HTML

Birka nép

A birka nép istenére esküszünk, esküszünk, hogy mindig birka nép leszünk! Küldjetek történeteket a birkanep@lajt.hu-ra!

Friss topikok

  • Foldes Gazda: @uni1002: Így igaz . Velem megtörtént ,hogy a munkaadóm ukázára orosz katonai járművel kellet utaz... (2014.04.24. 17:52) Hagymaszárat a birkának!
  • elkeseredett.polgar: Szerencse, hogy legalább blogok szintjén ismerjük egymást, így egyszerűbb volt ennek a kis "oktatá... (2013.05.08. 22:10) A birka házhoz száll
  • zellerlevél: Több, mint három év eltelt a poszt megjelenésétől, és semmi sem történt? (2013.03.24. 20:36) A koponyahiányos birka és az Optimális Családtervezési Modell
  • Gáb-orom: Jól esett volna egy kis forrás. Azt hiszem innen vannak, nem? puafesztival.hu/ (2012.08.31. 22:21) A birka párzik
  • Reactor: Ne is. Még a végén érvelned kellene. (2012.07.07. 16:20) Büdös birka

Linkblog

A birka és egy egykori késés

2010.06.01. 09:39 Strici

Takarítom a merevlemezemet, hátha találok rajta letörölhető filéket. Persze ez olyan, mint amikor az ember rendet rak a könyvespolcon, vagyis egyik könyvet olvassa el a másik után - ha én polc lennék, nem engedném ilyenkor az olvasást. Ráadásul a vinyón filmek és zenék is sorakoznak, vagyis sosem lesz itt rend.

Szóval, takarítom a merevlemezemet, találtam is egy jelenetet, amit még 2006 őszén írtam. Emlékszem, valami tanulmányt is akartam írni hozzá, aztán az elmaradt, nem tudom, miért. A Birkán már volt szó a késésekről, de gondoltam, ilyen borongós időben jól jön ez most ide.

Lány: Ne haragudj, ké…
Fiú: Igen, késtél. Már megint késtél. Mindig késel, pedig tudod, hogy mennyire idegesít.

Lány: Mondtam, hogy ne hari, na…

Fiú: De haragszom. Most igenis haragszom. Nem igaz, hogy nem lehet időben elindulni.

Lány: Tudod mit? Haragudj. Tudtam, hogy cirkuszt fogsz csinálni.

Fiú: Még én csinálok cirkuszt. Én vagyok a hibás, hogy te késtél.

Lány: Nem azt mondtam, hibás vagy. De tudod mit? Te vagy a hibás. Ha ettől leszel boldog…

Fiú: Na, ez érdekes. Roppant érdekes.

Lány: Te vagy a hibás, igen. Miattad késtem.

Fiú: Miattam?  Te jó ég, mit követtem el?

Lány: Nem érdekes.

Fiú: De igenis, érdekes. Mert hazudsz!

Lány: Jó, akkor hazudok, direkt kések, csak hogy neked ártsak. Mert annak örülök, ha neked rossz.

Fiú: Nem arról van szó.

Lány: Hanem miről?

Fiú: Egyszerűen arról, hogy hiába kérlek, hogy ne késs, csak ezt az egyet kérem, mégis elkésel. És nem hiszem el, hogy soha nem tudsz pontos lenni. Nem vagyok fontos neked. Ezért nem is érdekel, miért késtél.

Lány (sírni kezd): Akkor dögölj meg, tudod?

Fiú: Most mi bajod? Na, ne csináld már… Miért késtél?

Lány: Hát nem mindegy? Menj a francba…

Fiú: De kérlek, ne sírj… Azt még kevésbé tudom elviselni, ha bőgsz miattam, mint ha elkésel.

Lány: Elkésel, elkésel, mindig csak a szemrehányások. Hát tudod mit? (A fiú kezébe nyom egy kis csomagot). Nesze, ezért késtem…

Fiú: Ez mi?

Lány (pityeregve): Neked vettem, te nagyonhülye!

Fiú: Jól van, na, csak ne sírj mán! Jééé… Egy sál. De hát van sálam… Minek vetted? Tudom, hogy nincs pénzed. Felesleges ilyesmire költeni. Inkább ne késtél volna.

Lány: Mi az, hogy minek? Miért bántasz? Azért vettem, mert megtetszett, elképzeltem, hogy milyen jól fog állni neked. Tudom, önző dög vagyok, mert azt akartam, hogy örülj. Azt akartam, hogy nekem legyél szép a sálban.

Fiú: De hát én örülök. Neked örülök, mindig örülök neked, sál nélkül is.

Lány: Nem, nem örülsz nekem. Vagyis persze, nem utálsz, csak olyasmit vársz tőlem, ami nem én vagyok.

Fiú: De örülök, és…

Lány: Olyan hülyeség ez az egész, amit egymással művelünk. Tudom, hogy te nem tudod elviselni, ha kések. Tudom, hogy csak a racionális dolgokat szereted, és ha valami nem logikus, akkor kétségbeesel.. De én ennek nem tudok megfelelni. Más vagyok. Nem vagyok számítógép. Nem azért kések, hogy bántsalak. Hanem, mert nem tudok nem késni, de nem is…

Fiú: És ha egymillió forintot kapnál valahol, de azzal a feltétellel, hogy pontosan kell érkezned?

Lány: Mi köze ennek ehhez? Mi köze külső dolgoknak ahhoz, hogy ha veled talizok, kések-e? Nyilvánvaló külső hatásra nem kések el, pl. még sohasem késtem, ha színházba mentünk.

Fiú: Na látod…

Lány: Mit látok na?  Azt látom, hogy elvársz valamit, és kényszerítesz rá. Mert nem hiszed el, hogy azért kések, mert ilyen vagyok. Azért veszek neked tök felesleges dolgokat néha, mert ilyen vagyok. És tedd el emlékbe ezt a sálat, vagy dobd ki, csak ne mondd el, mert… (ismét sírni kezd) meg se köszönted, föl se próbáltad, te rohadt… te…

Fiú: Köszönöm szépen, és tényleg, milyen szép színe van… Ne menj el, kérlek, ne rontsd el…

Lány: Miért nem veszed tudomásul, hogy rossz az egész? Csak nyűglődés. Igen, azért is kések, mert félek tőled, mert tudom, hogy ha kések, kikapok, ezért húzom-halasztom az indulást, és elkések, és kikapok, és legközelebb emiatt még jobban félek tőled.

Fiú: Félsz? Mit kell tennem, hogy ne félj?

Lány: Már semmit. Már semmit nem tehetsz. Ez már el van rontva végleg. Már nem hinnénk egymásnak…

Fiú: Én hiszek benned, de tényleg.

Lány: Ha tudnám, hogy nem kapok ki, ha el tudnánk röhigcsélni, hogy kések, akkor nem késnék. Akkor talán sosem késtem volna, vagy legalábbis sokkal ritkábban. Mert én sosem akarok késni…

Fiú: Hát akkor ne késs! Mondjuk, mától kezdve ne késs.

Lány: Nem érted. Úgy nem lehet nem késni, hogy te azt várod, hogy ne késsek. Annak belőlem kell jönni. Tudnom kell, hogy még ha neked késésfóbiád is van, akkor is vagyok annyira fontos neked, hogy elviseled, ha kések. Nem azt mondom, hogy örülj, csak ne ez legyen a fontos. Hanem én. Hanem mi. És akkor még mindig nem biztos, hogy nem késnék. De ha most megfogadnám, hogy nem kések, és legközelebb mégis késnék, akkor te ismét cirkuszolnál. Ezért inkább nem jövök többet. Soha többet. És hiába kérlelsz, hiába bizonygatod, hogy szeretsz, én ezt nem bírom tovább. Szia.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://birkanep.blog.hu/api/trackback/id/tr82047124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.06.01. 13:26:47

Mennyire egyszerű lenne az élet, ha az emberek először gondolkodnának, aztán beszélnének!

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.06.01. 19:10:50

milyen jó, hogy az asszony tolerálja az ilyenféle hülyeségeimet, és nem hisztizik.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.01. 21:37:23

hát, ez nekem is bonyolult volt..úgy látszik, már megint férfi vagyok, valahogy nem igazán értem a lány logikáját én sem. egyet kivéve, h. elvárnak valamit, attól függetlenül, h. milyen az ember.
a mostani exem is ezzel jött, de ő kifinomultabban (értsd, elvárt valamit, amiről én nem is tudtam, és folyton hangoztatta, h. "nem zavar ez és ez a dolog", aztán szakított ugyanazokért.
de az előtte lévő még rosszabb volt, ő már akkor jött, h. ennyire meg annyira szerelmes, mikor nem is ismert, és mikor erre felhívtam a figyelmét, közölte, h. hát ha van valamilyen rossz tulajdonságom, majd elviseli. aztán, mikor összejöttünk,és nem úgy reagáltam, ahogy ő elvárta volna, megsértődött. és nem is rossz tulajdonságok miatt, csak egyszerűen azért, mert ő mást várt el. (amiről én még csak nem is tudtam,csak saját magamank megfelelően reagáltam, ő meg mást várt volna).

Rabyn 2010.06.02. 00:45:33

Én azért igyekszem mindig megkérdezni miért késik ha késik. Bár amióta üvöltöttem vele a telefonban mert egy esküvőről késtünk volna el, mert ő késett azóta azért igyekszik nem késni.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.06.02. 07:00:06

@Rabyn: Itt nem a késésről van szó, hanem az elvárásokról. Pedig nem elvárni kellene, hanem elfogadni a másikat olyannak, amilyen. És vannak emberek, akiket nem lehet siettetni, gyereket például nem is szabad. Én sem tudtam nézni, hogy a gyerekem csiga módjára húzza a cipőjét, de kimentem inkább a lépcsőházba, megvártam amíg kész lett, és úgy időzítettem mindent, hogy még így se késsünk el.
Szólni nem volt szabad, mert akkor először megállt, és megmagyarázta, miért megy olyan lassan, persze addig se csinálta, utána meg bömbölni kezdett, és azért nem csinálta. A legegyszerűbb az volt, hogy kivártam szó nélkül. És a leghatékonyabb is.
Tanulság, nem számonkérni, elfogadni. Akkor ő változik magától.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.02. 19:57:02

@Rabyn: a késést én is utálom. pechemre, folyton olyanok vesznek körül, akik késnek. és bizony nagyon is utálom, mikor úgy kell futni a buszra, pedig előtte nem csináltuk kb. semmit, egyszerűen nem képes a másik időben elindulni. mert még ráérünk! ja addig, míg futni kell rá, hát kösz...
süti beállítások módosítása