HTML

Birka nép

A birka nép istenére esküszünk, esküszünk, hogy mindig birka nép leszünk! Küldjetek történeteket a birkanep@lajt.hu-ra!

Friss topikok

  • Foldes Gazda: @uni1002: Így igaz . Velem megtörtént ,hogy a munkaadóm ukázára orosz katonai járművel kellet utaz... (2014.04.24. 17:52) Hagymaszárat a birkának!
  • elkeseredett.polgar: Szerencse, hogy legalább blogok szintjén ismerjük egymást, így egyszerűbb volt ennek a kis "oktatá... (2013.05.08. 22:10) A birka házhoz száll
  • zellerlevél: Több, mint három év eltelt a poszt megjelenésétől, és semmi sem történt? (2013.03.24. 20:36) A koponyahiányos birka és az Optimális Családtervezési Modell
  • Gáb-orom: Jól esett volna egy kis forrás. Azt hiszem innen vannak, nem? puafesztival.hu/ (2012.08.31. 22:21) A birka párzik
  • Reactor: Ne is. Még a végén érvelned kellene. (2012.07.07. 16:20) Büdös birka

Linkblog

Gyanúsított lett a fagylaltnyaló birka

2009.08.21. 19:18 Strici

Gyakorlott posztírók tudják, hogy néha mennyit kell szenvedni egy igazi, dögös témáért. Na, ha az alábbi történet nem kerül az Index címlapjára, annak csak a szakmai féltékenység lehet az oka.

Nem velem történt – engem könnyen azonosítottak volna, mert tőlem ám ujjlenyomatot is vettek egykor, bibibi  –, hanem a barátommal. Az ő története következik hát, kommenteljétek szorgosan!

 ………………………………………………………………

 Drága BKV, drága Rendőrség! Drága barátaim!

Augusztus 20-án – a tűzijáték megnézése, utcabál, jókedv, Nívea után – betértem a Boráros téri McDonalds-ba, egy sétálós fagyira. Mivel csupán 85 Ft apróm volt, hát „belengettem” a nálam lévő 10 000 forintos bankót a kifizetendő 100 Ft-ra, várva a visszajárót és a blokkot.

A kiszolgáló lányka – ahogy a rend diktálja – uv-fény alá tartotta a papírt, majd kijelentette, hogy ez hamis. Szólt a vezetőnek, aki a kísérletet megismételte ugyanazzal az eredménnyel, sőt, észlelték, hogy a hologrammos csík vége fel van pöndörödve.

A vezető azt mondta, hogy ez valóban hamis, tehát elteszi, és ki kell hívnia rendőröket, hogy jegyzőkönyvet vegyenek fel a történetről.

Természetesen bólintottam, leültem, és megvártam az állam képviselőit.

10-15 percet nézelődtem minden felügyelet nélkül, a saját szakállamra. Akár meg is léphettem volna, de nem tettem, hiszen ártatlan voltam, a pénzt még hétfő reggel a Móricz Zsigmond körtéren, a BKV hivatalos bérletpénztára mellett elhelyezett bodegában kaptam egy BKV-pólós hölgytől.

A megérkezett rendőrök először a Mc-es fiatalemberrel beszéltek, majd az egyik odajött hozzám, és kérte a személyigazolványomat. Sem egy „jó napot”,  sem egy „mi történt?” –  semmi. Így aztán magam köszöntem a 30 év körüli szervre, aki talán túl sok amerikai filmet nézett, így megszokta, hogy ott elég gyakran elfelejtenek köszönni, bemutatkozni.

A keringőre való felhívás azért megtette hatását, ő is köszönt, bemutatkozott, és bemutatta az igazolványát. Adatfelvétel után elmondatta velem, hogy milyen körmönfont módszerrel is jutottam hozzá a hamis pénzhez, majd ellépett tőlem, és a nála lévő kézi rádión beszélni kezdett a központtal. Mivel a nevemet hallottam, ezért felé fordultam, hogy ha már rólam beszélnek, legalább tudjak róla. Vélhetőleg a priuszom után érdeklődött, ami ugye nincs.

A beszélgetés végére a másik 30 év körüli rendőr végzett a Mc-es lányka meghallgatásával, és odajött hozzánk. A kártyákat tartalmazó irattartómat átvette a társától, kivette belőle a lakcím- és személyigazolvány kártyámat, majd futólag átlapozta az irattartót. Meg is kérdeztem, hogy mit keres még a személyi okmányokon kívül. Hát csak nézte, hogy nincs-e más. Minek kéne még lenni???

Aztán mondták, be kell mennem velük a IX. kerületi kapitányságra, hogy jegyzőkönyvet vegyenek fel. OK.

Elindultunk, közben elővettem a telefonomat, hogy a családot tudósítsam, mi is történt. Azonnal rám mordultak, hogy nem telefonálhatok, sőt, kapcsoljam is ki a mobilt, mert gyanúsított vagyok.

Ah, hogy micsoda??? Én, aki megvártam őket?? Nem nagyon akartam hinni a fülemnek, de a szóbeli kommunikáció és a metakommunikáció is egyértelműen erre utalt.  A kocsiban az 1. számú rendőr (a továbbiakban Egyeske) mellém ült. Vigyázott rám.

Két perc alatt a kapitányságon voltunk, ahol Egyeske felszólított, hogy kövessem, és én, mint Judit a Kékszakállú után, mentem utána. Alagsor, vasajtó felirattal: Előállító. Csengő. Zár fordult, ajtó kinyílt, s ahogy Judit is meglepődött a látványon, úgy én is. Az 50-es évek ávós pincéjében találtam magam. Mögöttem azonnal záródott az ajtó, és kattant a zár.

A fiatal zárkafelügyelő éppen egy utcalány értékeit vette át, s miután a leltárt aláírta a nő, betessékelték egy zárkába, csukódott az ajtó, suttyant a tolózár. Várakozás közben Egyeske felvilágosított arról, hogy 12 órát tarthatnak benn. Hogy mi????

Engem egy jegyzőkönyv felvételére kértek meg, majd közölték velem, hogy gyanúsított vagyok, most meg még azt is, hogy akár egy fél napig is fogva tarthatnak???

Én következtem. Felszólítottak, hogy ürítsem ki zsebeimet. (A táskámban lévő bicskámat már az „elfogásomkor” elkérte a Ketteske.) Mivel allergiás vagyok, előkerült pár szaftos papírzsepi, az üres pénztárca és a 85 Ft-ot rejtő aprópénztartó, meg a mobiltelefon. Az utóbbiból a kártyát ki kellett vennem, hogy ők se telefonálhassanak vele, a slimet pedig a kiürített zsebembe kellett tenni. A nyakamból a láncot le kellett venni, a táskámat ki-  és vissza kellett pakolni. Az egyetlen értéknek számító lakáskulcs-csomó az előbbiek mellé, a kis zacskóba került. A táskám tartalmát be kellett mutatni. A könyvet, térképet, szemüveget, fa kanálkákat, névjegykártyát, okmánytartót, tollat nem ítélték értékesnek és veszélyesnek, ezért egyben leltározták.

A leltár után elém került egy papír, melyen többféle nyilatkozatot is tehettem volna. A szemüvegemet nem adták vissza, ezért elég nehéz volt elolvasnom a dolgozatokat. Az egyik aláírandó pl. az lett volna, hogy sértetlenül távoztam. Az időpontot majd ők beírják. No, hát ezt aztán nem írom alá! Majd, ha valóban sértetlenül távoztam, mert ezek után már nem igazán bíztam benne. – Hát jó, mondta a fiatalember –, akkor kövessem.

Na, nem, hát ezt nem hiszem! Nyílt előttem az előbbi zárka ajtaja, ahol már az utcalány székelt. Én be, ajtó be, tolózár suttyant.

A zárka egy igazi bunker, mérete max. 3x1,5 m, vizes, dohos és büdös, mivel a csikkeket megszámolva, minimum másfél doboz cigarettát szívtak el itt az utóbbi időben. Nem akartam maradni, de sajnos, mást nem tudtak felajánlani.

Másfél órát ücsörögtem e bűzös falak között a fa tákolmányon, amikor jöttek értem. Értékeimet leltár szerint visszaadták. Ekkor már nem volt fontos a sérülésmentes távozásomról szóló nyilatkozat, mehettem a jegyzőkönyv felvételére.

Elmondtam a tudottakat, melyekről uszkve 25 oldalnyi A4-es papír idéződött elő. Minden minimum 2 példányban: jegyzőkönyv, határozat és még valami hivatalos.

A jegyzőkönyvben tanúnak vagyok megjelölve, a határozatban pedig mint a lefoglalást szenvedő fél.

Minden egyes oldalt legalább 1 helyen kellett aláírnom, de csupán a határozatból kaptam másolati példányt.

Az elkészült jegyzőkönyvből oldalanként 100 Ft-os ocsmánybélyeg ellenében kaphatok másolatot.

A kapitányság vendéglátását a jegyzőkönyv szerint 23.45-től  02.30-ig élveztem. A rendőri intézkedés 23.05-kor kezdődött, és 02.40-kor léptem ki a kapitányság kapuján.

Drága BKV! Nem kéne minden árusító helyen pénzvizsgáló uv-lámpát elhelyezni?

Drága rendőrök! Könnyű azt elkapni és megalázni, aki, mert bűne nem lévén, nem fut el.

Drága barátaim! Tanácsolom, hogy szerezzetek be zseb uv-lámpát, mert az elszenvedett órákat csupán a mazohistáknak ajánlom kezdő tanulmányként.

Budapest, 2009. augusztus 21.                                                               Kalmár Gabriella

 

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://birkanep.blog.hu/api/trackback/id/tr451328704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

psmith 2009.08.22. 00:37:48

Csak egy kis pontosítás.
Okmánybélyeg azaz illetékbélyeg nincs. Ne is próbáljon kedves Gabriella ilyet beszerezni, ugyanis 2005. április elsejétől kizárólag készpénzátutalási megbízáson (sárga csekk) lehet megfizetni az illetéket. Az illetékbélyeg-hamisítások visszaszorítása érdekében tett kormányzati intézkedések egyik elemeként kerül sor az illetékfizetés módjának megváltoztatására.

Az eset teljesen normális, így szokott történni. Örüljön, hogy nem vetkőztették le és guggolás, felállás tornagyakorlatokat nem végeztettek vele.

Most őszintén, ki az a hülye (naiv) aki még megbízik a rendőrségben?

uni1002 2009.08.22. 06:22:33

bkvfigyelo.blog.hu/ Érdemes volna ezt a blogot átnyálazni, halvány emlékeim vannak ezekkel a pénztárak mellett működö bodegákkal kapcsolatban, mintha lett volna szó hamis, érvénytelen, jegyekkel, pénzekkel, összefüggő panaszokról a posztokon, és a fórumokban...

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.22. 07:05:17

@psmith: Általában igaz, amit írsz, kivéve a bírósági és rendőrségi ügyeket. Azoknál még megmaradt a bélyeg.

kgart 2009.08.22. 07:59:35

@psmith: Most is van itthon pár bélyegem, melyet 1 hónapja vásároltam áfás számla ellenében a Nyugati postán, mert minden pályázathoz kell mellékelni olyan papírt, aminek a beszerzése hasonló módon bélyeggel fizetendő. Ezek szerint vagy a postán vágtak át, vagy a bírósági ügyintézők nyalogatják fölöslegesen a kérelmekre a bílogot.

igaziatommaki 2009.08.22. 08:04:46

@uni1002: Igen, ott már 2 olyan poszt is született, ahol a kutyaólakban hamis bérletet adtak a vevőknek. azóta kerülöm a kutyaólakat. :-)

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.22. 08:17:01

@kgart: Mondjuk, ez érdekes. Ugyanis az okmánybélyegről nem adnak számlát:

"A/1.
Tekintve, hogy az illetékbélyeg árusítása nem minősül az áfa törvény hatálya alá tartozó tevékenységnek, arról az áfa törvényben megnevezett bizonylatot (számla, egyszerűsített számla, számlát helyettesítő okmány, nyugta) kiállítani nem kell. Az illetékbélyeg értékesítéséről egyéb, a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény szerinti bizonylat állítandó ki, melynek adattartalma megegyezhet az áfa törvényben szabályozott bizonylatokéval.

A/2.
Az áfa törvényben előírt adóigazgatási azonosításra alkalmas nyugta adására alkalmas pénztárgépbe csak olyan összegek rögzíthetők, mely az áfa törvény hatálya alá tartozó értékesítésekből származnak. Amennyiben azonban a pénztárgépe rendelkezik egy külön regiszterrel, amelyben elkülönítve tudja szerepeltetni az áfa hatályán kívüli összegeket, úgy az illetékbélyeg értékesítés ellenértéke is beüthető a gépbe.

B/1.
Az adóalany az áfa törvény 43.§ (1) bekezdése értelmében az általa teljesített termékértékesítésről, szolgáltatásnyújtásról köteles számlát kiállítani. Az áfa törvény hatálya alá nem tartozó támogatások összegéről (azon támogatások összege, melyek nem tekinthetők valamilyen teljesítés ellenértékének) számlát sem kell kiállítani.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.22. 08:57:14

Visszakapta a pénzt a kedves Hölgy valamilyen formában, vagy "bebukta" a tizesét? Jó hogy szólsz, amúgy, mert a körtéri BKV-s néninél szoktam füzetjegyet venni - most majd nem fogok, úgy is penetráns húgyszag terjeng körülötte a gombát piszoárnak használó homlesszek miatt.

a_tom 2009.08.22. 09:57:48

@Utcamacska:
Szerintem bukja. Kitől kapná visza, a hamisítótól?
Én nem tudtam volna ilyen nyugodt maradni ha elbuknék 10e Ft-ot.

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.22. 10:19:43

@a_tom: Hát ezaz ... akit megkárosítottak, és nagyjából egyértelmű a dolog a jelekből, hogy ő a balek, miért kezeik gyanusítottként? Ez számomra érthetetlen eljárás.

Ha belegondolsz, az volna a korrekt, hogy a nagy címlet visszaadásánál is alátartsák a kék fénynek a pénzt, nem csak a bevételekor. Így nem lehetne annyira játszmázni az esetleg hamis pénzekkel. (Bár az sem egyértelmű, hogy az a pénz hamis volt, lehet, hogy csak sérült bankó, amit hamisnak VÉLTEK)

a_tom 2009.08.22. 10:41:55

@Utcamacska:
Azért gyanusították, mert gyanús volt. Az igazi bűnözők is így váltják be a hamis pénzt; vesznek valami olcsó dolgot, nagy címlettel fizetnek, közben próbálnak higgadtak maradni.
Mondjuk azt a pár dolgot ami az ártatlansága mellett szólt azt valahogy "elfeleljették" figyelembe venni.
Az ártatlanság vélelme miatt ugye csak akkor lehet meggyanusítani hivatalosan ha megfelelő súlyú bizonyítékok is vannak amik alátámasztják, de azért "nem hivatalosan" megszivatták(hátha mégis hamisító, és megtörik mint a filmekben...), persze a jelentésbe tanu és szenvedő fél került.

frengi (törölt) 2009.08.22. 10:48:59

Eddig csak hamis bérleteket árultak, most hamis pénzt adnak vissza - ez is jó!

váj mí 2009.08.22. 11:25:22

@Utcamacska:
Gyűjtőt vehecc kutyaólakban, a bérleteket okosítják.

Az eset tanulságos, a tanulság meg az (a sünön kívül), hogy nem kell BKV bérletet vagy jegyet venni ;).
Na jó, most lehet itt elmélkedni, hogy mennyire volt emberileg kifogásolható a két rendőr eljárása. De minek? Előbbre úgyse jutunk vele, és végül is Strici ismerőse "ingyen és bérmentve" kapott egy adrenalin fröccsöt. Unatkozó - gazdagék súlyos dollárezreket fizetnek ilyesmiért ;)(lásd: megrendelt ön-emberrablás, 1 hetes rafting túra a Niagarán és tsai :) ).

@a_tom:
Gyanúsnak éppen gyanús lehet, ha egy hamisnak talált 10ezressel egy 100 forintos fagyit akar venni valaki. De könyörgöm, melyik az a béna hamisító, aki uv-lámpás kereskedelmi egységben akarja felváltani a zsét, és nem a sarki zőccségesnél vagy kisbóutban, ahol nincs ilyen ördögi szerkezet ....

a_tom 2009.08.22. 11:33:47

@váj mí:
Vannak ilyenek. A nagyon hülyék, meg azok akik nagyon okosnak hiszik magukat és úgy gondolják hogy ott kell próbálkozni ahol nem számítanak rá :D

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.08.22. 11:38:19

Éppen számolgatok - lehet, hogy megéri majd bérletet vennem (bár elveimmel ellenkezik, ugyanis gyűlölöm a tolvaj BKV-t!) ugyanis a gyereket szeptembertől villamossal hordom majd az óvodába. Ha napi 2 jegyet számolok minimum magamra, az elég húzós, és nem mindig csak az óvodába megyek BKV-val. Kb 15 éve nem volt bérletem - nem használtam ki.

Viszont ez itt az évszázad - sőt tovább megyek, az évezred biznisze!
www.bkv.hu/hirdetesek/117.html

:)

a_tom 2009.08.22. 11:48:15

@Utcamacska:
Csak az utlosó tételt emelném ki Strici kedvéért:
Combinos póló gyermek 1740

Miért nem lehet magyar nyelven, érthetően leírni: Variálható, vizilabdázó gyermek 1740 forint

(Amúgy honnan szerzik be a gyerekeket ilyen olcsón? Korrupciót sejtek a háttérben)

psmith 2009.08.22. 11:50:02

@Utcamacska:
félelmetes, mire van idejük, energiájuk...

Duplapepperoni 2009.08.22. 12:02:42

@psmith: az ÁNTSZ is ocsmánybélyeget követel, (és kap is )szóval nem pontos a pontosítás

váj mí 2009.08.22. 12:03:55

@Utcamacska:
Bazzz.. BkV-s ajándéktárgyak ... bazzz :DDDDDDD
Ki az a marha, aki ilyeneket vesz? Akkor már inkább a hellokitty ;)

@a_tom:
Mindig mondtam, hogy az arany középút a célravezető ;)

psmith 2009.08.22. 12:20:39

@Strici: 10 ezer Ft felett ott is fizethetsz csekkel.

psmith 2009.08.22. 13:44:14

"A rendőrségi bejelentést követően a helyszínre érkező rendőrök az én személyi adataimat, valamint a kocsim forgalmi rendszámát kérdezték le körözésre, majd a tény rögzítése után közölték, hogy 15 000 forint a kár.

Megmutattam nekik, hogy az elkövető nagy valószínűséggel a helyszínen hagyta a DNS azonosításra alkalmas szőrszálát – mivel egy orvosi laboratóriumot vezetek, ezért ezt meg tudtam állapítani – és érdemes lenne ezt levenni. Erre az egyik rendőr odalépett, és teljesen szakszerűtlenül hozzányúlt a tárgyi bizonyítékhoz, majd legyintett egyet.

Közölték velem, hogy egy DNS azonosítás egymillió forint, és ezzel az üggyel – a kis érték miatt - nem fognak foglalkozni. Kérdeztem, hogy helyszínelő fog-e kijönni, mire közölték, hogy nem. Ezt követően elmentek."

autozz.blog.hu/2009/08/22/sokba_kerulne_a_dns_vizsgalat_ezert_nincs#comment-form

kgart 2009.08.23. 15:13:16

@psmith: azt, hogy mi mennyibe kerül nagyon nagyon titkolják. Te mint orvosi labor vezetője talán meg tudod mondani. Én már arra sem kaptam választ - amikor az Országos Vérellátó vezetője dr.Rajczi Katalin kijelentette, hogy a vér tipizálása nagyon drága - hogy konkrétan mennyi is.
Sajna emberek és cégek bújnak az ilyen baromi általános kijelentések mögé. És persze innentől olyan árat fizetnek ill. papiroznak le, amilyet akarnak. így lehetett pl Orbán alatt 1 oldal angolról vagy -ra fordításért 40 rugót kifizetni.

Silent Bob 2009.08.24. 15:12:36

@psmith: Nekem azt mondták 34K a DNS azonosítás mikor betörtek hozzánk. Egymillió. :D:D:D
süti beállítások módosítása