagy nem. ha bőgésig gondolkodom rajta, akkor is jutok valamire.

jutottam.

leszartam:)

tehát

ne sarkíts ennyire.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.04. 22:08:32

@Strici: ne túlozz már megint. akkor alkalmazkodnék igen, mint ahogy még a munkahelyi ruházati előíráshoz is. sőt, színházba se megyek farmerben. de te igazán tudhatnád, hogy miről is beszélünk itt...

A Tyne folyó déli partja 2010.09.04. 22:18:17

amúgy, egy csomó ember nem is foglalkozik ilyen marhasággal, hgoy akármiért megszólja a másikat. én inkább úgy vettem észre, hogy az szokott félni ettől, akinek szintén szokása megszólni..
pl. anno a volt barátom (akkor még nem volt az) szervezett egy magyartalálkozót, egy étterembe, kajával. na most, én utálom az ilyen társas étkezésest, viszont a találkozókat nagyon is szeretem. ezért mondtam neki, hogy én szívesen elmegyek, de nem kérek kaját, beszélgetni megyek. mire ő: de hát akkor mit fognak szólni? mondtam, nem érdekel. nem tetszett neki, mondott ilyen-olyan kifogást, mondtam nem baj, akkor se kell kaja, max. kiegyezhetünk a desszertben. morgott, de nem érdekelt. elmentem, nem ettem, csak a somlói galuskát, senki nem szólt meg érte (vadidegenek voltak addig a legtöbben). rácsodálkoztak, aztán elkönyvelték, hogy csak desszertet eszem, kész.
vagy ugyanez, mikor valaki közli, hogy milyen már, hogy nem iszom alkoholt, pedig mindenki más igen. juj, mit fognak szólni. tojok rá, ha megszólnak érte, azokat töröltem a barátság-listámról. amúgy is, szégyen, hogy most, jóval 30-on felül tudom meg, hogy ezért lenéznek, a huszas éveimet úgy töltöttem el, hogy senkit nem érdekelt, hogy üditőzöm (vagy azt se) a kocsmában, ahol mindenki piál. de majd szólok nekik,hogy meg kellett volna szólniuk.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.04. 22:32:21

@MPL firstlady: erről az jut eszembe, mikor az egyik haverom azzal jött, hogy az ő egyik ismerőse szerint (akit én sose láttam) béna az a ruha, ami rajtam van egy képen. meg különben is, rossz ez a kép, nem jól áll a ruha/haj, stb. rossz az ízlésem, stb. stb.

mondtam neki, hogy ugyan mesélje már el nekem, hogy miért is kéne foglalkoznom egy számomra vadidegen véleményével...
slusszpoén: ez pont egy olyan srác, aki szintén leszarja, hogy mások mit gondolnak...akkor nekem miért kéne törődni vele, főleg vadidegenek véleményével?

MPL firstlady 2010.09.04. 22:42:45

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

nem volt vadidegen.
nem magyaráznám, miért akadtam ki, hosszú lenne elmesélni, a lényeg az, hogy akinek a véleménye viszont számít (egyike azoknak akit szeretek), elmondta a véleményét, ami megegyezett azzal, amit tkp én is gondoltam erről az egészről, de nem voltam teljesen biztos benne.

nem vagyok mindig egy vaslady, egy rendíthetetlen kőszikla azért én sem:)))
érző női lélek lakozik bennem néha:D

Strici · http://birkanep.blog.hu 2010.09.05. 07:31:30

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Azt gondolom, hogy akkor tényleg nem érted, hogy miről szól a poszt. Kénytelen vagyok elmagyarázni. Például arról, hogy a magyarországi kisgyerekek közül azokat, akik cigányok, igen nagy arányban csak felzárkóztató (gyépé) iskolába veszik föl. Mert cigányok, és a többség szülei nem hajlandók a gyerekeiket összeengedni velük. Mert a cigány gyerekeket értéktelennek önmaguknál kevesebbnek tartják. Persze, szard le ezt is!

A Tyne folyó déli partja 2010.09.05. 12:47:28

@Strici: én csak a saját magam dolgáról beszélek. és gyerekkoromban még én is igyekeztem megfelelni, meg elhinni, hogy kevesebb vagyok x.y-nál mert ő szebben rajzol/énekel/késsel-villával eszi a palacsintát/bűbájoskodik a nénikkel
. miután nem sikerült mindenkinek (naná), döntöttem úgy, hgoy leszarom.
szerintem te is leszarod, mellesleg...

A Tyne folyó déli partja 2010.09.05. 12:49:38

@Strici: ráadásul, a listán, amit írtál sok dolognak ehhez pl. semmi köze.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.09.05. 19:51:46

@Strici: Fejéhez nyomnék egy cső kukoricát. :-)))))
Fogalmam sincs. Nem voltam ilyen helyzetben, soha nem láttam fegyvert közelről. Távolról is csak Izraelben. Rosszul is éreztem magam attól, hogy emberek géppisztollyal mászkálnak, és nem a tévében vannak.
De véleményekről beszéltünk eredetileg. Istennek hála, gondolatrendőrség nincs, és azt gondolok, amit akarok. Illetve azt nem, amit nem. Egyszer már valahol mondtam, hogy nincs energiám a számomra kelemetlen dolgokkal foglalkozni, ezért nem félek attól, hogy mi lesz holnap, vagy ha megöregszem, vagy mit szólnak mások. Örülök, ha arra jut energiám, hogy elvégezzem a mai napra jutott dolgokat. És ha éjjel meghalok, akkor nyugodt szívvel ér. Ha reggel felébredek, nyugodt szívvel teszem. Ha érted, mit akarok ezzel mondani.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.09.05. 20:01:42

@strici: Ja, és mivel visszafelé olvastam a kommenteket, amit a cigány gyerekek apropóján írtál, az egy az egyben igaz a nőkre is, de azt nem látod nem érzékeled (hogyan is tennéd, férfi vagy).
Mondjuk azt, hogy a magyarországi emberek közül sokat kutyába sem vesznek, mert nőnek született. Bármikor véleményt lehet mondani róluk, mert a férfi, aki előtt éppen elmennek, úgy gondolja, hogy közölnie kell, lehetőleg alpári módon, hogy mit csinálna, vagy nem csinálna a fent említett szerencsétlen teremtéssel, aki egyébként örüljön, hogy a teremtés koronája szóra érdemesíti. Ha nemtetszésének hangot ad, akkor b.szatlan fap..a, ha nem szól semmit, csak továbbmegy, akkor orrát fennhordó kis p....a, egyébként is egy k...a, sőt büdös k...a, ha sehogy sem sikerült a férfinak a közelébe kerülni.
Én meg vérfeminista vagyok. Tudom, és...

A Tyne folyó déli partja 2010.09.05. 23:19:40

@miriamele: "aki egyébként örüljön, hogy a teremtés koronája szóra érdemesíti."
na igen. lásd, kevés vagy, mert nincs melletted a FÉRFI. illetve, egy bármilyen hím. lényeg, hogy hím legyen.
esetleg (valamikor jó régen megtörtént eset, fiú a lányhoz): miért nem akarsz engem barátnak, hiszen nincs senkid. (magyarul: örülj, hogy valaki felajánlkozik, tökmindegy, hogy te nem érzel iránta semmit, nem felel meg neked, legyél hálás, hogy ő akar téged. hiszen így, páratlanul nem érsz semmit...)

flea 2010.09.06. 13:04:10

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): ez a legjobb, a kötelezőnek beállított piálás. Az üdítőhöz meg szívószálat adnak, hátha zavar, hogy más óvodásnak néz. Azonban sajnos azt is pontleszarom :)
Ráadásul Magyarországon lehetőleg eleve be se teszem a lábam kocsmába, ugyanis ott a tetejébe még cigiznek is, amit aztán végképp ki nem állhatok. Pedig elvileg azt is kötelező ugye, sőt mint a napokban olvastam az Indexen, boltban lopni is... de ez már messzire vezet...

A Tyne folyó déli partja 2010.09.06. 19:56:02

@flea: abban a társaságban cigizni is majdnem mndenki cigizett. én nem. nem érdekelt senkit...

kisa 2010.09.09. 11:02:38

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): aqddig, amíg el nem kezdesz nyafogni, hogy téged zavar a füst meg a bagószag, hogy büdös lesz a ruhád meg a hajad. Tehát ALKALMAZKODTÁL. Vagy otthagytad azt a társaságot.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.09. 20:28:41

@kisa: te még mindig nem érted. többet már nem tudok magyarázni rajta.

kisa 2010.09.09. 21:31:33

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Nincs mit magyarázni, hiszen a te meggyőződésed, miszerint mások véleménye leszarandó, és téged ugyan nem érdekel, mit mondanak/gondolnak mások, és semmiben nem befolyásol. Én meg hoztam példákat, hogy de igen, téged is befolyásol, hoztam példákat arra, hogy vannak szituk, amikor igenis nem mindegy mások véleménye, de te csak hajtogatod, hogy neked mindegy, te leszarod. Ha számodra ez a tévhited szükséges az egészséges lelkülethez, akkor higgyél benne, de attól még nem lesz igaz.
Van ilyen, hogy emberek nem értik meg egymást, nincs ezzel semmi gond.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.10. 20:29:00

@kisa: mondom, hog ynem érted. (úgy látszik, miriamele az egyetlen, aki érti)
írtam már, hogy igen, kiöltözve megyek állásinterjúra, színházba, nem köpködöm az utcán, stb. de a lényeg az, hogy nem veszek hiperszuper mobiltelefont mondjuk, csak azért, mert a másiknak is van, meg mert az a menő, nem tetováltatok, ha amúgy nem akarok, csak azért, mert az menő, nem iszom alkoholt, csak azért, mert mindenki más mellettem iszik,és nem is gyújtok rá, ha nem akarok, csak azért, hogy ki ne lógjak, és jaj, mit szólnak. nem azért teszek dolgokat, mert hátha kibeszélnek, megszólnak, hanem azért, mert ÉN akarom/nem akarom.

kisa 2010.09.10. 21:54:48

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Haha, sokban hasonlítunk. :-) Bár a poszt nem erről szól, és attól, hogy te nem vagy ilyen, még túl sokan mások meg igen. :-)

kisa 2010.09.10. 22:17:17

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Egyébként meg ez az attitűd a piacgazdaság mételye. Mi az, hogy nem fogyasztasz divatból? Miből fog megélni a kütyügyártó, és miből vesz magának másik kütyüt, ha te nem veszed meg az ő kütyüjét! Eh, ezt a devianciát!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.09.11. 19:55:12

@kisa: A "New Frugality", azaz a tudatos szegénység pont erről szól. Amire nincs szükséged, nem veszed meg. Nem költöd a pénzedet hülyeségre, nem fogy az energiakészlet, nem nő a szeméthalom, csak a kütyügyártó tépi a haját.
Azt láttam valamilyen statisztikában, hogy az új cucc hat hét múlva már a szemétben hever Amerikában.

kisa 2010.09.12. 09:43:50

@miriamele: Tiszta sor, és én is lelkes híve vagyok a mozgalomnak, de az pont ellentétes a piacgazdaság elveivel... :-)Tehát ha mindenki ezt követné, akkor előbb-utóbb ki kéne találni valami újat. Aminek szerintem amúgy éppenpont itt lenne az ideje.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.12. 13:53:45

@kisa: hát ez van, sváb a vérem:) meg Szűz a horoszkópom, ami még pluszban takarékos. ezek után én már extrán az vagyok:)@miriamele: én ezt egész életemben tudtam, nem kellett hozzá semmilyen ideológia:) mindig is utáltam a pazarlást. a vásárlásért se vagyok oda. aztán meg is szívom vele prászor, mint most, mikor szakadozik a munkába járós hivatali cipőm, és újat kéne venni.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.12. 14:16:53

folytatás: és persze, nem találok megfelelőt...ilyenkor mindig eszembe jut, hoy nem ártana több párat beszerezni, vagy nem csak akkor keresgélni kezdeni, mikor már tönkremenőben van. csak ugye, a takarékosságom...:)

kisa 2010.09.12. 15:52:47

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): persze, de amikor megveszel egy cipőt, még nem tudhatod, mennyire jön be. Mondjuk pár hét után már igen, és akkor venni még néhányat. Már persze ha nem übertrendi topánról van szó, ami egy hét alatt kimegy a divatból. De téged ismerve biztos nem.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.12. 17:29:24

@kisa: dehogy. csak normál, munkába járós (ahova hivatali eleganciával kell öltöznöm). és olyan, ami nem túl magas sarkú, (pláne, hogy gyalog megyek a munkahelyig,bírnia kell a betonon is (de azért nem is túl lapos. lehessen zhordani szoknyához is meg nadrághoz is.
ja, meg ne szandál, inkább ősziesebb. divatot meg leszarom.
de most voltam a boltban, és kettő ilyen cipőt is vettem, úgyhogy most jó vagyok:)
süti beállítások módosítása